Impresii din vacantele traite si povestite de ileanaxperta

Spania – Sejur de vis pe Costa Brava

Intotdeauna pe mine a cazut „magareata” sa aleg destinatiile de vacanta. Trebuie sa recunosc ca nu e deloc usor, ba dimpotriva, intotdeauna mi-a fost al naibii de greu sa aleg din multitudinea de oferte pe cea mai buna pentru noi, pe aceea care ne va atinge sufletul si care sa se incadreze in „tiparul” pusculitei in care strangem banii de pe un an pe altul. Am avut la dileme…numai eu stiu! Dar nu ma plang, mereu mi-a facut placere si cred eu, am ales intotdeauna locuri unde ne-am petrecut vacante de vis, care ne-au incarcat de fericire, implinire sufleteasca si care ne-au lasat multe amintiri minunate.

Astfel, in vara lui 2007 am plecat intr-unul din cele mai frumoase, insorite si interesante destinatii de vacanta si anume in statiunea Santa Susana, aflata  la sud pe Costa Brava. A fost un sejur de 7 zile combinat cu un circuit in care am vazut multe locuri minunate.

Tarmul Mediteranei stie intotdeauna sa ne imbie cu una dintre cele mai frumoase privelisti din lume, unde soarele, palmierii, apa limpede si localnicii primitori abunda cu generozitate. Costa Brava este o zona de o mare diversitate, atat din punct de vedere al peisajului, cat si din cel al serviciilor turistice.

Costa Brava este o fasie stancoasa de-a lungul litoralului care incepe din Blanes si se continua spre nord, avand o lungime de 135 km. Limba de pamant isi face loc printre mici golfuri si plaje de nisip pana la granita cu Franta, fiind o zona atractiva si fascinanta, foarte populara pentru turismul international.

Noi am avut cazarea in Santa Susana, la hotelul Sant Jordi, in linia a 2-a fata de mare, distanta de la hotel pana la plaja nefiind  mare, doar 5-7 minute. Treceam strada principala printr-un pasaj subteran si apoi ajungeam pe faleza care ducea direct pe plaja…

Imagine

Hotelul a fost de 3*,  foarte curat, cu personal ospitalier, zambitor si amabil. Hotelul are 5 etaje iar jos, pe latura spre oras era un restaurant cu terasa Burger King, unde am mancat si noi de pranz de vreo 2-3 ori.  Noi am stat la ultimul etaj, pe partea de la strada, unde de pe balcon vedeam  blocurile frumoase si atat de bine ingrijite ale spaniolilor, cu piscine si terenuri de sport excelent intretinute.

A fost bine, nu a razbatut prea mult zgomotul pentru ca, spre surprinderea noastra, spaniolii s-au dovedit a fi niste oameni foarte pasnici si linistiti (cel putin acolo si atunci…). Hotelul a avut si o piscina, nu prea mare, cu animatori care distrau turistii ce hotarau sa-si petreaca timpul acolo.

Camera si baia au fost destul de incapatoare si cu tot necesarul pentru o sedere confortabila. Noi am fost multumiti. Iar masa am avut-o in regim de demi-pensiune, cu sortimente diverse, mereu proaspete si, cred eu, pe gustul tuturor si tot felul de fructe si prajituri tare gustoase. Yami,  si acum parca simt gustul de inghetata, de ex. cea de ciocolata, care se termina si prima…

Ajunsa aici in zilele calduroase de iulie, am constatat ca albastrul luminos al marii contrasteaza puternc cu falezele luminoase galben-rosiatice, date de culoarea nisipului grunjos sau mai marunt.

Plimbandu-ne in mai multe locuri de pe Costa Brava am observat mai multe asemanari cu Coasta de Azur pe unde am trecut atat la dus cat si la intors. Pe ambele coaste muntii se intind larg pana la mare, formand lagune cu plaje de nisip, unele  intime si romantice.

Coasta neîmblânzită a Spaniei, „Costa Brava”, este regiunea ideală de vacanţă pentru cei care vor ziua, relaxare la soare şi noaptea, distracţie. Statiunile cele mai importante sunt Calella, Pineda del Mar, Santa Susana, Lloret del Mar, Malgrat del Mar.

Santa Susana este una dintre cele mai animate statiuni de pe Costa Brava, care atrage mulţi tineri prin oferta sa generoasă de distracţie pe plajă, pe mare şi prin zecile de cluburi, discoteci şi restaurante.  Statiunea este recomandata celor care doresc fie o vacanta relaxanta fie una extrem de activa. Orice ai alege,  serviciile sunt de calitate iar statiunea se afla in apropierea unui oras de poveste, Barcelona. Vizitand acest oras catalan, am ramas vrajita si il consider orasul meu de suflet. Se gaseste la numai 55 km distanta, cu trenul care poate fi luat de pe toata coasta. inclusiv din statiunea Santa Susana.

