Impresii din vacantele traite si povestite de Ileana

Nidri, un loc minunat ce pe loc m-a fermecat

Acum cand scriu, in Bucuresti  ploua cu indarjire. Cerul este gri, e racoare. Parca ar fi toamna, undeva prin octombrie. Si gandul imi zboara liber si fericit la zilele atat de senine si calde, zile incantatoare ale lui  iulie de anul trecut, cand am petrecut cea mai reusita si „albastra” vacanta la mare din viata mea in Lefkada. In zilele caniculare de mijloc de vara am plecat spre Nidri, locul in care aveam sa ne distram si sa simtim atat de mult bucuria de a calatori pentru o saptamana in frumusetile Paradisului Azuriu al Greciei.

Am gasit inainte cu o saptamana de plecare o oferta foarte avantajoasa, prin agentia de turism Hello Holidays cu care am mai colaborat si de fiecare data a fost super bine. Am fost cazate la hotelul Aspasia 2*, la cativa metri fata de  plaja, si care, datorita conditiilor foarte bune, eu l-am clasat la mai mult…Oricum, a fost excelent dtpdv si multumesc inca o data si pe aceasta cale agentiei de turism.

Nidri sau Nydri, cum scriu grecii este un orasel-statiune situat pe coasta de est a insulei Lefkada. Se afla la doar 17 km fata de capitala Lefkas sau Lefkada.

Din plimbarile facute chiar din prima zi, atat pe plaja cat si in oras, Nidri ne-a placut tare mult. Plaja destul de ingusta se intinde semeata, moderna si atragatoare de-a lungul a mai multor golfulete, care imbraca atat de frumos si de pictoral tarmul Marii Ionice. Plaja este un amestec interesant si nu prea deranjant de pietre, amestecate cu nisip si in unele locuri cu iarba. Dar datorita cadrului natural in care este asezat Nidri, cu muntele de-o parte si cu marea cu multele insulite de cealalta parte, fac din Nidri un loc foarte placut, minunat si de neuitat. De aici se disting foarte clar tarmurile dantelate bogate in paduri verzi ale insulei familiei armatorului grec Aristotelis Onnasis, Scorpios; apoi se intrevad si insulele Meganisos sau Madouri si  Sparti.

DSCN9356DSCN8375DSCN8381DSCN8383

Nidri este fara doar si poate un loc cu totul aparte din Lefkada, pentru stilul sau modern, mai sofisticat, plin de turisti, este locul cel mai animat; ponderea de turisti este tineretul vesel si zglobiu, tare colorat si variat, venit mai mult, din ce-am reusit eu sa disting, din Polonia, Serbia, chiar Germania sau Anglia si, normal, din tara noastra. De asemenea, am vazut si multi greci tineri si tare galagiosi, ca si cei sarbi. Dar nu sunt exagerat…genul manelismului primitiv romanesc… Mie una, mi-a placut avantul lor tineresc, efervescenta ce erupea din grupurile lor vesele.

Nidri este locul ideal pentru o mare linistita, cu valuri mici, spre inexistente. Intrarea in mare este lina, cu pietre doar putin, la inceput, dupa care este doar nisip. Iar marea, chiar daca-si poarta  mai mult in vest “blazonul” cunoscut de “albastru de Lefkada”, aici, in Nidri, apa marii este curata, foarte limpede si in ton de bleu-verzui clar, ca de smarald. Precum am mai mentionat si in povestirile mele anterioare despre Lefkada, pentru familiile cu copii mici, un sejur aici in Nidri este ideal. Apropos de familiile cu copii: in Nidri am vazut ca sunt si 2 locuri amenajate cu masinute si trenulete, si alte jucarii pt copii, un fel de parc de distractie, dar la o mica dimensiune.

DSCN9369DSCN9328DSCN9331

De asemenea, toate plajele sunt amenajate cu sezlonguri si umbrele, fie contra cost 4 euro, fie se ia o bautura de la barul din fata plajei respective si se poate sta toata ziulica acolo. Peste tot sunt baruri si taverne adevarat grecesti, cu aerul lor specific traditional, atat pe plaja, in oras, de-a lungul strazii principale, dar mai ales in port. Toate te imbie in acelasi mod: Poftiti la noi!

