Impresii din vacantele traite si povestite de Ileana

Croaziera Paxos – Antipaxos si Pesterile Albastre

Cand hotarasti sa-ti petreci o vacanta in Grecia, mai ales pe una dintre multele sale insule, nu se poate sa nu alegi si o superba croaziera pe apele albastre sau verzui ale frumoasei Elada. In bagajul tau mental si sufletesc, inca de acasa, croazierele trebuie sa fie neaparat un “must do” care in timpul escapadei pe mare se va transforma atat de usor si incitant intr-un veritabil “must feel”. Deci, draga cititorule-calator, iti dau un sfat turistico-prietenesc: daca ajungi in insula Corfu, pleaca pe mare si viziteaza trei locuri superbe: insulele Paxos si Antipaxos ce sunt situate in apropierea partii de sud a insulei Corfu si vestitele Pesteri Albastre.

Asadar, intr-o superba zi de vara iata-ne plecand cu autocarul din Roda, mica localitate situata in nordul insulei, unde eram cazati. Am ajuns foarte repede in capitala Kerkyra sau Corfu Town. Multa lume era deja in portul plin de culoare, galagie si forfota si nerabdarea plecarii pe mare a mai multor vaporase era in toi. Ne-am urcat si noi in micuta noastra barca iar in fata ni s-a deschis o strasnica panorama a portului mare al insulei. Pe parcurs ce ne-am departat mai mult, am ramas placut incantati de imaginea vechiului oras ce este delimitat de cele doua fortarete venetiene, precum si palatul regal ce gazduieste in prezent Muzeul de Arta Asiatica. Navigand spre partea de sud a insulei Corfu, am putut admira peninsula Kanoni si de asemenea Palatul Mon Repos, acolo unde s-a nascut printul Phillip al Angliei. Totodata am trecut pe repede inainte si prin dreptul statiunilor Perama si Benitses, indreptandu-ne spre Kavos, cea mai sudica statiune din insula Corfu. In drumul spre Insula Paxos situata in sudul extrem fata de Corfu am depasit impresionantul Cap Asprokavos.

DSC06140DSC06145DSC06150DSC06240

Strabatand canalul ce desparte cele doua insule, Paxos si Corfu, in fata am putut admira frumoasa insula Paxos acoperita de maslini si pomi exotici. Legenda spune ca demult de tot, insula Paxos apartinea insulei Corfu. Poseidon, zeul marii, indragostit de nimfa Amfitriti, i-a promis acesteia ca-i va face un loc dedicat numai pentru dragostea lor, un cuibusor de amor :)… Astfel a lovit cu tridentul in mare si a format superba insula verde Corfu iar spre sud, frumoasa insula Paxos. Legenda lui Poseidon continua spunand ca acesta si-a construit palatul in Paxos intr-una din Pesterile Albastre. Frumoase mai sunt legendele, nu-i asa?! Ce s-ar fi facut gandul, inima si imaginatia noastra fara ele?!…

DSC06257DSC06258DSC06259

Ne-am continuat drumul nostru lin, cu valuri mici, aproape inexistente dar albastre ca cerneala si am trecut apoi pe langa pictoralul port al satului Laka, situat pe stanga, cum eram noi pe mare. Navigand spre partea de vest a insulei Paxos, ne-a iesit in ochi peisajul stancos caracteristic partii vestice a insulei. Am facut poze si iar poze. Curand am ajuns si la Pesterile Albastre de o frumusete si albastrime ireale. Aici lumina discreta se reflecta asupra stancilor uriase ce-si privesc inaltimea in apa limpede. Tabloul spectaculos ne-a transpus intr-un loc misterios dar in acelasi timp dornic de a fi descoperit de turisti. Barca noastra a fost destul de micuta pentru a patrunde in pesteri si mare ne-a fost uimirea dar si fericirea sa vedem grote intunecate si luminate usor doar de cate o raza de soare ce patrundea timida printre crapaturile stancilor. Majoritatea turistilor si noi am ramas muti, sorbiti de frumusetea si maretia lor, si mai ales, de culoarea si claritatea apei. O liniste absoluta, doar clipocitul in surdina al barcii… In acel semi-intuneric ce practic simteai ca te hipnotizeaza daca priveai in strafundul limpezimii apei, am avut senzatia ca Timpul a stat in loc si m-am simtit pret de cateva clipe intr-o alta lume, aproape nepamanteasca. Daca turistii n-ar fi murmurat usor, incantati de splendoarea locului, cred ca s-ar fi auzit doar zumzetul mut al Tacerii si doar cateva clinchete blande ale valurilor care mangaiau peretii stancosi… In fata unei astfel de fumuseti naturale, turistii entuziasti, la inceput lasati fara grai, ca si noi, de altfel, am inceput sa inganam tot felul de interjectii de uimire, de incantare si cu totii parca murmuram pe aceeasi limba, cu toate ca eram multe natii pe acel vaporas. Mi-am dat seama ca ceea ce ne-a unit a fost imensa bucurie de a calatori atunci in acele locuri minunate. Cu zambete largi pe fete si fericiti n-am contenit sa facem poze, privind atat de aproape Pesterile Albastre. Unii turisti ceva mai tupeisti si-au incercat glasul strigand si auzindu-si ecoul. Au fost niste momente de exceptie si o experienta de neuitat…

