Bucuria de a calatori

Impresii din vacantele traite si povestite de ileanaxperta

Kusadasi – Vacanta pe Insula Pasarii

Lasă un comentariu


Am petrecut un sejur reusit in orasul-port si statiune totodata, Kusadasi, la hotelul Asena 3*. La pretul pe care l-am achizionat atunci plus gratuitatea pentru fiica mea, care la vremea aceea nu implinise inca 12 ani, pot scrie ca a fost chiar foarte bine.

Noi nu suntem excesiv de pretentiosi in ale unui confort extraordinar. Daca hotelul este curat, camera are asternuturi si prosoape curate, ca si restul utilitatilor, in fond ce mi-as mai putea dori?   Aur pe pereti? Nu am nevoie, eu il port modest doar pe degete…din loc in loc sau la gat!  :)

Hotelul Asena este pozitionat chiar pe plaja asa cum ne-am si dorit. Cand am fost noi oaspeti acolo, hotelul mi s-a parut a fi cochetel, fara pretentii nemaipomenite. Hotelul are 5 etaje iar la nivelul 6  este restaurantul si piscina. Ma gandesc: marea fiind atat de aproape, oare cine ar avea nevoie de piscina?! In fine fiecare cum pofteste! Asena nu este un hotel mare, comparativ cu alte hoteluri din Kusadasi sau din alte statiuni in care am petrecut ulterior alte vacante iar majoritatea camerelor au vedere directa sau partiala la mare. Placut, nu?!

Camera a fost destul de spatioasa, tinand cont ca am avut 3 paturi normale, cu toate ca m-as fi asteptat sa avem un pat suplimentar pentru fata noastra de nici 12 ani pe atunci… Asternuturile si prosoapele s-au schimbat zilnic, curatenia la fel s-a facut zilnic. Baia a fost spatioasa, cu tot necesarul dar inconvenientul in tot orasul a fost lipsa apei potabile. Deci apa de la robinet nu a fost buna de baut si a trebuit sa ne aprovizionam de la market-uri. Nici de spalat nu a fost buna,  mai ales de spalat pe dinti (noi am folosit apa plata!)  iar pe piele ne-a lasat urme albe, probabil de la apa de mare foarte sarata….nu stiu exact. Asa ne-a povestit atunci un localnic, ca orasul Kusadasi se aprovizioneaza cu apa din mare si ca autoritatile aveau de gand in viitor sa faca ceva privind prelucrarea apei. Poate in zilele de acum sa se fi reglementat aceasta problema. Cine stie?!…

Restaurantul si terasa larga a hotelului se afla la ultimul nivel, dandu-ti prilejul de a admira de la inaltime plaja, marea si imprejurimile; o panorama incantatoare. Masa a fost super indestulatoare, fiind in regim de Al Inclusive. Mi-amintesc ca dimineata erau tot felul de sortimente de paine si produse de panificatie atat de proaspete si de gustoase, ca n-am reusit in cele 7 zile de sejur sa le incercam pe toate. La fel si cu salatele, foarte diverse si mereu proaspete. Produse din carne (mai putin de porc), multe dulciuri si fructe. La capitolul bauturi a fost mai slaba miscarea, avand dimineata doar un fel de suc si ala nu prea bun, cafea si lapte. Iar mesele de pranz si seara au fost “stropite” cu un fel de vin care noua nu ne-a placut. In schimb am avut la discretie inghetata, pasiunea noastra iar intre mese erau mereu fie pizza, burgeri sau diverse prajiturele; burta sa ai sa tot infuleci…Bine, bine, dar pana cand?! Deci per total am fost multumiti.

Am fost incantati de personalul turc, foarte serviabil, zambitor si dornic de „chat-uit” cateva vorbe rupte in lb. romana, dupa ce te intreba din ce tara esti.

ImagineImagineImagine

Hotelul Asena este situat pe plaja Ladies Beach. De cum ieseam din hotel, traversam o micuta alee si apoi “saream” direct pe nisipul curat. In fiecare zi am vazut cum tot timpul cineva o curata pana si de mucurile de tigara. Plaja avea sezlonguri si umbrele contra cost sau ne puteam duce putin mai departe la umbrelutele de lemn care erau free. Apa Marii Egee a fost tare calda si mult mai curata dar si sarata foc, in comparatie cu marea noastra.