Plaja larga si generoasa a statiunii spaniole se intinde pe o lungime de 2 km si este, probabil, cea mai frumoasa de pe coasta. Cel putin asa ni s-a parut noua.Trebuie sa mentionez faptul ca nisipul „clasic” fin şi galben lipseşte din staţiunile de pe Costa Brava; deci si din Santa Susana, ceea ce-l înlocuieşte fiind mai degrabă un fel de nisip poros, granulat şi galben-roşiatic. Ţărmul este abrupt, astfel că intrarea în mare este după acelaşi tipar, dar claritatea şi culoarea apei compensează acest eventual inconvenient. Atentie mare deci, pentru familiile cu copii, mai mici sau chiar mai mari.

Imagine

In Santa Susana erau foarte multi turisti de toate natiile si varstele: foarte multi turisti tineri si neliniştiţi i-am vazut seara de seara stand la coada să intre la cluburile preferate. Dar cu surprindere placuta am vazut multi turisti trecuti demult de vârsta majoratului si chiar mult mai in varsta. Acestia se multumeau fie plimbandu-se agale pe faleza fie stand relaxati cu o carafă de sangria la una dintre zecile de terase si restaurante foarte primitoare. Aici se gasea o gama foarte variata de meniuri fie autohtone fie internationale, care îmbiau turistul cu tot felul de băuturi bahice sau mancaruri delicioase.

Oraselul mi-a lasat impresia că a fost deja împărţit între cele două „tabere”, între care exista zona de „tampon” cum i-am zis eu, împănată din plin cu restaurante a la carte şi fast-food-uri pentru absolut toate gusturile, la preţuri rezonabile.

Seara de seara ne-am delectat fie free, la o promenada incantatoare pe faleza luminata feeric, fie am cascat gura pe la multele magazine sau ne-am retras aproape de miezul noptii la masa unui restaurant savurand o bautura rece.  Dupa o zi caniculara mergea. Aici de multe ori “risti” sa ramai placut impresionat de un spectacol de flamenco veritabil, dat de profesionisti talentati si dedicati muzicii si dansului. Am prins si noi de cateva ori un asemenea „performing”…excelent, sa tot stai sa vezi asemenea show-uri cu o muzica si dansuri traditionale spaniole.

Imagine

De asemenea, pe strada principala am vazut in fiece seara artisti amatori care pictau “la vedere” sau hair-stilisti, care iti puteau face ad-hoc ce coafura doreai. Trebuia doar sa iti alegi modelul dintr-un catalog foarte utilizat, deja sifonat si pe alocuri chiar rupt.

Tot pe faleza ne-am „ciocnit” cu tonete incarcate cu tot felul de suveniruri, de la banalele bratari sau palarii, pana la adevarate bijuterii hand-made. De asemenea erau multe magazine cu tot felul de lucruri, de la produse de plaja si pana la haine sau incaltaminte, de la vinul lor, acel Sangria, si pana la coniac, vinuri sau alte bauturi. Atmosfera de seara a fost, intr-adevar una de vis frumos de vara catalana, care ne-a relaxat  si ne-a dat acea stare de fericire si bucurie ca ne aflam acolo, atunci, intr-un timp ce a fost doar al nostru: ne traiam vacanta noastra spaniola!

In concluzie, din punctul meu de vedere merita pe deplin un sejur pe Costa Brava, in special in statiunea Santa Susana. De aici noi am facut cateva excursii, vizitand niste locuri deosebite. Dar despre ele sper sa scriu cat de curand.

7 thoughts on “Spania – Sejur de vis pe Costa Brava

1. Inca nu am ajuns in Spania, dar imi doresc! Trebuie sa fi fost o vacanta de vis!

2. Buna seara,
    Anul viitor urmeaza sa fac impreuna cu familia un sejur de 9 zile in Barcelona, iar pentru cazare studiem statiunile din Costa Brava sau Meresme (Calella, Pineda del Mar, Santa Susanna, Malgrat del Mar, Lloret del Mar). Din vizitele efectuate de dumneavoastra ce statiune recomandati, pentru a putea sa vizitam si Barcelona si sa avem unde petrece timpul liber ? Noi am vizionat si studiat mai mult hotelurile din Santa Susanna, au oferte mai bune la camerele de familie, studiouri si apartamente. Alegerea tipului de masa de demipensiune este satisfacator si diversificat ?
    Multumesc !

