Impresii din vacantele traite si povestite de ileanaxperta

Domul din Milano, o dantelarie fina din piatra

Iata ca din nou am avut marea placere de a fi in Italia si de a vizita alt loc cu totul deosebit. In drumul nostru spre casa din circuitul-sejur pe Costa Brava (of!! cred ca vi s-a urat sa cititi asta!! dar nu mai e mult…inca una – adica vizite turistice! – si ma duc…in alte vacante!!🙂 am poposit pentru putin timp in Milano. Ziua fusese extrem de obositoare, dar ii dadeam numai inainte, c-asa e-n viata. Imi dorisem demult sa vizitez acest oras sau cel putin cateva dintre atractiile sale turistice.

Situat in nordul Italiei, Milano este  un mare centru industrial, financiar, cultural si turistic. Ca importanta economica este al doilea oras al Italiei, dupa Roma. Precum bine se stie, Milano este in topul oraselor lumii ca o mare si importanta capitala a modei, alaturi de New York si Paris. Este adevarat ca reprezinta cel mai modern oras al Italiei, dar si datorita istoriei sale atat de incarcate, il transforma intr-un punct de referinta pe harta oricarui turist dornic de frumos si spectaculos.

Am vizitat si noi o mica parte, dar poate cea mai importanta din acest oras, si anume Domul, Piata Scala si Galeriile Vittorio Emanuelle. Si cum era de asteptat, si noi ca toti turistii care ajung acolo, am avut pe deplin ce vedea.

Pentru Milano, muzica si arhitectura reprezinta doua laturi de referinta. Si te gandesti in primul rand la Opera Scala, locul de unde au rasunat cele mai celebre voci ale lumii. De asemenea, un simbol al celebrului oras si un punct de atractie foarte important il constituie Domul. Este una dintre cele mai mari catedrale din lume, fiind a 2-a ca marime din Italia, dupa catedrala Sf. Petru din Roma. Domul este o adevarata podoaba cu totul unica a arhitecturii gotice. Ea domina si  astazi piata centrala din Milano, fiind un simbol al puterii economice al acestei capitale a Lombardiei, cat si o emblema a orasului. Domul din Milano a devenit si cred eu ca va fi intotdeauna un important si deosebit loc de atractie maxima pentru turisti.

ImagineImagineImagineIn vizita noastra de aici, destul de scurta, dar foarte densa in emotii si experiente turistice extrem de placute, am vazut cat de impresionante sunt formele estetice si maiestozitatea catedralei: cu totul deosebite si extraordinar de frumos realizate ne-au iesit practic in ochi detaliile sculpturale ale acelor multe turle, fiind executate intr-o maniera aparte, din marmura alba; la fel de deosebite si pline de maiestrie sunt si vitraliile si ferestrele cladirii, considerate a fi cele mai mari din lume.

ImagineImagineImagineImagineImagineConstructia propriu-zisa a domului a inceput spre sfarsitul sec. 14, si a continuat timp de secole, turnul principal fiind impodobit in sec 18 cu o statuie aurita a Fecioarei Maria, careia i-a fost dedicat de la inceput Domul milanez.

Cand am pasit in interiorul sau, am ramas la fel de surprinsi, muti de minunatiile deosebite pe care le-am intalnit acolo.  Inaltimea cladirii, altarul, marmura aceea pe care calci inca de la intrare si de care parca ti-e si mila s-o “iei” in picioare (am avut senzatia stranie ca parca profanam ceva extrem de sfant si calcam la propriu in picioare Arta si Frumusetea locului) iti creeaza un puternic sentiment de respect si credinta; randurile acelea de banci puse la mm cu exactitatea Timpului, unde stau in piosenie si credinta cei care pentru cateva momente sacre se roaga sau se reculeg. Si in interiorul catedralei se regaseste cu mare usurinta o opera de mare arta si maretie a unei maiestrii perfecte ce ne-a impresionat lasandu-ne practic fara vorbe. Am ramas uimiti de splendorile care ni se desfasurau aievea prin fata ochilor. Domul este practic “invesmantat” de sus pana jos cu o uriasa trena din dantela alba din piatra de marmura maiestrita cu cea mai mare precizie, care sclipeste de secole in razele soarelui de Milano.

