Impresii din vacantele traite si povestite de ileanaxperta

Bulgaria – Nisipurile de Aur – Hotelul Helios Spa&Resort 4*

Prima noastra sarbatoare de Paste in deplasare

Dintotdeauna mi-am dorit sa petrec sarbatorile, fie cele de iarna sau pascale undeva departe de casa. Dar viata m-a tot lasat la vatra, petrecand  mereu fie acasa, cu familia sau la rude si prieteni, dar tot in Bucuresti. Se iveau mereu alte prioritati, copii mici, probleme financiare si uite asa au trecut anii…

Dar, cum prea bine se stie ca nimic nu ramane la fel si ceva (daca nu chiar totul!) se schimba la un moment dat…iata ca sansa ne-a suras si am reusit sa ne petrecem primul nostru Paste in deplasare in primavara lui 2007. Unde? Nu prea departe de casa, in Bulgaria, la Nisipurile de Aur. Citisem si auzisem numai lucruri bune despre aceasta statiune, care se distinge clar de celelalte statiuni de pe tarmul bulgaresc, printr-un nisip mai altfel, cu totul deosebit. Am cautat pe la agentii o oferta cat mai avantajoasa in raportul pret/calitate si am gasit. Si atunci, de ce sa nu beneficiem si sa ne indeplinim o dorinta?!

Asadar, am plecat spre Bulgaria de cum s-au ivit zorile, pe A 2, fiindu-ne la indemana iesirea pe acolo si in plus vroiam sa trimitem din roata masinii salutari cu drag si litoralului nostru. Drumul a fost relativ usor, fara probleme, la vama am schimbat ceva bani, dar ne-a fost mai greu sa gasim vigneta aceea care trebuia pusa pe parbrizul masinii. La vama nu aveau. Ne-a cam dat de furca, tot cautand-o pe la benzinarii si intr-un final am gasit-o. Uff! Soselele la bulgari mi s-au parut genul “made in Balcani”, deci cam ca si la noi, acum nu mai stiu cum sunt pe aceasta ruta. Stiu in schimb mult mai bine cum sunt soselele spre Grecia…:) Atunci drumul imediat dupa Vama Veche era “plombat” rau de tot si cu destule gropi si denivelari. Soseaua nu a fost deloc aglomerata iar majoritatea soferilor pe care i-am intalnit pe drum au fost romani care, probabil ca si noi  mergeau sa-si petreaca Pastele  pe litoralul bulgaresc. In acea perioada era si in mare trend sa faci pastele la bulgari. Acum nu stiu daca mai este acel aflux de turisti romani pe litoralul bulgaresc…

In jurul pranzului iata-ne ajunsi la Nisipurile de Aur, in fata hotelului Helios Spa & Resort, de 4*. La prima vedere am vazut doar o cladire mare, cu 7 etaje, avand o arhitectura ce mi-a amintit imediat de stilul blocurilor noastre de acasa. Deh, asta a fost prima mea senzatie. Dar ulterior, cand am facut “inventarul” hotelului sa-i vedem dotarile cu care se mandreste, am constatat ca acesta este format din 2 corpuri de cladiri, asezate intr-un unghi drept si alt corp separat de una dintre cele 2 piscine ale complexului. Cladirea principala cu intrarea si receptia are acea forma de bloc dar celelalte mi-au placut mai mult, avand un design mai modernist. Tot acolo am vazut si piscinele exterioare destul de generoase, situate intr-un cadru placut si intim. Una dintre piscine are tobogane si alta are o sectiune pentru pitici. Cu siguranta ca vara piscinele sunt punctul cel mai fierbinte  in care te poti racori, pana sa ajungi sa te balacesti in valurile Marii Negre.

Hotelul este situat in linia a doua, la aprox. 350 m de plaja si normal, este mult mai la indemana sa iesi din hotel si sa te bucuri de piscine, nu?! Cred ca aici se poate petrece un sejur placut, in special pentru familiile cu copii. Fiind abia inceput de aprilie, piscinele  nu erau inca amenajate cu tot dichisul dar am avut prilejul de a ne relaxa pe cateva sezlonguri asezate afara, bucurandu-ne pe deplin de razele timide dar placute si calde ale unei primaveri tinere. In fata cladirii principale este o parcare spatioasa, free si pazita, deci un lucru foarte bun.

