Bucuria de a calatori

Impresii din vacantele traite si povestite de ileanaxperta

Paralia Katerini – Un sejur placut

Lasă un comentariu


Prima oara cand am ajuns in Paralia Katerini a fost in ultima noastra zi de sejur in Olympic Beach, la a doua ieseala in Grecia. Atunci nu ne-a placut deloc statiunea; deh, venisem de la liniste, curatenie, plaja mare cu nisip fin, cu Egeeoaica mea curata si cristalina. Am scris pe blog despre sejurul nostru in Olympic Beach. Despre Paralia Katerini auzisem n-spe pareri pro si contra; ba ca ar fi cool, ba ca ar fi naspa, ca sa folosesc si eu „neologisme”  in „trend”.🙂 In fine, primul contact cu Paralia a fost pentru noi unul negativ. Atunci am vazut doar foarte multa lume, inghesuiala mare pe plaja si in oras, plaja ingusta, marea murdara. In fine, nu ne-a placut deloc.

Dar in vara lui 2010 am revenit acolo cand nici cu gandul n-am gandit. Am castigat un sejur gratuit oferit de un site de turism, ca o recunoastere a meritelor mele pentru impresiile de calatorie pe care scriam in acea vreme. Prin urmare, spre sfarsitul lui iunie iata-ma impreuna cu copiii mei luand autocarul cu directia Grecia, Paralia Katerini.

Paralia Katerini este poarta de intrare pe Riviera Olimpului, situata pe coasta de nord-est a Greciei continentale. Este cea mai mare si dezvoltata statiune la Marea Egee, considerata perla Greciei de Nord, situata la doar 75 km sud de incantatorul oras Salonic si la aprox. 20km de Muntele Olimp.

Noi am fost cazati la vila Manos 3*, o cazare cu niste minusuri dar per total destul de acceptabila, situata pe strada principala, la aprox. 150 m distanta fata de plaja din centru. Un avantaj al cazarii la acea vila este supermarketul Lidl, aflat in imediata apropiere. Vremea a fost incantatoare, cald si tare bine…Ce vreti!  Eram noi in Paralia si aceasta se afla tot in Grecia si cand vine vorba de Grecia, parca totul se coloreaza vesel si jucaus in verde, galben si albastru…iar in inimi pulseaza frenetic un rosu aprins…Pentru noi este dorul nebun dupa Elada cu ale sale farmece nesfarsite…

In timpul celor 7 zile de sedere in Paralia Katerini am reusit sa imi fac o parere mai realista si obiectiva fata de prima vizita. Statiunea s-a dezvoltat mai mult de-a lungul plajei, unde se insira inghesuite foarte multe hoteluri si vile, care mai de care mai aratoase, unele sunt chiar elegante si cochete, cu o atmosfera primitoare, care se pot vedea fie de pe plaja sau chiar de pe strada ce formeaza si faleza si merge paralel cu plaja. De fapt, reteaua de strazi din toata statiunea este sub forma unei table de sah, cu strazi paralele de-a lungul marii si plajei si multe care se aseaza perpendicular pe acestea. Oriunde te-ai afla in Paralia, nu te poti rataci pentru ca toate strazile, in final de oriunde ai fi, te duc in centru si implicit, la plaja si la biserica aceea alba, mareata si atat de frumoasa, unde se afla si o fantana arteziana ce la inserare isi aprinde beculetele ce stralucesc puternic toata noaptea.

DSC00038DSC00674DSC00687DSC00695DSC00722

Statiunea este practic “inecata” in taverne, restaurante, supermarketuri foarte bine aprovizionate si cu preturi foarte convenabile; magazine cu tot felul de suveniruri, haine, incaltaminte, etc.; cu proprietarii greci foarte ospitalieri si amabili care nu uita niciodata sa-ti zambeasca si sa te invite si alta data se le calci pragul; sau cu chelnari si vanzatoare romance, ce se bucura cand te aud ca le vorbesti limba materna. Si eu am stat cu cativa de vorba si in spatele lor sta cate o poveste extrem de interesanta…

Sunt si o groaza de boutique-uri cu haine de piele si blanuri pentru toate gusturile si buzunarele, de calitate foarte buna sau mai putin; Paralia este renumita pe toata Riviera Olimpului pentru “pepiniera” de astfel de obiecte de imbracaminte. Tot aici se gaseste din abundenta si asa-zisul si pacalitul “aur” la cm, care te imbie cu mari discounturi de pana la -80%, mai ales pentru romani (chiar vezi scris asta la cele mai multe dintre magazine). In schimb sunt si magazine unde gasesti adevarate bijuterii din aur sau argint. Paralia are si locuri de joaca pentru copii si la capatul dinspre sud, spre Olympic Beach este un parc de distractie, o discoteca si multe alte cluburi de noapte. De asemenea, poti alege o relaxare dulce la lasarea serii, cand te poti plimba pe plaja racorita de briza noptii sau poti lenevi pe un sezlong imediat in buza tarmului, privind marea ce prinde culoarea noptii odata cu trecerea zilei…

