Bucuria de a calatori

Impresii din vacantele traite si povestite de ileanaxperta

Scheveningen – O picatura am gustat si pe loc m-a fermecat

Lasă un comentariu


(CIRCUITUL  GERMANIA – BENELUX)

Dupa vizita foarte scurta de la Haga, ghida noastra cea desteapta si plina de surprize cat mai placute, ne-a spus ca nu se poate sa fim la Haga si sa nu ajungem la o aruncatura de bat, la Marea Nordului. Auzi tu!!! Cine se gandea ca in acest circuit voi vedea si marea. Si care mare?! A Nordului! Deci, urcati in autocar, nici n-am apucat bine sa ne asezam confortabil si sa zicem „oops!” ca iarasi coboram la destinatia de exceptie ce s-a concretizat printr-o scurta dar foarte condensata plimbare pe tarmul Marii Nordului. Unde? la Scheveningen. Sa fiu sincera, pana atunci nu auzisem despre aceasta statiune. Am multumit iarasi bunului Dumnezeu ca imi place la nebunie sa calatoresc si ca mi-a indrumat gandul sa aleg acest strasnic si atat de interesant circuit. Si acum cand scriu, simt ca ma invaluie amintirile acelei zile cand, coplesita de intense emotii, in fata mea s-a asternut o mare nesfarsita si atat de departe de casa mea. Mi se facuse un dor nebun dupa marea mea de acasa….

Dar ce este Scheveningen pentru cei care inca nu stiu? Este o mandra si sclipitoare statiune din Olanda la Marea Nordului si este situata in partea de vest a orasului Haga.

Autocarul ne-a lasat in nordul statiunii. Acolo se gaseste si capatul unui tramvai. Am aflat ca aceasta zona de nord a acestei intinse plaje este cea mai animata. Ma credeti?? Eu cu fiica-mea nu puteam sa credem ca ajunsesem pana la Marea Nordului! Mai bifasem inca una si dupa 2 ani, in alt circuit urma sa calatorim pe o alta…🙂

Priveam in departare, cautand nerabdatoare si curioasa intinderea imensa de apa, cu toate ca in fata mea se vedeau deocamdata cateva hoteluri cu arhitecturi moderne si elegante. Din start aici mi-a mirosit puternic a lux si rafinament. Am vazut hotelul Carlton Beach, fiind primul care incepe pleiada de hoteluri ce se asterne de-a lungul tarmului. Apoi am ajuns foarte repede pe plaja de nisip si la mare. Iat-o in toata splendoarea sa! Era vant si Ea isi arata inca de la departare pletele sale inspumate…o imensitate albastra-verzuie mi se dezvelea cat vedeam cu ochii si se impreuna undeva cu orizontul pierdut al cerului senin pudrat timid cu ceva norisori alburii. Mi s-a ridicat parul de pe mine, cuprinsa de un mare fior de placere. Ah, Doamne!…Cu totii ne-am bucurat cand am pasit pe esplanada lata, betonata, viu colorata, vazand turisti de toate natiile, atat de multe restaurante si terase, cluburi si magazine elegante si cu marfa buna, de calitate, impreuna cu vanzatorii stradali ce le faceau concurenta serioasa. Pe faleza era multa forfota, specifica unei zile superbe si calde de vara nordica…

DSC02798DSC02806DSC02795DSC02802DSC02848DSC02850

Scheveningen se intinde pana hat departe, de-a lungul unui bulevard, Noordzee Boulevard. De-a lungul falezei generoase, asezata ceva mai sus, se insira o marama de hoteluri cu arhitecturi moderne, care mai de care mai frumoase, cladiri impunatoare, nici una la fel cu alta. Si ceva mai incolo, se gaseste o cladire imensa ce le eclipseaza pe toate; este faimosul Kurhaus, cel mai mare si mai tare hotel de 5*. Am inteles ca este cel mai luxos si rafinat hotel din zona, ce detine multe cluburi, sali de spectacole si un mare si binecunoscut cazinou. Cu siguranta ca aici in fiecare zi si noapte se traiesc din plin senzatii tari, o viata udata din plin cu adrenalina, extrem de palpitanta si aventuroasa, o cu alta viata decat cea cotidiana, stiuta si traita de fiecare dintre noi. Sau poate cine stie?!…🙂