Ne-a intampinat o receptie mare si decorata modern, deschisa non-stop, care avea si casa de schimb valutar si seif, pentru cine dorea sa-si tina in maxima siguranta bunurile de valoare. In apropiere era barul din lobby si camera pentru depozitat bagajele. Mi-a placut foarte mult multitudinea de flori ornamentale, ce mi-a dat senzatia ca sunt undeva la o gradina botanica. Personalul s-a dovedit a fi foarte amabil si expeditiv. Asa ca ne-am cazat foarte repede. Am luat unul din cele 2 lifturi si am ajuns la etajul 3 unde ni se repartizase  camera noastra.  Aceasta a fost spatioasa si foarte luminoasa, dotata cu doua paturi alaturate  si o canapea extensibila. Nu am facut poze cu interiorul camerei dar voi posta cateva cu exteriorul hotelului si cu plaja “de aur”, cu nisipul atat de fin si de un galben special, ce pe buna dreptate ii da statiunii numele de Nisipurile de Aur. Camera a avut tot dichisul necesar, cu  un mobilier nou, modern, format dintr-un dulap mare, o masa lunga pe care statea televizorul, dedesubt era minibarul si bineinteles un aparat de AC.  Ce mi-a placut mult la camera noastra au fost ferestrele mari, care ocupau un perete intreg, cu draperii in ton cu restul din incapere. Totul mi-a creat o atmosfera foarte placuta, calda si primitoare. Balconul fiind pe colt, am avut vedere partiala atat la mare si totodata am putut vedea si una dintre piscine. Baia ne-a multumit pe toti, fiind mare, cu cada normala, totul a stralucit de curatenie si a fost dotata cu tot necesarul. Curatenia fara niciun cusur; s-a facut in fiecare zi. Deci in astfel de conditii sa tot stai bine mersi, nu doar 4 zile, cate am stat noi…

Un mic impediment a fost ca in prima noapte am cam dardait de frig. Deh, inceput de aprilie. A doua zi am anuntat la receptie si am rugat sa se dea drumul la caldura, dar ni s-a dat o aeroterma care a facut fata cu brio si ne-a rezolvat problema.

Masa a fost in regim de All Inclusiv, se stie cum, cu preparate foarte variate si bogate, atat bulgaresti cat si internationale. Pe atunci  inca nu venise criza economica ce a lovit ulterior si Bulgaria si din povestirile altora am inteles ca dupa 2008 nu a mai fost atat de bine pe litoralul bulgaresc. Nu stiu cum a fost de fapt dar noi am petrecut cea mai frumoasa si activa vacanta de pe tarmul Marii Negre, tot pe litoralul bulgaresc, de data aceasta la Primorsko, in plin sezon al lui 2011. A fost de vis. Voi povesti la timpul potrivit…

Hotelul Helios detine si o piscina interioara mare, cu o forma deosebita, amenajata cu multe sezlonguri, unde ne-am facut damblaua balacindu-ne in fiecare zi. Ba am reusit sa facem si cateva ore de plaja, tolaniti pe sezlonguri in bataia vantului primavaratec.  Asa ce ne-am mai alinat si noi dorul de mare si de soare…

Hotelul dispune si de un spa si un centru de wellness, situat in incinta care gazdueste piscina interioara, avand sauna, un solar, baie turceasca şi o cadă cu hidromasaj. Tot in cadrul complexului era si un magazin de suveniruri, o terasa si o sala de fitness.

In plimbarile noastre am dat cu nasul si de un teren de tenis si locuri amenajate pentru copii, cu cateva leagane. De asemenea, in interior am vazut un loc rezervat pentru darts si o masa de ping-pong. Internetul prin cablu a fost gratuit si disponibil în zonele publice.

Noaptea de Paste am petrecut-o la clubul de noapte Apollo, ce apartine hotelului, unde, pe langa muzica si antren am avut si un scurt show ce s-a desfasurat pe scena. Apoi scena  a devenit  ringul de dans ce s-a dovedit a fi neincapator pentru multele perechi de dansatori ce s-au incins la petrecere pana spre dimineata.