De-a lungul existentei sale, Domul a fost martorul a numeroase evenimente istorice. Cel mai important a fost incoronarea lui Napoleon ca rege al Italiei in anul 1805. De la acel eveniment istoric deosebit, infatisarea catedralei a ramas aceeasi cu cea pe care noi o vizitam astazi. Bineinteles ca de-a lungul timpului s-au mai facut renovari, asa cum de exemplu, si cand am vizitat noi domul se lucra la fatada.

Situat in centrul orasului, Domul troneaza in piata ce-i poarta numele, devenind astfel un punct fierbinte de atractie, in cea mai animata zona a orasului, impreuna cu celebrele galerii comerciale Vittorio Emanuelle, situate in imediata apropiere. Galeriile poarta numele lui Vittorio Emanuelle al 2-lea, primul rege al Italiei unite, asa cum a fost proclamat in 1861.Tot in piata se poate admira statuia ecvestra a acestuia.

Imagine

ImagineImagineImaginePrecum am scris mai sus, cand am vizitat noi, Domul era in renovare partiala la fatada dar totusi ne-am putut face o imagine a ceea ce se ascundea dupa panourile publicitare care acopereau o parte din peretii exteriori. Daca doriti sa luati cu adevarat pulsul orasului, veniti la asfintit in piata Domului, asa cum am ajuns si noi si va veti putea relaxa la o terasa, cu tot felul de sortimente de cafea. Puteti alege orice, cum doriti, este buna oricare, sau pur si simplu, va puteti odihni pentru un timp pe treptele din fata catedralei, privind bujuteria gotica sau puteti face shopping la Galerii sau pe strazile adiacente. Preturile sunt pe masura renumelui pe care Milano si l-a castigat cu prisosinta. Iar ca o incununare a unei zile turistice super reusite, va recomand sa urcati pana sus, in dom, asa cum am facut si eu, pentru a va bucura de o panorama de exceptie asupra orasului.

Privelistea de acolo este splendida. De fapt, cred ca Milano se poate ”gusta” cel mai bine de la inaltimile Domului, pentru ca la picior, din cate am reusit noi sa vedem inainte de a ne opri in piata, zau de m-a impresionat ceva in mod deosebit in afara punctelor turistice mentionate mai sus. Cu siguranta, aceasta intindere a orasului vazuta de pe “crestele” catedralei, mi-a ramas cea mai pregnanta si de neuitat amintire din Milano. Am facut poze si am admirat orasul de sus, sub adierea usoara a serii, simtind iarasi satisfactia si bucuria de a calatori departe, departe, pana deasupra coloanelor subtiri, decorate din plin cu statui ale domului, in amurgul unei zile turistice pe cat de istovitoare, pe atat de grozave.

ImagineImagineImagineImagineImagineAm dat o raita in Galeriile Vittorio Emanuelle, am ajuns repede in Piata Scala si am facut cateva poze la picioarele marelui Leonardo Da Vinci.

ImagineImagine

ImagineImagineImagineImagineSi pentru ca ziua era pe sfarsite si trebuia sa mergem mai departe, ne-am luat la revedere de la inca un loc binecunoscut si special, multumind lui Dumnezeu ca am reusit sa vizitam si Domul din Milano. Trebuia sa ajungem undeva la periferia Veronei pentru cazare, ca apoi dimineata sa luam calea spre ultimul obiectiv turistic din acea vacanta minunata…

Located in northern Italy, Milan is a major industrial, financial, cultural and tourist center. After Rome, Milan is the second city of Italy as economic importance. Everyone knows, Milan is on the top of the world’s cities as a large and important fashion capital with New York and Paris. True, it is the most modern city of Italy but also because of its old and great history with so many attractions. That’s why Milan became an important and lighting point on the world’s map of every tourist eager to know its beautiful and spectacular places. In our short visit in Milan we could see just a small part of it but perhaps the most important in the city : Dome, Vittorio Emanuele Galleries and Scala Square.

For Milan, music and architecture are two sides of reference. First of all, when you think about Scala Opera, you think about the place where the most famous voices resounded in the world. A famous symbol of the city and an important attraction is also represented by Dome. It is one of the largest cathedrals in the world, the second largest in Italy, after St. Peter’s in Rome. The dome is a real and unique jewel of Gothic architecture. Today its dominates the main square of Milan, being a symbol of the economic power from capital of Lombardy, the emblem of the city. Cathedral became the most important place of tourist attraction in Milan.