In Kusadasi serile sunt superbe. Dupa o zi caniculara, cu un soare fierbinte alinat uneori de o usoara si ratacita briza a marii, se pot face plimbari fie pe plaja sau prin statiune. Noi am avut norocul de a surprinde apusuri de soare de poveste, pline de farmec si culoare, o adevarata incantare.

ImagineImagineImagineImagine

De pe Ladies Beach se poate merge pana in centru, fie pe jos, caci de la hotelul nostru si pana in buricul targului erau vreo 2.5 km; sau se poate lua dolmusul, un fel de maxi-taxi, la preturi modice. Exista si taxi, pentru cei cu dare de mana.

De asemenea, de-a lungul plajei se intinde o salba de restaurante si terase placut ornate, unde se poate asculta muzica live. Am asistat de cateva ori si la un show de “dancing in the street” sustinut de cativa pustani destul de priceputi. Ca sa nu mai zic de multitudinea magazinelor cu tot felul de produse, unele chiar bune, unde intalnesti piele, blanuri, bijuterii de aur sau argint, etc. Turcul stie sa faca negot poate mai bine ca oricine. Am simtit asta pe pielea mea cand am reusit sa negociez cu vanzatorul turc si rezultatul a fost atat in favoarea mea cat si a lui, fiecare fiind multumit intr-un final. Am fost pur si simplu fascinata cat si intrigata de modul cum stie sa-si atraga clientul si sa-l faca pana la urma sa cumpere de la magazinul lui. Am observat in ochii turcilor acea licarire entuziasta la auzul ca tu apartii unei alte tari si culturi diferita de a lor. Iar cand aud de Romania, se lumineaza la fata si multi am vazut ca striga veseli: “Oh, Romania, my friend!” Apoi te invita sa te asezi si te serveste cu ceai sau baclavale, incercand sa “te vrajeasca” pentru a cumpara de la ei. Si reusesc de cele mai multe ori…

ImagineImagine

In plimbarile noastre am reusit sa vad ca orasul-port Kusadasi este cladit pe un relief stancos iar soselele serpuiesc de colo, colo in pante destul de abrupte. Unele cladiri sunt pozitionate sus, pe coasta iar altele se insira de-a lungul tarmului marii. Peisajul este unul incantator. Cam peste tot am vazut arborat steagul turcesc si statuia sau postere mari cu eroul lor national Ataturk, primul presedinte si fondatorul Republicii Turcia. Am vazut asta si in Marmaris si alte locuri din Turcia pe care le-am vizitat ulterior. Mi-a lasat buna impresie ca poporul turc este mare iubitor de istoria si conducatorii lui, oamenii fiind cu adevarat mari patrioti. Bravo lor!

In micul orasel Kusadasi de pe coasta domoala a Marii Egee am regasit o imbinare perfecta a diferentei dintre viata unor oameni care traiesc inca intr-o atmosfera aparent invechita, din timpurile bizantine si otomane dar perfect adaptati la viata moderna, tumultoasa, in special atunci cand sosesc valurile de turisti. Kusadasi este o perla micuta, dar stralucitoare, aruncata de mare pe o plaja linistita, in bataia primelor raze ale diminetilor insorite. Constrastul dintre linistea diminetilor si agitatia noptilor il face pleiada de turisti veseli, veniti de peste tot, pusi pe distractie non stop dar cu precadere la lasarea serii.

Supranumita si Insula Pasarii, orasul-port Kusadasi iti insufla o stare de libertate pe care o simti alene odata cu parfumul ce vine de la marginea continentului asiatic. “Kus” inseamna pasare si “ada” insula. De unde a rezultat Kusadasi. Numele cam incita, nu?! Orasul este legat printr-un mic istm de ceea ce se cheama Insula Porumbelului, deoarece acolo se aduna de cele mai multe ori porumbeii, apa marii fiind foarte sarata si cu valuri mari. Pe Insula Porumbelului este si un castel sau fortareata ce odinioara s-a numit Castelul Piratilor. Aici se poate ajunge pe jos, legatura facandu-se printr-o limba de pamant ce leaga insula de tarm. Este atat de romantica privelistea insulei mai ales la asfintit.

