Impresii din vacantele traite si povestite de ileanaxperta

Bad Aussee – In mijlocul muntilor…

Cand am iesit din casa astazi dimineata, am simtit pe fata deodata mangaierea aspra a iernii. Apa din cateva balti razletite facuse deja pojghita de gheata. Si mi-am dat seama in sfarsit ca Baba Iarna a venit. Mie-mi place iarna, mai ales atunci cand ninge mult si totul devine alb, acel alb imaculat, virgin. Totodata iubesc iarna pentru ca este aducatoare de multa bucurie mai ales atunci cand ne cuprinde pe toti febra sarbatorilor de Craciun cu fuga dupa cadouri. Ca si pregatirile pentru petrecerea din noaptea cea mai lunga a anului, Revelionul care se imprastie peste tot…inclusiv in inima si gandurile mele.🙂

Daca zilele trecute mi-a zburat mintea la cateva zile dintr-o toamna frumoasa la marea mea de acasa de la Costinesti, acum gandurile imi aluneca zglobii pe gheata amintirilor la o vacanta de iarna. Atunci am petrecut primul si singurul revelion la munte, departe de casa, undeva in Austria. Ce sa fac, daca ofertele de turism de acolo sunt intotdeauna mai ok in raportul calitate/pret fata de cele din tara mea! Normal ca mi-ar placea nespus sa traiesc si sa simt din plin o sarbatoare de iarna pe plaiurile mele mioritice. Dar, precum poate multi stiti, preturile de aici sunt astronomice (cel putin pentru „programul” meu de zbor in vacante) si, cred eu, doar norocosii posesori de “rachete” financiare turbo pot zbura prin tara mea turistica. Eu din pacate nu pot, prefer mai degraba sa iau autocarul care sa ma duca tranca-tranca departe pe bani mai putini…Cel putin stiu ca atunci cand voi ajunge la destinatie, voi gasi mai intotdeauna ceea ce astept si imi doresc inca de acasa. Si nici ca sunt dezamagita…

Petrecusem deja un Craciun la Viena. Traisem visul unor nopti de iarna in Orasul Valsului. Dupa ce vazusem din mers doar o mica parte a frumoasei Austria, nu a trecut mult timp pentru a ne dori si chiar a ne petrece o sarbatoare de An Nou tot undeva pe plaiurile austriece.

Astfel am ales pentru petrecerea vacantei de sfarsit de an un mini-circuit de 9 zile cu destinatia  oraselul montan Bad Aussee. Dar pana acolo ne-am rasfatat cu alte vizite in Viena si Salzburg. De asemenea, in fiecare zi am facut excursii prin imprejurimi. Dar despre toate acestea la timpul potrivit. Vacanta a fost grozava, chiar daca am avut numai zile extrem de geroase si uscate, drumul a fost bun, curat, fara zapada, fara incidente. Pentru ca am scris deja despre vizitele la  Viena si Salzburg, voi trece direct la “next level” si va voi povesti acum despre oraselul montan Bad Aussee, urmand apoi sa va povestesc despre excursiile pe care le-am facut. Am vazut multe, multe locuri minunate, chiar iarna fiind…Pretul a fost de 500 euro/pers. si pachetul turistic a cuprins: 8 nopti de cazare, adica 2 pe traseu la Gyor (dus) si Budapesta (la intors), cu mic dejun la hoteluri de 3* si 6 zile cu demi-pensiune in Bad Aussee, masa festiva de revelion, transportul cu autocarul, excursiile si ghidul. Deci, daca facem o socoteala nu e mult deloc! Comparativ cu preturile din tara pentru ofertele de revelion, unde nu stii intotdeauna la ce sa te astepti si ce gasesti la locul cu pricina…eu zic ca merita efortul.