Ah! Portul din Nidri este o comoara nestemata ce-si dezvaluie nestingherita de nimeni de-a lungul tarmului podoabele sale cu tot felul de ambarcatiuni. Noi l-am cunoscut inca din prima zi. A fost de fapt, placerea noastra de fiecare seara,sa ajungem in port si sa ne plimbam pe esplanada ce merge paralel cu drumul principal din Nidri. De aici, de pe strada principala, se fac mai multe alei sau strazi mai inguste, care cad  perpendicular pe aleea din port, intesata cu tot felul de restaurante, taverne si baruri care mai de care mai dichisite, mai luminate si mai tentante. Si de fiecare data ne-am lasat purtate alene, pe inserat, de mirajul multicolor al tavernelor atat de pitoresti; sau am tot privit la atatea yahturi, barci sau vase de croaziera care poposesc acolo noapte de noapte. Multe dintre ele sunt adevarate perle plutitoare, stralucind tentant si atragator la malul apelor linistite.

Picture 2579Picture 2583Picture 2589DSCN8406DSCN8426

Acolo am vazut si vasul cu care am plecat in croaziera, intr-o zi de joi, o excursie pe mare pe care nimeni dintre cei care au fost atunci cu noi, nu o va uita, cred, niciodata!…Vasul este cel rosu din dreapta si pe mare ne-am simtit pe el ca pe o coaja de nuca…. pe furtuna! 🙂

Picture 2591

In portul din Nidri, am admirat si ne-am facut si poze la picioarele statuii impozante a celui care a fost baiat destept si a facut bani multi, multi, atat din trafic de droguri cat si de nave si armament in timpul razboiului, cel mai bogat om al sec.20,  Aristotelis Onnasis. Cel care si-a cumparat o insula in imediata apropiere, Scorpios si pe care am reusit si noi sa o vedem de pe vapor la finalul acelei croaziere de neuitat. Esplanada de la port este decorata din plin de palmieri semeti si de multe aranjamente florale ce practic iti incanta privirea si iti dau starea aceea de relaxare atat de binefacatoare. Chiar te simti in vacanta!

Nidri este intesat cu tot felul de magazine pline cu suveniruri de toate felurile, cu imbracaminte de sezon, cu articole de plaja, in fine, cu tot ce-ti doreste inima si stomacul, in Nidri gasindu-se o adevarata salba de taverne si restaurante atat in port dar si pe strada principala si pe stradutele adiacente. Noi ne-am distrat pe cinste la un magazin cu niste suveniruri ceva mai deosebite si am reusit sa aducem acasa astfel de amintiri, prin cateva poze haioase. Privindu-le si acum, imi trezesc mari nostalgii grecesti la puterea albastrului de Lefkada! 🙂

DSCN8415DSCN8413DSCN8414

Pe strada principala veti gasi intotdeauna deschise, pana mult dupa miezul noptii, cel putin 4-5 magazine care-si mai asteapta clientii intarziati…De asemenea, Nidri are o bisericuta tare frumoasa, pe care am reusit sa o vizitam in cele din urma, spre sfarsitul sejurului.

Picture 2594

Din Nidri se poate pleca in drumetii la munte. Este minunat sa stii ca dupa o zi caniculara, plina de soare, mare, distractie cat cuprinde sau relaxare sub o umbrela la malul marii – fiecare dupa dorinta – pe seara, cum am fost noi, poti face, de exemplu, miscare printr-o binefacatoare si frumoasa excursie la cascada Dimossari. Precum am mentionat in impresiile anterioare, drumul este la inceput pe sosea in panta usoara si taie gradini pline cu lamai, rodii si maslini, portocali si smochini. Rodul bogat pur si simplu se risipeste pe jos…Apoi drumul se continua pe munte, calcand pe o carare pietruita iar peisajul montan te invaluie in mantia sa bogata si verde in racoarea serii ce se asterne lin. Este o binecuvantare dumnezeiasca. Cand ajungi la cascada esti recompensat cu un peisaj superb. Cheile formate de rau sunt uriase iar cascada am reusit sa o “prindem”  bogata in debitul de apa. Auzisem ca datorita secetei sunt perioade cand caderea de apa este extrem de subtire cat un firicel. Noi am avut noroc sa o vedem bine “dotata”.

DSCN8772DSCN8793DSCN8810

Am inteles ca sunt mai multe locuri montane frumoase in Lefkada, dar in Nidri cascada Dimossari este chiar un obiectiv ce nu ar trebui ratat de nimeni care este cazat acolo. Sunt doar 3 km din oras pana la cascada. Deci, “piece of cake”…cum ar zice americanu’!

