Bucuria de a calatori

Impresii din vacantele traite si povestite de ileanaxperta

Corfu – Paradisul verde al Greciei

Lasă un comentariu


Una dintre destinatiile de vacanta din vara lui 2009 a fost Corfu. Fusesem cu un an inainte in prima mea insula, Thassos, care, in pofida vacantelor ulterioare petrecute pe alte insule grecesti, Thassos ramane ca si prima mea dragoste: nu se uita niciodata. Nu pot scrie ca este cea mai cea, dar pentru mine are ceva anume, o vraja ascunsa, o taina nestiuta poate nici de mine; acolo este locul unde imi doresc cel mai mult sa revin poate si pentru ca acolo am dat cu nasul pentru prima oara de adevaratul farmec al Greciei insulare. Iar eu cand apreciez o insula sau un loc anume, pun in balanta tot, incepand cu pozitia geografica, modul de a ajunge la destinatie, peisajele naturale, localitatile, modul si diversitatea distractiei, calitatea plajelor si a marii, transportul de orice fel, calitatea mediului ambiant (liniste sau zgomot) etc. Asa simt si gandesc eu. Iar Thassos indeplineste multe dintre criteriile mele de selectie…in fine, stiu ca sunt subiectiva. Insa trebuie sa recunosc faptul ca m-am indragostit de fiecare insula cutreierata pana acum si sunt convinsa ca orice loc din Grecia ma va cuceri iremediabil. Ce sa-i faci? Dragostea mea fata de locurile turistice deosebite, care au un acel ceva anume, carlig precum sa spune, este boala grea si lunga nu stiti?!…

Ei bine, Corfu mi-a placut foarte mult, dar in alt fel. Oricum, se afla pe podium…Corfu face parte din pleiada insulelor ionice, deci din Marea Ionica. Distanta din Bucuresti fata de Corfu este de aprox 1000 km, deci o distanta nu prea mare, ceea ce face ca insula sa devina o destinatie tot mai cautata de turisti, cu oferte pentru toate buzunarele, de la hoteluri si studiouri de 2* cochete, in stilul traditional grecesc, pana la resorturi si hoteluri luxoase de 4-5*, unde ai toate conditiile unui rasfat pe masura.

Corfu are avantajul de a avea aeroport situat in apropierea capitalei Kerkyra; deci in mai putin de 2 ore poti fi acolo. Noi am ales, ca de fiecare data, cel mai ieftin mijloc de transport: autocarul. Cu acesta am parcurs traseul cunoscut: Giurgiu-Ruse, am tranzitat Bulgaria, apoi Grecia pana in Igumenitza, dupa care am luat ferry-boatul pret de aprox o ora jumate si dupa cca 18-20 de ore eram pe insula. Turistii cu auto propriu au avantajul de a ajunge mai repede, ca si faptul ca au oricand masina la dispozitie pentru excursiile pe insula. Sau cei care vin cu autocarul si au carnet de conducere, pot inchiria masini; dar si scutere. Insula este plina de astfel de mijloace de transport ca si de motociclete, fiind singurele care polueaza linistea si tihna insulei. Deci fiecare dupa posibilitati si dotari…Drumurile din Corfu sunt bune spre foarte bune, soselele serpuesc de zor printre vaile brazdate puternic in muntele verde. Sunt foarte multe serpentine stranse si in unele locuri drumurile sunt atat de inguste ca nu incap 2 masini sa treaca din ambele sensuri. Atunci, la mica intelegere tacita, se asteapta cu bunavointa si rabdare…

Corfu este o insula preponderent muntoasa, cu peisaje spectaculoase. Cu toate acestea, Corfu este socotita cea mai verde insula greceasca datorita abundentei de vegetatie de tot felul, cu precadere mediteraneana. In plus, are anumite peisaje care fac concurenta oricarui alt loc splendid de pe pamant. Asa ca…mergeti si va convingeti singuri.

Nu doresc sa va plictisesc prea mult cu detalii despre insula. Voi atasa la final un clip realizat din pozele mele si daca doriti, il puteti vedea pe youtube. Bineinteles ca si aici voi insera cateva poze. Dar sa incep cu inceputul.