Duminica Pastelui a debutat tot cu o vreme insorita; la toate cele 3 mese principale am fost intampinati cu cosulete pline cu oua colorate si cozonac. Iar la pranz si seara am avut si miel si niste vin. Oricum, jos palaria organizatorilor bulgari pentru modul cum s-au organizat si au reusit atunci sa ne faca sarbatoarea pascala cat mai frumoasa!

De asemenea, si localnicii au fost prietenosi si zambitori mai ales cand au auzit ca suntem romani, ci nicidecum asa cum anumiti “binevoitori” mi-au spus inainte de plecare. In fine, fiecare cu parerea lui…Dar eu raman la a mea!

In a doua zi de Paste am facut o excursie la Albena dand cu nasul putin si pe acolo si ne-a placut aceasta statiune; este mai mare, mai aerisita si cu parcul acela mare atat pentru copii cat si pentru noi, astia mai “trecutii”. Vara trebuie sa fie tare placut sa te odihnesti pe o banca, undeva la umbra si sa respiri aerul marin amestecat cu cel al bogatiei florale si al verdelui de la copaci.

Ei, dar cele cateva zile au trecut. Culmea! in ziua plecarii vremea s-a intristat si ne-a insotit o ploicica de primavara. Asta nu ne-a oprit din drumul nostru spre casa pentru a face si un scurt popas pe litoralul nostru, la marea noastra cea neagra si frumoasa…

Pentru ca am fost foarte  multumiti, Pastele urmator l-am petrecut tot pe litoralul bulgaresc, in alta statiune si am vazut ca muncitorii bulgari, chiar si in ajun de sarbatoarea pascala,  isi renoveaza anual hotelurile, incepand cu venirea primaverii. Cel putin poate le zugravesc numai fatadele si tot conteaza, macar pentru aspectul comercial. Cum se zice: “sa placa la ochi” si dupa parerea mea, le iese foarte bine treaba. Bravo lor! Nu conteaza numai confortul pe care-l ai intr-un hotel si cat de bine mananci la un restaurant si te distrezi, ci, cred eu, ca si statiunea luata ca ansamblu, locul in care-ti petreci vacanta trebuie sa-ti placa, sa te  bucure si sa-ti dea acea stare de bine si de relaxare de care ai nevoie si pe care ti-o doresti pentru ca in final sa fi multumit ca ai avut o vacanta reusita.

Imagine

Poza din Albena cu binecunoscutul Hotel Dobrudja:

Deci, dragii mei, ca intotdeauna va doresc numai

Articol scris de Ileana Stefan

2 thoughts on “Bulgaria – Nisipurile de Aur – Hotelul Helios Spa&Resort 4*

1. Am tot auzit şi eu că la bulgari staţiunile sunt mai primitoare şi chiar mai ieftine decât la noi. Sunt curios, prin comparaţie, ce impresie ţi-a făcut litoralul românesc, pe care sunt sigur că l-ai vizitat suficient de des. Eu am făcut-o de două ori, înainte de anii ’90, la Mamaia. Pe atunci era frumos, curat şi am fost mulţumit. Acum, văd la TV multă mizerie şi aud multe reproşuri.

• Da, bulgarii au batut demult litoralul romanesc. Este mult mai primitor, mai curat, ospitalitatea este net superioara, hotelurile sunt moderne, au absolut tot confortul si necesarul pt. o vacanta excelenta. Iar raportul pret/calitate este cel real si mult mai ieftin in comparatie cu multe locatii de acelasi nivel sau mai jos decat cele din Romania. Bulgarii nu au doar o statiune de lux sau in trend, cum avem noi doar renumita Mamaia, pt. care sa fiu platita nu as sta acolo nicio zi…nu mai zic de o noapte! :)) Pe litoralul bulgaresc toate statiunile sunt foarte bine ingrijite, moderne, curate, primitoare, fiecare are sarmul sau specific dar toate sunt unite prin marea dragoste si responsabilitate a celor ce muncesc acolo, deci a poporului bulgar. De aceea, eu am un respect special pt. acest popor. Ar fi trebuit sa invatam demult de la ei, atat in turism cat si in alte domenii. Nu comentez mai mult…Pentru mine vacanta la mare inseamna Grecia, Turcia, Croatia si Bulgaria (deocamdata!!!)