DSC06279DSC06281DSC06302DSC06314DSC06318DSC06309DSC06322DSC06326DSC06327 DSC06325DSC06334DSC06344DSC06348DSC06375

Calatoria noastra a continuat indreptandu-ne spre insula Antipaxos de dimensiuni foarte mici dar cu un peisaj ce este comparat cu cel din Caraibe, datorita culorii apei si a plajelor de nisip alb. Odata ajunsi in Antipaxos, am facut o oprire de aprox. o ora pentru o sedinta de inotat in apele cristaline, de un albastru-turcoaz din imediata apropiere a plajei Paradise Beach. Este o plaja discreta, adevarat paradisiaca. Pentru inotatori a inceput Marea Balaceala, cu aruncari de pe vapor, cu figuri si tot dichisul. Pentru cei care nu s-au incumetat sa se racoreasca in mare, ca si noi, de altfel, am avut ce face la bordul vaporului; ne-am delectat  privind curajosii inotatori cum se tot zbenguiau in apa clara, de un turcoaz transparent si stralucitor. Alti turisti au servit ceva de la bar sau pur si simplu au chatuit…

DSC06384DSC06385DSC06388DSC06391DSC06400DSC06404

Dupa inedita experienta in apele din Antipaxos, am facut cale intoarsa spre insula Paxos a carei frumusete a dainuit peste ani iar in prezent atrage tot mai multi turisti din toata lumea. Ma bucur nespus ca si aceasta insula greceasca a intrat in palmaresul destinatiilor de vacanta al turistilor, chiar si al celor din tara mea.

Ne-am indreptat apoi direct spre portul satului Gaios, capitala insulei Paxos. Am trecut usor prin canalul natural al portului si am vazut cele doua insulilte ce apartin satului si poarta numele de Panagia si Sf. Nicolae. In micul port erau multe iahturi luxoase care ancorasera acolo. Le-am putut admira de la mica distanta, inchipuindu-ne pentru o clipa ca eram atunci la bordul unei astfel de ambarcatiuni elegante dar si tare scumpa la buzunare.

In Gaios la orele amiezii am facut un  popas pe uscat de aprox. 2 ore, timp in care fiecare a facut ce a dorit. Noi am ales sa luam pranzul la o taverna traditionala de pe malul marii. Apoi ne-am plimbat hai-hui pe stradutele inguste cu arhitecturi tipic grecesti; mi-au placut enorm balcoanele caselor localnicilor, care erau decorate din plin cu flori multicolore, tot sa-ti incante inima si privirea. La parter magazine cu tot felul de suveniruri sau patiserii cu bunatati proaspete, sa tot mananci, cel putin 2 burti sa ai. Gaios are o biserica tare frumoasa, un muzeu si o cladire tare cocheta in care este primaria. Am ajuns imediat si la plaja statiunii unde doritorii au putut face o baie binemeritata si binecuvantata, dupa atatea ore de caldura indurate pe vapor. In jurul orei 4 dupa-amiaza, ne-am regrupat si vaporul ticsit de turisti a parasit un alt coltisor de paradis insular grecesc, indreptandu-se spre locul de unde a luat turistii dis de dimineata. La orele 18 eram in Kerkyra, urmand sa ne ia un autocar sa ne duca in Roda.

DSC06410DSC06416DSC06425DSC06427DSC06432

Aceasta a fost o experienta superba pe mare o zi intreaga. Croaziera ne-a deschis apetitul de a cuteza si incerca si in viitoarele vacante in Grecia, gustul sarat si puternic incintant al unei plimbari pe mare. Chiar daca ulterior am avut si surprize care ne-au ridicat la maxim adrenalina, datorita vantului si valurilor mari, sper si imi doresc sa mai gust din farmecul si incantarea unei astfel de excursii pe mare.

Ah! Sa nu uit. Ce trebuie sa iei cu tine in croaziera in afara de entuziasm, buna dispozitie, prieteni, familie, catel sau purcel? Musai aparatul foto sau camera (pentru ca vei avea foarte mult de lucru…), ochelarii de soare, o palarie, o crema foarte buna de protectie solara (pentru ca soarele „musca” pielea rau de tot…mai rau decat pe uscat!), imbracaminte si incaltamante foarte lejere si…Vant bun la pupa! Calatorie super reusita, cu multe amintiri de neuitat pentru toti turistii!!!

PS. pentru cine doreste sa vada mai multe poze, il invit sa urmareasca clipul meu de pe youtube:

2 gânduri despre „Croaziera Paxos – Antipaxos si Pesterile Albastre

1. Aici imi doresc si eu foarte mult sa ajung!
    sper cat de repede

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.