3. Buna seara si iti multumesc pt. ca ai poposit pe pag. blogului meu. Noi am fost cazati in Santa Susana, o statiune tinereasca si foarte frumoasa, la hotelul San Jordi, 3*, cu demipensiune foarte buna, hotel situat in randul al doilea rand fata de plaja. Pana la mare faceam in jur de 5-7 min. Am scris despre vacanta mea acolo si despre excursiile facute. Cand am fost noi, in 2007, era un tren cu care puteai ajunge in orice statiune de pe Costa Brava, inclusiv in Barcelona. Cred ca si acum este, daca nu chiar mai bine! Din Santa Susana sunt doar vreo 55 km pana in Barcelona. Da, alegerea mesei in regim demipensiune este cel mai indicat, pt. ca va da posibilitatea sa fiti liberi toate ziua si aveti si 2 mese asigurate. Noi am fost foarte multumiti de diversitatea mesei la acel hotel. Am fost multumiti si de camera si liniste, pt. ca am avut camera pe spate si la un etaj superior.Daca doresti sa vizitezi Barcelona, iti sugerez atunci sa alegi o statiune mai apropiata sau chiar undeva in oras. Poate vei gasi o oferta avantajoasa in raport pret/calitate. Santa Susana va sta la dispozitie cu multe hoteluri bune si f. bune, de la 3-5*. Poti sta acolo si face multe excursii, atat in alte statiuni cat si in Barcelona. Depinde de ce va doriti sa faceti mai mult: plaja, plimbari, vizite.
    Cam asta ar fi. Daca doresti alte lamuriri, iti stau la dispozitie si voi incerca sa te ajut cat pot mai bine.

4. Multumesc pentru precizari !
    Am primit oferte buna la hotelul Caprici Verd 4* si hotelul Aqua Montagut din Santa Susana si ma interesa daca statiunea este OK, am citit mai multe impresii postate si foarte multi se plangeau ca este o statiune mica in care te plictisesti, in spatele hotelurilor fiind terenuri agricole pana in apropierea orasului situat pe un deal, multi recomandand Lloret de Mar, avand parcuri si mai multe centre de distractii si obiective de vizitat in zona. Ati vizitat Lloret de Mar, ce parere aveti ?
    O seara placuta !

• Sa o iau cu inceputul: statiunea Santa Susana nu este cocotata pe deal, ci este la mare. Are tot felul de hoteluri, situate atat pe plaja cat si in interior, majoritatea sunt plasate in randul al doilea fata de faleza si, deci, plaja si mare. Asa-zisele terenuri agricole de care amintesc cei nemultumiti, sunt destul de departe de statiunea propriu-zisa. Ma gandesc acum: ce hoteluri ar fi construite sus, unde sunt acele terenuri agricole. Eu le-am vazut doar pe cele din statiunea-propriu-zisa. Ma gandesc ca de cand am fost noi si pana acum poate ca statiunea s-a extins mai mult dar nicicum sa ajunga asa departe…pe deal!🙂
      Santa Susana mie mi s-a parut o statiune vie, plina de tineret, are multe cluburi si discoteci, fiecare hotel de pe faleza care merge paralel cu strada principala, are piscine, terase si restaurante unde, cand am fost noi, se prezentau spectacole fie de dans sau muzica. Acum vezi tu, este si chestie de gust si preferinte; ce-mi place mie se poate sa nu-ti placa si tie si invers, intelegi. Despre Lloret de Mar nu prea pot sa-ti scriu mare lucru, pt. ca nu am stationat, am vazut-o doar din mers dar daca vei ajunge pe Costa Brava, vei observa cu usurinta ca toate statiunile seamana intre ele. Din ce stiu eu, Lloret de Mar este cea mai galagioasa si agitata statiune, fiind ceva de genul Mamaia noastra. In comparatie, Santa Susana este mai „cuminte”. Daca sunteti familie cu copil, va recomand asadar, Santa Susana, daca sunteti doar cuplu (familie fara copilasi) si vreti doar distractie non stop, alegeti atunci Lloret de Mar. Si apropos: hotelul Caprici Verd 4* este aproape de hotelul unde am fost cazati noi si mi-a placut mult, fiind situat intr-o zona mai linistita a statiunii, tot in randul al doilea fata de plaja, are piscina, etc.
      Sincer, acum chiar ma gandesc, ca hotelurile din Santa Susana mi s-au parut chiar lipite unele de altele…fara sa mai incapa intre ele terenuri agricole.🙂 Dar cu siguranta, intre ele vei gasi multe terenuri de sport, piscine, parcuri, etc. Noi am avut in spate vedere la terenuri de sport, o piscina mare si blocuri ale locuitorilor autohtoni…Poti vedea asta intr-o poza de-a mea, facuta pe balcon.
      Sunt convinsa ca veti lua cea mai buna hotarare si va doresc asta din inima.
      O zi cat mai frumoasa!

• Alege cu siguranta Lloret de Mar. E incomparabila.