DSC00195DSC00090DSC00096

DSC00245DSC00244

DSC00681DSC00694

Tot la iesirea dinspre sud a statiunii Paralia, pe soseaua ce duce la Olympic Beach, am descoperit un complex frumos amenajat la Hotelul Aperio, unde ne-am zbenguit in piscinele curate, stand pe sezlonguri sub umbrelute toata ziua, platind pentru toate acestea cate o bautura de la bar. A fost excelent pentru ca astfel am mai fugit de agitatia si nebunia din statiune. Oricum, pentru noi hotelul Aperio a fost o buna si inteleapta alternativa, unde ne-am simtit cu adevarat relaxati in vacanta noastra.

DSC00199DSC00520DSC00528DSC00603DSC00566

Plaja din Paralia Katerini difera in functie de zona; nu este peste tot este la fel de lata, aerisita si curata; in centru, chiar in fata bisericii statiunii, plaja este extrem de ingusta, suprapopulata si de aici, consecinta: foarte galagioasa si murdara. Un mic plus ar fi faptul ca are o portiune organizata cu sez-uri si umbrelute de soare. In rest?!…fac pas. Pe laterale, cand te tot indepartezi de centru, am vazut multe locuri amenajate in fata fiecarui bar de pe plaja unde sunt de asemenea, sezlonguri cu umbrele si masuta si poti sta foarte bine toata ziua daca servesti o bautura. Am beneficiat si noi de un astfel de “tratament” si pentru 3 sezlonguri, o umbreluta, un frappe, un suc natural de orange si un ice tea am platit 8.50 euro. Ah! Sa nu uit: ospatarul grec ne-a dat si o sticla de apa plata rece ca gheata la jumatate de litru…asta din partea casei. Ei, asa servire mai zic si eu. Merita banii, nu credeti?!…

Sunt multe portiuni de plaja free, unde iti poti asterne bine mersi cearsaful sau prosopul cu umbreluta personala si poti sta nestingherit la soare, la umbra…sau te poti racori in apele linistite si curate ale Egeeoaicei. Intrarea in mare este lina, cu nisip, fara probleme sau mari pericole de inec. Consider Paralia Katerini ideala pentru familiile cu copii.

Cu cat mergi spre extreme, plaja se lateste foarte mult, sunt si aici multe baruri pe plaja, moderne si la fel de bine dotate cu de toate. Plaja este tot cu nisip fin si tare arzator la talpi spre orele amiezii…Dupa parerea mea, sunt de preferat partile exterioare ale plajei deoarece nu mai sunt atat de aglomerate si, implicit scapi de galagia si murdaria de pe plaja dar si din mare, pe care le intalnesti in centru, pe plaja ingusta din fata bisericii si in imediata vecinatate. Acolo este un vacarm de nedescris…dupa parerea mea. Nu degeaba la primul contact cu Paralia n-am stiut cum sa plecam de acolo mai repede. Atunci nu poposisem decat in centru, asteptand autocarul sa ne ia si sa ne duca spre casa…

DSC00045DSC00048

DSC00062

DSC00137DSC00143

Paralia Katerini este arhicunoscuta de turistii romani, ca fiind cea mai ieftina destinatie de vacanta la mare in Grecia, este si cea mai accesibila ca distanta, fiind cea mai aproape fata de tara noastra. In consecinta, statiunea este acaparata practic de concetatenii nostri care, in marea lor majoritate si imensa marinimie, sunt foarte galagiosi, striga in stanga si-n dreapta, vorbesc tare, ii vezi pe plaja indelednicindu-se cu sportul nostru national, mancatul de seminte, arunca gunoaiele pe plaja sau oriunde le doreste muschiul atrofiat al bunului lor simt, etc. Dupa parerea mea, un tablou tare deprimant pentru o vacanta la mare, pe o plaja aurie in Grecia. Pacat, mare pacat, dar fara nicio exagerare acesta este adevarul!