Noi am fost cazati in Roda, o micuta localitate din nord care la acea vreme era in mari prefaceri si modernizari; se construia pe rupte. Am avut o cazare excelenta, la un complex numit “Blue Lagoon 3* Apartment”, in cele mai spatioase apartamente in care am stat vreodata. Va scriu doar pe scurt: eu am stat cu fiimea si o nepoata intr-un apartament duplex pentru 4 persoane, jos o camera imensa, dotata cu 2 paturi, noptiere, dulap, tv., masuta cu oglinda si cu chicineta si baie utilate cu de toate iar la etaj erau alte 2 paturi, noptiere si o masuta cu oglinda. Apartamentul ales de noi a avut vedere pe partea din fata, la piscina. A fost chiar la intrarea in complex. Sotul meu si cu fiimiu au avut alt apartament identic, in oglinda, cum se zice, cu aceleasi dotari, dar pe spate, unde era o gradina de portocali si o liniste parca prea de tot🙂. De la agentie stiam ca vom avea o tripla si o dubla dar iata ca nu totdeauna socoteala de acasa se potriveste cu cea din teren. Avantaj primire!🙂 M-am uitat acum pe acte (le pastrez pe toate pur si simplu de drag!)  si un bilet a costat 95 euro plus 299 lei/pers. transportul cu autocarul, 7 zile cazare si o noapte de cazare cu mic dejun in Kalambaka si cu vizitarea Meteorelor, la intoarcerea acasa. Tot pachetul a fost in perioada de varf, adica iulie! Un fleac!  In concluzie, cu totii ne-am lafait, nu gluma. Piscina a fost super ok, foarte curata, dotata cu sezlonguri free, cu un bar si un mic restaurant iar proprietarii greci au fost de nota 10+. Mi-amintesc ca intr-o zi au facut peste si mirosea de nu se poate iar noi eram la piscina. Au venit cu ditamai farfuria de peste prajit si ceva paine si ne-au servit din partea casei. In ultima seara agentia de turism romaneasca impreuna cu cea partenera din Corfu ne-au facut o surpriza minunata; au adus 2 greci ce au dansat atat singuri cat si cu noi, invatandu-ne cativa pasi din dansurile lor traditionale. Ba mai mult, ne-au invitat si pe noi femeile sa dansam cu ei pe masa. Atunci a fost prima si singura data cand am comis-o..🙂. Ce sa mai scriu? Ne-am distrat pe rupte, a fost excelent!

DSC06778DSC06746DSC06754DSC06202DSC06445DSC06462

🙂  :)🙂  :)….etc. Sa mor de ras, nu alta, acum cand privesc aceste poze!!! :))))))))))))))))))

DSC06467

Fata de cazarea nostra, plaja din Roda a fost cam departe, treceam printr-o imensa gradina de maslini si portocali si apoi ajungeam la strada care ne ducea la plaja. Plaja este lunga si foarte intinsa, cu nisip dar in unele locuri atunci, nisipul a fost umed. Intrarea este lina in marea curata si cu nisip. Cand nu am facut excursii, am stat mai mult in complex la piscina. Dar ce sa faci mai repede in cele 7 zile cat ai vacanta?!…

DSC06160

DSC06170DSC06179Asadar am preferat sa facem si cateva excursii, nu doar sa lancezim la soare, pe o plaja fie ea si cu nisip fin sau pe un sezlong, sub umbrarul palmierilor si sa ne balacim in apa curata din piscina.

Intr-una din zile am inchiriat o masinuta si am facut turul insulei. Asa am reusit sa vedem fata cea adevarata a insulei Corfu. Are multe locuri extrem de frumoase, dar unele sunt de-a dreptul spectaculoase. Vreau sa scriu in primul rand despre cel mai incantator si special loc din Corfu, care mi-a atins cel mai tare sufletul si mi-a lasat cele mai frumoase amintiri din aceasta insula. Este vorba de Paleokastritsa. Reprezinta una dintre cele mai cunoscute si cautate plaje, fiind situata pe coasta de vest a insulei. Paleokastrisa este faimoasa gratie combinatiei dintre verdele intens al padurilor care se reflecta in marea curata si linistita ce ii da acesteia o culoare unica, un albastru-verde distinct. Sincera sa fiu, n-am mai vazut nicaieri o asa culoare a marii, chiar daca sunt si alte insule unde predomina verdele combinat cu albastrul. Aici, in Paleokastritsa este altfel…Zona de vest a insulei este predominant stancoasa. Ceea ce atrage in Paleokastritsa este tarmul extrem de ondulat, din care se deschid mai multe golfuri largi, udate de marea linistita. Pentru cine iubeste minunatiile naturii in esenta pura, panorama spectaculoasa care se deschide din Paleokastritsa nu o mai poate uita niciodata. Daca voi mai ajunge in Corfu, acolo mi-as dori sa merg: in Paleokastritsa. Aici este un paradis in miniatura scaldat de apele marii de cristal, in tente de turcoaz pana la indigo. Aici, chiar daca se gasesc si stanci si plajele nu sunt cu nisipul fin, ci mai mult cu pietris iar in apa sunt pietre si pe unele portiuni sunt chiar bolovani in toata regula, zona nu-si pierde cu nimic din farmecul sau aparte. Totul paleste in fata tabloului fermecator si idilic al naturii corfiote din aceasta zona aparte a insulei. Am imortalizat acest tablou in cateva poze de exceptie, cu panorama ce se intinde jos, de-a lungul tarmului cu golfuri incantatoare, cu mici pesteri si cu acea vegetatie luxurianta. Nu degeaba-i zice insulei Corfu “insula verde”…pentru ca intr-adevar este tare verde.