Nidri este un alt loc „dulce” al Greciei, perfect pentru iubitorii de deserturi cu specialitati grecesti. Si aici am dat cu nasul de multe locuri in care se gaseau prajituri de tot felul, de la traditionalul lor cataif (1,5 euro/buc) sau prea-dulcea dar atat de cautata si mancata (si de noi!) baklava, (aceasta se vinde la kg dar o bucata duce tot cam cat un cataif) pana la alte feluri dulci si atat de gustoase; burta sa ai unde sa intre! Dar am vazut si multe produse de panificatie traditionale proaspete de se rup in mana. Ca sa nu mai zic de gyros-ul lor care se gaseste chiar la orice taverna (costa in jur de 2 euro, in functie de marime) sau salata greceasca (5,5 euro), portia de miel (in jur de 10 euro), fructele de mare (in jur de 15 euro), mousaka-ua (7 euro) atat de apetisanta inca de cand o vezi asezata mariminos pe farfurie! Mmmm! ce mirosuri, ce arome! Acestea sunt doar cateva dintre bunatatile cu care ne-am rasfatat in Nidri. In aceasta micuta dar tare cocheta statiune din Lefkada nu cred ca lipseste nimic nimanui, oricat de pretentios ar fi in materie de mancare sau bauturi. Mythos este berea lor traditionala pe care o gasesti la orice bar, restaurant sau taverna, fie in oras sau in port. La restaurant costa 2-4 euro, in functie de marime iar din supermarket o poti lua la 0,80 euro cutia mica de 0,33ml. Se gasesc, normal, si multe alte feluri de bauturi, alcoolice sau soft drink-uri. Inghetata de toate felurile si aromele este un alt mare atuu, oriunde in Grecia.

In ultima seara am fost sa ne luam “la revedere” de la port si am servit cina la frumosul si incantatorul restaurant “El Greco”, situat pe aleea din port, unde am intalnit 2 frati din Iasi, care au fost minunati. Te salut, dragul meu Ionut! baiatul care ne-a servit. Aici fii-mea a luat o imensa pizza “El Greco” la pretul de 9,5 euro iar eu am mancat “chicken El Greco”, 10,50 euro, portii mari, excelente si tare gustoase ambele. Apoi am baut eu un Mythos si fata mea un suc si toata “paranghelia” ne-a dus la 27 euro, cu bacsis. Cam astea sunt preturile la mancarurile traditionale. Fructele de mare sunt mult mai scumpe…nu le stiu pretul exact caci noi facem aici pas…

Nidri este deservit de autobuze locale, pentru a ajunge in mai multe locuri de pe insula. Biletele costa in functie de distanta unde doresti sa ajungi. De ex.: pentru a ajunge in capitala Lefkas, biletul dus este 1,6 euro iar pentru a ajunge pe plaja din Kathisma noi am dat pe un bilet dus 3,5 euro.

Programul acestor autobuze locale este respectat aproape la minut, chiar ne-am mirat de promptitudinea cu care au venit de fiecare data cand am avut nevoie de ele. Bravo grecilor pentru asta!

Foarte aproape de hotelul Aspasia unde am stat noi este si statia de autobuze. Si tot acolo este si un supermarket dotat cu tot ce va doriti, unde o romancuta de-a noastra „grecizata” va serveste cu drag si va da si orice indicatie de care aveti nevoie. Pe noi ne-a ajutat foarte mult si ii multumim frumos si pe aceasta cale.

In Nidri sunt destule agentii locale de turism, de unde va puteti achizitiona tot felul de excursii si croaziere; la fel se pot cumpara si direct din port, mai ales seara, cand acesta devine atractia orasului sub asediul luminilor ce se rasfrang multicolor si jucaus de la toate tavernele si barurile. Este superb! Noua ne-a placut totul in Nidri, chiar daca inegalabilul “albastru de Lefkada” este undeva mai departe, pe partea cealalta a insulei. Am ajuns noi si acolo…Si va doresc si voua!

Nidri m-a fermecat intr-un fel anume, mult diferit de alte locuri vizitate din Grecia. Fiecare particica din aceasta tara minunata, plina de atractii naturale extrem de frumoase si deosebite isi are farmecul sau aparte, irezistibil. Orice ar spune oricine, Grecia ramane, cel putin pentru mine, locul unde se impleteste perfect marea cu muntele; este locul in care ospitalitatea si amabilitatea greceasca au ajuns, dupa parerea mea, brand binecunoscut in intreaga lume; este locul atat de placut si dorit atat de mine cat si de tot mai multi turisti ce aleg an de an sa petreaca o vacanta pe taramurile sale calde si primitoare. Orice s-ar zice, Grecia ramane dragostea mea turistica cea mai mare!