Paralia Katerini se afla la doar 3 km fata de o alta statiune frumoasa si tot mai cautata, pentru ca este mult mai stilata, mai linistita si chiar exclusivista, Olympic Beach situata spre sud. Poti ajunge pe jos, de-a lungul marii sau falezei care merge paralel cu soseaua. Asa te poti bucura de o plimbare strasnica, fiind aproape de valurile marii si de nisipul auriu, privind pe dreapta crestele inalte ale Muntelui Olimp; sau poti lua autobuzul iar daca esti dotat financiar si vrei sa mai scapi de niste euroi, poti lua taxi-ul. Dar va scriu sincer: nimic nu este mai incantator, mai benefic si mai relaxant decat plimbarica la pas de voie, in special la amurg, cand se asterne usurel si racoarea. In aprox. jumatate de ora esti in statiunea Olympic Beach pe care, va sfatuiesc sa o vizitati, daca aveti sejur in Paralia. Pe aripa de sud a Paraliei se intinde si un mic port, cu ambarcatiuni usoare, cele mai multe fiind de pescuit. De asemenea, Paralia Katerini este aproape si de orasul Katerini, la doar 7 km. de acesta. Pentru a ajunge acolo exista autobuze locale ce se pot lua din centru. O mica paranteza:  pentru cine nu stie inca, paralia inseamna in greaca plaja, deci Paralia Katerini semnifica plaja din Katerini…

DSC00191DSC00190DSC00220

Petrecandu-mi o vacanta in aceasta statiune, cucerind-o bucata cu bucata, pentru ca am strabatut-o in lung si in lat si i-am descoperit si partile pozitive, cum ar fi, printre altele, cateva parcuri frumos aranjate si ingrijite, umbroase, decorate din plin cu flori si palmieri, cu leandrii bogati dar si cu fantani arteziene si multe locuri de odihna, pot scrie ca per total am avut un sejur placut, contrar primei impresii. De aceea eu nu cred deloc in vorba care spune ca “prima impresie conteaza”. Eu, dimpotriva, sunt de parere ca de cele mai multe ori e mai bine si corect sa nu te iei dupa prima impresie, care poate fi inselatoare, ci abia dupa ce cunosti bine problema, persoana, locul, etc. iti poti face o impresie cat mai realista. Nu mi-a parut rau ca am vizitat pe indelete aceasta statiune.

DSC00735DSC00742

In concluzie, Paralia Katerini este un loc placut de pe tarmul linistit si insorit al Egeei. Este cea mai dezvoltata si vizitata statiune din Grecia de Nord, dotata cu multe vile, hoteluri, restaurante si taverne, unde vei gasi o mancare traditionala mereu proaspata si variata dar si produse din bucataria internationala. Daca esti tanar si nelinistit si-ti place galagia si aglomeratia, locul ideal este centrul statiunii. Daca iti place totusi linistea si fuga de nebunia urbana, te sfatuiesc sa alegi plajele de la capetele statiunii; sunt mai late, mai curate, locul prielnic de odihna si relaxare. Plaja este oricum peste tot, cu nisip, cu marea calda si generoasa, nepericuloasa…

Paralia este regina magazinelor, aici gasesti absolut tot ce-ti trece prin minte, asa ca, pentru doritori si pasionati de acest hobby, shopping-ul poate deveni si in vacanta un mod de viata (daca nu e deja!). In Paralia vei gasi o multitudine de feluri de relaxare si distractie, de la discoteci, baruri, cafenele, locuri de agrement si parcuri de distractie, pana la excursii, fie mai departe, spre Meteora, insula Skiathos sau Atena sau excursii prin imprejurimi. Noi am ales imprejurimile si astfel am petrecut o zi minunata facand o excursie in 3 locuri deosebite pe care Muntele Olimp le impartaseste turistilor. Ei, dar despre toate acestea, la o data viitoare… 

Si uite-asa, cu toate cele adunate in tolba vacantei noastre “ad-hoc” (o pot numi asa, venind pe neasteptate), am avut un sejur placut, plin de soare, plaja, multa, multa mare, dar si un pic de munte. Am trait din nou bucuria de a calatori de data aceasta in cea mai cunoscuta si mediatizata statiune de pe Riviera Olimpului, Paralia Katerini. Optimista din fire, nu am mai bagat in seama minusurile intampinate ci m-am concentrat doar pe plusuri, alegand relaxarea, marea si soarele, umbra racoroasa a muntelui, ce mi-au daruit veselie si voie buna si cum era de asteptat, si cateva „exercitii” de shopping pentru ca nu se poate fara, nu-i asa?!…

Vacante de vis oriunde si oricand.

Articol scris de Ileana

Autor: ileanaxperta

I am a cheerful and optimistic person. I love music and dance, I like to write a lot but the most of all I adore traveling and run away in my holidays! :)

Lasă un răspuns