Exuberanta incepe din centrul orasului unde troneaza o mana sculptata din care ies pasari cu aripile deschise ce-ti dau impresia ca se inalta spre cer. Frumos aranjament ce a devenit simbolul orasului.

ImagineImagineImagine

Si asta nu doar pentru ca porumbeii reprezinta o emblema a orasului, ci pentru ca fiecare localnic de acolo emana aceasta stare de libertate si de zbor. Si este inevitabil sa nu resimti si tu acelasi sentiment. Pe faleza vei gasi cativa porumbei care iti vor incanta privirea cu zborul lor jucaus.

Peisajul de acolo, ca si cel din port este unul extrem de reusit, mai ales la apus, cand vezi cum se intorc din croaziere diverse vaporase de agrement sau barci ale pescarilor. Tot in port acosteaza vasele mari de croaziera ce-si arunca semete umbrele uriase in luciul incremenit al apei. Un moment binefacator de relaxare il poti trai din plin odihnindu-te pe una din bancile insirate de-a lungul falezei, la malul unei mari linistite si somnoroase. Privind acest spectacol intr-un splendid amurg, simti cum toate acestea la un loc te invaluie si te trimit usor cu gandul si imaginatia la povestile Seherezadei din cele 1001 de nopti. Acolo poti trai cu adevarat o noapte de vis oriental, pe un taram indepartat si fascinant aflat la hotarul dintre 2 lumi…

ImagineImagineImagineImagine

In centrul orasului este un mare bazar unde ne-am plimbat si noi de am ametit. Acolo vei gasi absolut tot ce doresti si ce nici nu gandesti: de la imbracaminte de toate felurile, la incaltaminte, tot felul de condimente, mult aur turcesc bineinteles, suveniruri felurite ca si covoare si alte acareturi. In bazar crezi ca vei face un “ghiseft”, dar este doar o iluzie; preturile sunt destul de piperate. Dar pentru ca turcul este ospitalier, mereu cu un zambet larg pe fata, pentru ca este mare mester in ale vorbitului si ii curge prin vene de sute de ani spiritul de negustor, precis te va convinge sa cumperi ceva de la el. In fond, acesta este si unul dintre atuurile de a face shopping la turci: placerea si arta negocierii, facandu-te si pe tine sa crezi ca ti-a iesit pasienta, luand ce ti-ai dorit la un pret (aparent!) mai ieftin.

Plimbarile pe stradutele in panta ale orasului ne-au imbatat cu parfumul lor oriental si ne-au condimentat pe deplin gustul vacantei noastre petrecute acolo. Si aici, la Kusadasi am simtit bucuria de a calatori intr-un colt mic de orient pierdut prin timp dar atat de bine amestecat cu influentele unei lumi moderne ale prezentului. La ore fixe, cand tu te afli cufundat in iuresul frenetic al momentului, poti auzi chemarea la rugaciune din moschee, ale carei cuvinte poate nu le vei intelege niciodata dar cu siguranta iti vor atrage atentia, dandu-ti fiori si emotii…

Kusadasi, ca orice alt loc din Turcia fascinanta, este un oras-statiune, port la Marea Egee, unde poti petrecere o minunata vacanta la mare. Hotelurile elegante, multe chiar de lux, pleiada de restaurante, terase, baruri, cluburi si discoteci in care esti primit si servit cu placere, atat cu produse traditionale turcesti dar si cele din bucataria internationala, locurile de agrement si de distractie, magazinele impanate cu de toate, fac din Kusadasi o destinatie placuta si aleasa de multi turisti. Va recomand cu drag Kusadasi, Insula Pasarii!

Vacante de vis oriunde si oricand!

Articol scris de Ileana

Autor: ileanaxperta

I am a cheerful and optimistic person. I love music and dance, I like to write a lot but the most of all I adore traveling and run away in my holidays! :)

Lasă un răspuns

