Bucuria de a calatori

Impresii din vacantele traite si povestite de ileanaxperta

Acvariul din Barcelona – o lume fascinanta

Lasă un comentariu


In penultima noastra zi de sedere in Santa Susana, pe Costa Brava, in plimbarica pe care am facut-o in Barcelona, nu am putut si nici n-am vrut sa ratam o vizita inedita la acvariul din oras. Astfel, am ajuns in marele port, unde domnea atat efervescenta locului intesat de lume cat mai ales statuia lui Columb ridicat pe Colonul sau de o rara frumusete sculpturala. Acesta arata semet cu degetul spre America. Recomand din start Acvariul din Barcelona – o lume fascinanta – ca pe un “must see” ce nu trebuie ratat. Merita pe deplin. Dar hai sa va povestesc de-a-fir-a-par despre ce e vorba. Deci treceti, va rog, pe PLAY station-imagination!🙂

Acvariul din Barcelona este unul dintre cele mai mari din zona mediteraneana. El se afla in zona portului, lipit de marele mall, Mare Magnum in cartierul Port Vell. Am platit cu cardul doua bilete pt. adulti, la vremea aceea un bilet a costat 16 euro/pers si pentru copilul pana in 12 ani a fost cu reducere, parca a fost vreo 10 euro. Oricum, ceea ce a urmat sa vedem, a meritat fiecare cent. Eu as fi ramas acolo pentru cel putin 2 zile, in care sa stau cu gura cascata precum acei copii ce se minunau ca si noi de frumusetea si maiestria vietii din ape ce razbatea de acolo….

Imagine

Imagine

Imagine

Deci, de cum am intrat, am vazut aleea larga si de-o parte si de cealalta se insirau acvarii cu capacitati mai mari sau mai mici in care era condensata o mica parte a Marii Minuni a vietii atat de diversificata a marilor si oceanelor. Mai mare frumusetea a fost cand am reusit sa ne apropiem direct de sticla acvariilor, pentru ca era atat de multa lume ca trebuia sa stai la rand pentru a reusi sa vezi de aproape acele vietati subacvatice. Si ne-a venit randul, am privit incantati si fericiti de placerea spectacolului ce se desfasura in fata noastra: pesti de toate felurile, de toate culorile amestecati printre plantele marine deosebite, intr-un peisaj atat de viu si pastelat, pe care-l mai vazusem doar la televizor sau in carti. Iar acum aveam privilegiul de a simti atat vizual cat si emotional toate acestea. Pesti, alge, caluti de mare, stelute de mare, toate asezate intr-o perfecta armonie. Si atunci, cum sa-ti mai vina sa te desprinzi de acele acvarii, de acea lume atat de diferita de a noastra, a celor ce ne ducem zilele la suprafata pamantului ci nu in apele misterioase?! Acolo totul se desfasura in liniste, o liniste “oceanica”, o liniste adevarata si perfecta. Iar afara, unde eram noi si priveam de zor spectacolul, era o rumoare amestecata cu uimiri, cu sperante, cu dorinte de a merge mai departe pe acel culoar, in descoperirea altor lumi condensate in acele acvarii. Ne tot inghesuiam de zor sa cuprindem cat mai mult cu privirea, sa intelegem cu mintea si mai ales sa simtim cu inima acel sentiment de implinire de a fi reusit sa vizitam in acea zi si acvariul, Le-am trecut pe toate in “agenda” amintirilor dar…ce a urmat a fost cireasa de pe tort sau mai bine zis, apogeul plimbarii.

Am intrat pe un culoar destul de ingust si…ne-am trezit inconjurati de ape; cu apa deasupra capului si peste tot. Insa mai putin la picioarele noastre care paseau timide, ce-i drept, pe un podet format din barne de lemn. Avantajul nostru a fost ca, asa cu „apele”  pe noi am ramas uscati! neudati de niciun strop de apa. Ce chestie! Marile si oceanele ne-au intampinat de pretutindeni. Acum eram cu adevarat in acvariul din Barcelona; ne-am trezit intr-un tunel lung, din sticla extraordinar de groasa, transparenta, de-ti dadea sentimentul ca esti practic in mare.

Imagine

Si asa inconjurati de ape, de-o parte si de alta si deasupra capului, am vazut  cum ne defilau in voie, fara nicio treaba fie delfinasii dragalasii, fie rechinii cei urati de diferite marimi si feluri impreuna cu pisicute de mare, tare frumusele. Aici se uneau de exemplu, Australia, cu Hawai si Oceanul Atlantic…sau Bermudele cu Pacificul sau Marea Rosie si alte mari, prin multitudinea de specii de toate felurile de fauna si flora subacvatica. Aici am descoperit misterioasa si infricosatoarea infatisare a rechinilor, unii urati foc, cu coltii aceia ca din “Falci”…dar altii cu o fata mai „umana”. Vorba vine, caci la toti li se vedeau coltisorii ascutiti si fara nicio carie.🙂 Brrr! Eram atat de aproape de ei! Tot ce ne despartea era acea sticla de protectie. Va dati seama ce diversitate…si totul reunit intr-un singur loc, la acvariul din Barcelona.

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Tot aici am putut vedea si alti pesti de diferite specii si culori, de marimi diferite, care se intreceau in a ne capta atentia. Am stat si “face to face” cu unii din cei mai de temut si periculosi pesti de pe planeta. Nu stiu cum se numesc (scria pe fiecare acvariu in parte ce specii de pesti continea dar nu am luat notite). Stiu doar ca unul mi-a ramas pe “retina” amintirilor; un peste umflat cat o minge si urat foc iar altul dungat in rosu caramiziu cu alb si cu niste aripi ca de evantai.

Imagine

Imagine

Imagine

Ei bine, la Acvariul din Barcelona nu erau atunci decat vreo 11000 de specimene din vreo 400 si ceva de specii diferite de astfel de vietuitoare marine. In acel tunel am putut ramane mai mult timp, fascinati si muti de bucuria de a calatori acolo si de a ne lasa alene pe aripile imaginatiei sa zboare departe, departe….sau mai degraba sa inoate, caci eram in mediu marin.

Imagine

Deliciul umoristic al show-ului subacvatic a fost dat de catre dragalasii pinguini care n-au avut alta treaba decat sa se joace, sa inoate si sa se zbenguie in fata noastra. Poate ca stiau ca sunt urmariti de privirile avide ale vizitatorilor ce veneau valuri-valuri (caci si-asa eram pe/in mare). Si atunci, cum si cat timp ne-ar fi trebuit ca sa ne putem desprinde de un asemenea loc fara sa ne para rau ca-l parasim?! Voi l-ati fi parasit cu usurinta?!…Tind sa cred ca nu. Duceti-va, dragii mei si priviti, admirati si va minunati de acest loc fascinant numit acvariul din Barcelona.

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Mi-ar placea sa mai vizitez orasul lui Gaudi si sa ma rasfat iarasi la o plimbare strasnica prin “oceanul” imens al acvariului, alaturi de atatea si atatea vietuitoare marine. Nu ar fi doar acesta un motiv pentru a revedea cu drag Barcelona. Ci sunt multe, multe alte motive…cred ca deja le-am scris in impresiile anterioare.

In ultima zi ne-am luat „la revedere” de pe Costa Brava si am plecat spre casa, vizitand alte si alte locuri de vis frumos de vacanta.

ImagineVacante de vis oriunde si oricand!

Articol scris de Ileana

 

Autor: ileanaxperta

I am a cheerful and optimistic person. I love music and dance, I like to write a lot but the most of all I adore traveling and run away in my holidays! :)

Lasă un răspuns