So, we have seen the impressive and so beautifully forms of dome with so much details of those sculptural towers, being executed in a particular manner with white marble, special stained glass windows of all over the building. The windows are considered to be the largest in the world for that kind of building.

The construction of the cathedral began in the late of 14th century and continued for centuries. The main tower was decorated in the 18th century with a gilded statue of the Virgin Mary.

When I came inside the cathedral I was surprised, speechless because of all great wonder I met there. The height of the building, the altar, the marble that I stepped from the entrance till bottom, created me a strong sense of respect and faith; wooden sculptured benches, where people sit in silence, piety and faith in sacred moments of pray or meditate. Inside the cathedral I found a real work of art and grandeur of a perfect mastery that impressed me so much. I was amazed to see those splendors with my own eyes. Dome is virtually „clothed ” from top to bottom with a huge long cloak of white marble stone lace that shines in the sun of the ancient Milan.

Throughout its existence, the dome was the witness of many historical events. The most important was the coronation of Napoleon as King of Italy in 1805. Since that historical event, the aspect of cathedral remained the same as we visit today. Of course over time have done some renovations and today tourists see one of the greatest masterpiece of sculpture and art.

Located downtown, Dome dominates the square that bears its name, becoming a hot spot of attraction in the lively area of the city along with the famous Vittorio Emanuele shopping arcade located nearby. The Gallery is called by the name of the first king of united Italy, Vittorio Emanuele the 2nd, as he was proclaimed in 1861. There is an equestrian statue of the king in the center of Dome square.

If you really want to take the pulse of city, come in „Piazza Duomo” when the sun goes down, at the sunset. You can relax on a terrace with all kinds of coffee or any other drinks or foods. You can rest for a while on the steps in front of the cathedral, the Gothic jewel of Milan or you go shopping in galleries or adjacent streets. Prices are high as Milan earned the reputation over time.

As a crowning of a successful day, I recommend you to climb to the top of dome as I did, to enjoy an exceptional panorama over the whole city. The view is magnificent. In fact I think Milan can be „taste” the best above the dome heights. Really, impressed me. Certainly, this view of the city seen from the „peaks ” of the cathedral, it remained for me the most striking and unforgettable memories from Milan. I took pictures and I admired the city from there, blessed by the evening breeze, feeling again the great satisfaction and joy of traveling far away, up above the thin columns, fully decorated with statues, in a lovely twilight of another great touristic day.

Dream holiday anywhere and anytime!

7 thoughts on “Domul din Milano, o dantelarie fina din piatra

1. Chiar dacă multe din remarcabilele edificii le-am mai văzut şi în alte imagini şi videoclipuri, prin lectura pe care mi-o oferi, mă simt mai apropiat de ele şi parcă fac şi eu parte din călătoria ta. E o senzaţie plăcută.

• Ca intotdeauna, iti multumesc mult pt. aprecierile tale si ma bucura faptul ca iti plac impresiile mele. Sper sa calatorim impreuna virtual si pe mai departe. Am multe de povestit…O zi minunata astazi, de Florii!

2. Domul din Milano e intr-adevar fantastic! Noinu am avut, din pacate ocazia, sa urcam pe cupola,insa peisajul ne-a coplesit in totalitate si asa. Nu stiu daca ati apucat sa vedeti „relicva” – Sfantuli Cui, care pare-se ar fi unul din cuiele cu care Isus a fost rastignit pe cruce. Milano este cu siguranta locul unde m-as intoarce cu prima ocazie!

3. Buna seara ! Domul din Milano este intr-adevar superb , am avut ocazia si placerea sa-l vizitez . M-as intoarce oricand in acel loc !

4. langa galeii ,in piata domului, am locuit la hotelul Ambazador o saptamana.

• Bine ai venit in calatoriile mele virtuale! Te astept si alte dati, daca iti va face placere. Ai fost un privilegiat stand acolo pt. o saptamana. Eu am fost doar in trecere prin Milano, respectiv in Piata Domului si la Galeriile Vittorio Emanuelle. Imi doresc sa revin…cine stie cand! Pt. ca lumea e mare si vreau sa vad cat pot de mult din ea…
      O zi cat mai frumoasa iti doresc!