DSC06597DSC06615DSC06621DSC06628DSC06637DSC06641DSC06649Daca privesti de pe plaja undeva sus, pe un delusor, aproape ascunsa printre vegetatia de maslini, pini si alte plante, vei vedea o cladire. Acolo se ajunge fie pe jos fie cu masina pe un drum serpuitor, prin padurea mereu verde, la un complex monahal. Acesta cuprinde biserica Theotokos, imprejmuita de o veritabila gradina botanica si de o liniste cu adevarat dumnezeiasca. Cand am vizitat noi biserica, ne-am intalnit cu un calugar roman. Ne-am bucurat nespus, atat noi cat si acel pelerin plecat demult de acasa, caci am avut cu cine mai scoate o vorba romaneasca acolo, pe acele plaiuri elene…

DSC06650 DSC06653DSC06662DSC06663

O panorama de exceptie sau cum se zice: de toti banii si tot efortul depus pentru ca ai ajuns pana in acel punct, apare de la restaurantul Bella Vista. Priviti in jos si minunati-va! Veti avea de ce…

DSC06562

DSC06694DSC06697DSC06699DSC06701

DSC06702DSC06710Bineinteles ca insula ofera o pleiada intreaga de alte plaje unde se poate petrece o vacanta absolut memorabila. Astfel, in nord, in dreapta localitatii Roda, cum privesti harta, se intinde poate cea mai frumoasa si larga plaja din Corfu, cu un nisip fin, curat si cu o mare perfecta pentru familiile cu copii; aici mergi in apa pana departe pentru a inota iar in mare este numai nisip. Este plaja Acharavi. In stanga Rodei se intalnesc Sidari si celebrul Canal d’Amour, cu al carui peisaj taie respiratia impatimitilor de adevaratele frumuseti ale naturii. Aici marea a patruns puternic printre stanci, creand un canal pe marginea caruia turistii mai curajosi fac plaja si se arunca apoi in mare iar ceilalti se bucura de o plaja aurie cu nisip fin. Tabloul este absolut idilic. Mie acest loc mi s-a parut cel mai romantic de pe insula, locul unde te poti pierde usor in visare si contemplare. Mergeti sa va convingeti…

Pe partea de nord-vest, una dintre cele mai bune si sigure plaje este Agios Stefanos. Este situata langa satul cu acelasi nume. Plaja este dotata cu sezonguri si umbrelute si detine distinctia de Blue flag. De-a lungul tarmului insorit se gasesc cateva taverne.

Mai sus de Paleokastritsa se gaseste Agios Georgios, care formeaza un golf larg si a carei plaja superba cu nisip este inconjurata pe cativa km de dealuri verzi, ce creeaza un peisaj deosebit. Este socotita una dintre cele mai frumoase plaje. Este dotata cu tot dichisul pentru o sedere cat mai placuta a turistilor. Si aceasta plaja se bucura de Blue flag. 

Coborand spre vest, dupa Paleokastritsa, se gaseste plaja Ermones, foarte populara, cu nisip si intrarea lina in mare. Plaja beneficiaza de mult umbrar de la copacii din imprejurimi, de sezlonguri si umbrelute si am vazut ca aici se practica sporturi nautice. Sunt multe hoteluri si studiouri ca si taverne. Plaja a fost premiata cu Blue flag. Ma intreb: oare cate plaje din toata Grecia detine aceasta onorabila distinctie?!…Fara numar, fara numar zic eu!🙂

Glifada, situata si mai jos tot pe coasta de vest a insulei, este o alta plaja excelenta, foarte mare, cu nisip, cu o mare curata si potolita, inconjurata de stanci impresionante. Si aici veti gasi sez-uri si umbrelute. De asemenea, si aceasta plaja detine Steagul albastru. Glyfada este invadata de hoteluri, multe elegante dar si vile si studiouri, printre care se strecoara taverne si restaurante dar si mici magazine cu suveniruri.

Agios Gordis este considerata una dintre cele mai faimoase si aglomerate plaje din Corfu. Poate si pentru ca aici se gaseste renumitul si popularul resort Pink Palace Hotel. Plaja este organizata cu o puzderie de sezlonguri si umbrelute iar galagia este, dupa parerea mea, “calcaiul lui Ahile”. Cum era de asteptat, plaja este decorata cu Blue Flag. Dupa cum observati, toate plajele din Corfu sunt premiate cu distinctia Blue Flag. In fine, cat de mandri trebuie sa fie grecii corfioti. Cine n-ar fi?!….