DSC02799DSC02827DSC02841DSC02845DSC02842

Scheveningen este una dintre cele mai importante plaje din Olanda. Aceasta statiune a fost initial un port de pescari. Are si acum un port care atesta sorgintea acestui loc ca fiind unul in care pescuitul era si este si acum la mare cinste. Pe toate listele de meniuri de la restaurante am vazut ca nu lipsesc bogatele si diversele preparate din peste si fructe de mare. Chiar si in micul port sunt multe ambarcatiuni pregatite pentru o mica sau mare “escapada” pescareasca.

In partea de nord pe care am vizitat-o noi, cea mai aglomerata si mai faimoasa zona, se pot vedea in departare fortificatiile Atlantik Wall, folosite in timpul celui de-al doilea razboi mondial, care se termina cu Noordelijk Havenhoofd, o parcare imensa. Tot aici se afla Docul si vechiul sat Scheveningen. Cateva atractii din zona mai sunt si Muzeul Marii, Muzeul Sculpturii Beelden aan Zee sau Festivalul Artificiilor.

Pentru ca intr-o vacanta si mai ales intr-un circuit contra-cronometru timpul este intotdeauna inamicul turistic nr. 1, am incercat sa “extragem” cat mai mult din acest peisaj nordic olandez deosebit de atragator. Astfel, dupa plimbarea pe faleza plina de viata si culoare, ne-am intors pe plaja si am hotarat sa urcam destule trepte spre cea mai inalta zona, un fel de dig ce avanseaza mult in mare. Sa nu va inchipuiti un dig ca la noi. Nu, nicidecum. Aici este un fel de traversa lata ca un fel de pod lung proptit pe niste piloni mari din beton. Si acest culoar, sa-i spun asa, patrunde tupeist in mare. Este construit pe 2 nivele: cel de sus este neacoperit, se merge pe niste dale din lemn pana intr-un loc care face legatura cu o alta platforma, un fel de turn numit Scheveningen Pier, unde curajosii pot face bungee. Dar noi nu am avut atunci norocul de a vedea nicio reprezentatie…probabil si din cauza vantului. Pe partea cealalta a traversei este o alta constructie rotunda, mare, unde se afla un alt cazinou cu restaurant in forma circulara. Acolo am vazut ca era populat cu norocosii turisti sau localnici care aveau timp de “scheveningen”-it (cuvantul imi apartine, am drept de autor in dictionarul limbii olandeze!🙂 ) fara nicio graba…nu ca noi!

DSC02809DSC02801DSC02803DSC02800

Fiind atunci, acolo, unde cu cateva ore inainte nici cu gandul nu gandesem ca vom fi, ne-am bucurat la maxim de acea senzatie unica de a admira practic de pe mare o panorama pe care nu o vom uita niciodata: stand cu spatele la imensitatea marii, mi-am umplut inima de fericire, privind tarmul bogat in hotelurile minunate, faleza, esplanada cea larga si plaja intinsa si foarte lata, destul de bogata in turisti, care unii chiar faceau plaja sau baie in marea cea rece iar altii se adaposteau de firicele fine de nisip aduse de vant sub niste corturi mici iglu. Si ne-am desfatat pe deplin, inspirand acel aer marin atat de binefacator si acea briza puternica, ce dadea un farmec aparte intregii picturi vii olandeze. Iar soarele isi trimitea solii lui de raze calde si ne privea bland de sus, din inaltul azuriu, satisfacut ca a fost lasat sa ne incalzeasca acea zi minunata, fara ca norii cei grei de ploaie sa ne tulbure si sa ne intristeze acele clipe de desfatare si fericire. Caci si inainte, dar mai ales dupa acea zi, zau de n-am avut parte mai mult de ploi. Dar atunci la Scheveningen sorbeam cu nesat fiecare clipa si nu-mi pasa inca de zilele ce vor urma…