11 gânduri despre „Nidri, un loc minunat ce pe loc m-a fermecat

1. Avem de invățat și noi românii, putem devenii cândva o destinație preferată…

• Asa este! Avem o tara superba, complexa, cu toate frumusetile pamantului. Cand vor exista cu adevarat oameni interesati si pasionati sa faca turism de calitate in Romania, atunci pentru foarte multi turisti destinatia preferata ar fi cu siguranta si Romania. (parerea mea!)

2. Buna,

Pe 11 august plec si eu cu prietena in Nidri. Poti sa mi spui te rog daca statia de autobuze este vizibila si daca ai orarul exact ai autobuzelor?

Multumesc anticipat,
    Alex

• Buna, Alex si ma bucur ca iti place blogul meu de calatorii. Iti multumesc. Da, din ce am vazut eu anul trecut, statiile de autobuz aveau placuta aia cu insemnul de autobuz. Nu am orarul exact, dar il poti gasi fie in statii, fie noua ni l-a dat romanca ce are un supermarket foarte aproape de hotelul Aspasia din Nidri, unde am fost noi cazate. DAca nu-l gasesti in statii, precis oricine dintre grecii cu taverne sau magazine il cunoaste. Trebuie doar sa-i intrebi si te vor ajuta cu placere. Daca mai ai nevoie de lamuriri, te rog nu ezita si intreaba-ma si eu in limita a ceea ce cunosc te ajut cu placere.
      Vacanta minunata va doresc!

3. Buna Ileana,
    Revin cu o noua intrebare daca nu dreanjez :D.
    Eu o sa stau in Nidri la Hotel Yannis. Stiu ca are un bar cu acelas nume. Din ce am citit am vazut ca plaja cea mai buna e langa hotel Aspasia si statia de autobuz tot langa Aspasia.

Intrebarea mea este daca stii desigur, la ce distanta este hotel Yannis de hotel Aspasia? Din ce am mai citit hotel Yannis este in partea sudica a statiunii foarte aproape de centru.

Daca poti sa ma ajuti cu aceste detalii ar fi perfect.

Multumesc mult,
    Alex

• Buna, nu ma deranjezi. Nu stiu unde este hotelul Yannis, se poate sa fi trecut pe langa el sau pe langa barul ce ii apartine. Si hotelul Aspasia este foarte aproape de centru, cred ca in nordul statiunii. Oricum, Nidri se bate la picior lejer de la un capat la altul al strazii principale si in putin timp. Vei vedea cat de curand. Vacanta frumoasa si mai ales…albastra!

4. Buna Ileana,

Daca nu sunt prea indraznet revin cu o a treia intrebare:):
    Exista autobuz care pleaca din Nidri si duce direct in Agios Nikitas?
    Am cautat pe internet si am gasit diferite orare dar nu sunt sigur de nici unul. Ma intereseaza doar daca exista acest autobuz.

Multumesc,
    Alex

• Buna, Alex, ma bucur sa-ti fiu de ajutor ori de cate ori pot. Da, exista autobuz pana in Agios Nikitas. Noi l-am luat pana in Kathisma care este dupa acel satuc. Orarul de pe net nu este cel corect, il vei afla doar la fata locului, asa cum l-am aflat si noi, de la romanca ce are super-marketul de langa hotelul Aspasia din Nidri. Reprezentantul local al agentiei de turism avea alt program care nu a coincis deloc cu cel real. Vacanta de vis oriunde si oricand. Cand te intorci din Lefkada, te rog sa-mi scrii f. scurt, daca n-ai timp, cum a fost, ok?

• Cu cea mai mare placere :). Eu am gasit un program de autobuze pe http://www.lefkada.gr. e acolo o sectiune „By Bus” si pate a fi o mashina Nidri kathisma beach care pleaca la ora 10:00 din Nidri.

• Toate autobuzele vin si pleaca dinspre/spre capitala, Lefkas. Acolo este autogara. Din Nidri am avut si noi autobuzul de ora 10, ne-a dus in Lefkas unde l-am schimbat pt. Kathisma. Apoi pt. intoarcere a fost ultimul la orele 18 si nu am mai schimbat niciun autobuz, am mers direct Nidri. Asa o fi „mersul” autobuzelor la ei. Poate acum o fi mai bine, sper sa-mi scrii tu… Drum bun, cu vant grecesc la pupa! 🙂

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.