Din nord coborand pe coasta de est se intalneste Gouvia iar mai jos apare localitatea Benitses, situata la sud de Kerkyra. Plaja de aici este un amestec de nisip cu pietris, marea este la fel de curata si senina. Peisajul este intregit de gradinile de maslini si pomi fructiferi care inconjoara plaja. Ce poate fi mai romantic?! Nu mai repet: are toate facilitatile ca si plajele deja descrise mai sus si blue flag.

Coborand tot mai mult pe estul insulei se mai intalnesc plajele din Moraitika, Messongi si altele iar in sudul extrem veti admira Kavos. Este o plaja lunga de nisip fin si galben, foarte aglomerata, probabil si din cauza multor cluburi si baruri care se afla in apropiere. Si aici Marea Ionica este generoasa, oferind turistilor apele sale cristaline. Un punct important si spectaculos pe harta insulei Corfu este cel mai sudic punct al sau, Cap Asprokavos. Pe acesta l-am vazut cel mai bine de pe mare, cand am facut o croaziera in cateva locuri absolut fabuloase din imprejurimile insulei. Dar despre asta, o data viitoare…

DSC06477DSC06480DSC06155DSC06560DSC06583DSC06593DSC06718DSC06737DSC06711DSC06714

Un punct de mare atractie turistica din Corfu este Palatul Achilion, acesta fiind de fapt Palatul Imparatesei Elisabeta a Austriei, cunoscuta mai bine in istorie sub numele de Sissi.  Denumirea de Palatul Achillion vine de la tema dominanta in care a fost construit edificiul, dupa numele legendarului Achile. Astfel Imparateasa Sissi a dorit ca atât interiorul cât și exteriorul palatului să fie decorate cu simbolurile ei mitologice preferate, avand o pasiune pentru  limba si cultura greaca.  Palatul Achillion se afla la doar 10 km de capitala insulei. Noi din pacate, datorita lipsei de timp, nu am reusit sa  vizitam aceasta minunatie arhitecturala de mare importanta pe care o detine insula. Dar cu siguranta la o vizita viitoare, palatul este pe lista mea ca un neaparat  „must see”.

DSC06554

In drumurile noastre, am cunoscut si Kerkyra sau Corfu Town, cand aerul si pamantul deja fierbeau si noi dadusem demult in clocot🙂. Mi-a placut tare mult Kerkyra! Este un oras mare, incarcat de istorie, cu multe obiective turistice care merita vazute macar o data in viata. Sper sa scriu mai pe larg despre Kerkyra, merita o atentie aparte. Deocamdata atasez doar o panorama a orasului vazut de pe mare…

DSC06151

DSC06139Aeroportul din Kerkyra este foarte aproape de un alt obiectiv turistic extrem de important si de pictorial, o minunatie. Acolo este un alt loc binecuvantat: Panagia Vlacherna, asezata pe un ponton, in rest numai apa. De-acolo am admirat avioanele care veneau sau plecau cu turisti ce duceau mai departe pe aripile vantului de Corfu aminirile unei vacante de neuitat sau veneau dornici de aventuri si senzatii tari pe o insula “tare”, da, tare frumoasa si spectaculoasa!

DSC06569

DSC06582Ei, dragii mei turisti-calatori, sper ca cele cateva poze si randuri sa va starneasca dorinta si curiozitatea de a va petrece o vacanta in insula Corfu. Daca pretuiti frumusetea naturala nealterata, daca va plac vestigiile istorice, muzee, parcuri, asezaminte de cult, dar si magazine moderne, viata de noapte tumultoasa ca si locuri linistite unde veti fi doar voi, marea si plajele, atunci mergeti in Corfu. Pentru noi bucuria de a calatori si de a cunoaste cea mai verde insula greceasca ne-a cucerit pentru totdeauna si ne-a umplut sufletul de o mare satisfactie turistica. Insula ne-a dat o inteleapta lectie de viata: nimic nu poate fi mai frumos si desavarsit decat frumusetile naturii din orice colt de lume. Toate acestea trebuie pastrate ca atare, ingrijite si facute cunoscute peste timp, pentru ca noi, turistii sa ne bucuram de ele generatii la rand. Nu am regretat nicio secunda hotararea de a ne petrece o vacanta in Corfu si scriind acum despre insula verde, parca m-a apucat iarasi un intens dor de duca!…Cine stie? imi doresc si sper cu tarie ca voi reveni in Corfu. Cu siguranta o voi face cu toata dragostea mea!

Vacante de vis oriunde si oricand!

Articol scris de Ileana

http://www.youtube.com/watch?v=wAJQebx18KI

Autor: ileanaxperta

I am a cheerful and optimistic person. I love music and dance, I like to write a lot but the most of all I adore traveling and run away in my holidays! :)

Lasă un răspuns