DSC02823

DSC02822DSC02818DSC02814

Am facut multe poze si am coborat la nivelul inferior, acoperit din sticla. Parca eram intr-o capsula dar cu geamuri de-o parte si de alta, special amenajate pentru a admira acel peisaj superb chiar si pe timp de ploaie sau de vanturi puternice, asa cum sunt de obicei in aceasta zona. La acest nivel am cascat ochii pe la magazine, am vazut ca erau alte restaurante sau baruri, cluburi, cafenele si am vazut chiar si o sala de cinema, ce ne-a atras atentia prin afisele specifice. Eram atunci intr-un loc cu adevarat special si grozav, ce ne-a incantat la maxim. Misuna multa lume de toate varstele, familii cu copii mai mari sau mici, in carucioare sau tinuti in port-bebe, erau tineri ce se plimbau tinandu-se de mana, ca si multi varstnici si eram si noi cu ei, bucurandu-ne cu totii de frumusetile si de momentele traite acolo, la Scheveningen.

In cele din urma am facut cale intoarsa coborand treptele din lemn si am ajuns din nou pe plaja, ne-am luat repede ceva de mancare de la un Mc Donalds din imediata apropiere si am revenit pe plaja pentru a ne savura fiecare dumicat, stand jos pe acel nisip auriu atat de fin si de cald, atat de sclipitor in bataia razelor de soare…

Dar cea mai splendida senzatie a fost sa vedem si sa ascultam marea cea mare cu valurile ce cantau pe olandeza lor…insa eu intelegeam fiecare soapta. Marea ma indemna sa o cunosc indeaproape si sa o ating. Si chiar asta am si facut. Am intins mana in apa inspumata de la mal si am luat-o in palma. Nu era deloc atat de rece pe cat m-as fi asteptat. Si atunci am lasat din mana stransa usor sa-mi alunece incet pe buze cativa stropi de mare a nordului si am gustat-o…sarata ca si a noastra dar parca nu chiar asa de mult…ceva mai salcie…dar atat de tentanta ca mi-a venit asa imbracata cum eram, sa ma arunc in saratura ei nordica si sa ma contopesc cu racoreala ei… Ah…ce pacat ca nu eram pregatita adecvat pentru o balaceala strasnica in acele valuri inspumate care ma tot chemau la ele! Cine stie?! poate o data viitoare…

DSC02826DSC02831DSC02833DSC02837DSC02852

Dragii mei, micul nostru respiro de la tarmul intins al Marii Nordului ne-a daruit o mini-excursie pe cinste. Bucuria de a calatori s-a intrupat in cateva clipe unice din viata, pe care le-am trait in acest circuit. Tocmai pentru ca marea este o mare slabiciune a mea si nu mi-a venit sa cred ca ajunsesem undeva, atat de departe, pe un tarm inspumat al unei mari mai altfel decat cele cunoscute si “gustate” de mine pana atunci. La Scheveningen eram pe un tarm foarte intins si fin nisipos, mangaiat de apele indepartate ale Marii Nordului, sub adierea nestavilita a vantului racoros. Pentru mine acel loc special a ramas ascuns undeva, intr-un tainic coltisor, prins de inima ca sangele ce pulseaza necontenit si pune viata in miscare. Sau mai bine zis ca valurile infinite ale unei mari involburate ce vesnic uda tarmul. Cred ca bat deja campii…sau mai degraba nisipurile aurii udate de mari…peste multe tari…🙂

De la Scheveningen am luat calea spre destinatia de varf, care m-a facut sa aleg acest circuit. Aveam sa ajungem in jurul dupa-amiezii tarzii si sa ne infruptam din plin cu o plimbare strasnica pana in miez de noapte. Dar aceasta este alta povestea care este…in standby.🙂  Daca doriti mai multe sa stiti, va astept cu drag in urmatoarea aventura. Pana atunci, din inima va doresc, ca intotdeauna, numai

Vacante de vis oriunde si oricand!

Articol scris de Ileana

Daca doriti o plimbare mai lunga prin Scheveningen: http://www.youtube.com/watch?v=jIS_KIOLvG8

Autor: ileanaxperta

I am a cheerful and optimistic person. I love music and dance, I like to write a lot but the most of all I adore traveling and run away in my holidays! :)

Lasă un răspuns