Am ajuns in Bad Aussee pe seara. Cazarea am avut-o la o pensiune situata la aprox. 2,5 km fata de centrul orasului, intr-un peisaj de adevarata poveste de iarna. Pensiunea “Panorama Pension Teichwirth” 3 * este o constructie tipic austriaca, din barne de lemn, pozitionata ca intr-o “galeata”, inconjurata numai de munti, oferind o priveliste de neuitat. Timp de 6 zile, in fiecare dimineata ne-am rasfatat cu o adevarata panorama ce iti taia pur si simplu respiratia; deschideam fereastra si muntii cu crestele usor inzapezite si cu aerul acela rece, de munte dar mai ales puternic ozonat, pur, si mai ales acea liniste prea exagerata pentru niste oraseni ca noi, veniti din nebunia Bucurestilor, au facut toti banii si ne-au remontat excelent zi dupa zi. Pensiunea are 2 etaje plus o mansarda iar noi am fost cazati la al doilea etaj, super bine. Fiind 4 persoane, am beneficiat de un apartament destul de spatios, cu tot necesarul pentru o sedere placuta. Mancarea a fost in regim de bufet suedez, destul de buna, cu portie seara la felul principal. In noaptea dintre ani, petrecerea a fost cam scurta, fata de cat ne-am fi dorit-o cu totii. Dar asa este la ei. Oricum, toate puse una peste alta, cu spectacolul de artificii de la miezul noptii, a fost tare placut. In fond, nu doar noaptea de Revelion a contat, ci pentru mine cel mai mult au insemnat excursiile facute si iesirea propriu-zisa undeva la munte in Austria.

badausseebad.aussee.peisajbad.aussee.peisaj1bad.aussee.pensiunebad.aussee.pensiune1bad.aussee

Bad Aussee este un oras-statiune din regiunea Styria, si se intinde la confluenta raurilor Traucu Grund. Este considerat un centru cultural si economic al regiunii de lacuri alpine Salzkammergut. Orasul s-a dezvoltat si ca statiune montana, datorita localizarii sale geografice foarte potrivite, intr-un peisaj de munte fermecator: de jur imprejur muntii, nu prea inalti, iti dau impresia ca imbratiseaza ocrotitor si cu blandete intreaga zona.

Am vizitat in fiecare zi oraselul. Este o micuta bijuterie montana, in care se impletesc perfect traditiile cu modernismul prezentului. Orasul este strabatut de strada principala, unde se gasesc hoteluri, restaurante, cafenele, farmacii si magazine cu obiecte traditionale dar si cu multe altele, printre care ciocolata lor atat de gustoasa si cremoasa….zona perfecta unde marmota inveleste de zor ciocolata!…🙂 In rest, oraselul are stradute mai inguste, pavate cu asfalt, care urca si coboara lin de pe culmile blande din imprejurimi. Orasul exceleaza in curatenie si o liniste care, la un moment dat ai senzatia stranie ca iti “urla” in urechi. In centru se gaseste un parculet, unde intalnesti raul Traum care se strecoara jucaus prin oras. In acele zile extrem de geroase, apa lui curgatoare facuse din loc in loc mustati de gheata. Imediat langa parc se gaseste Kurhaus, sala de spectacole a orasului. In centru au loc tot felul de festivaluri si sarbatori, cand localnicii se imbraca in portul lor traditional si petrec. Trebuie sa fie tare frumos.

bad.aussee1bad.aussee2bad.aussee3

bad.aussee.kurhausbad.aussee7

Tot in parc, firma Mercedes a construit un pod mai altfel, ce imbraca forma emblemei Mercedes si imprima oraselului acea pata contemporana de culoare. Podul a fost inaugurat in anul 2005 si se pare ca motivul pentru care cei de la Mercedes au ales Bad Aussee, ar fi faptul ca ei considera ca aici s-ar afla centrul Austriei. Ei bine, nu stiu daca este chiar asa, dar in fine, sa nu contrazicem pe Mercedes.🙂  Orasul face legatura cu imprejurimile prin linii de autobuze care, surprinzator, functionau si atunci, in zilele de sarbatoare exact dupa orarul stabilit. Ce sa-i faci? Rigoare austriaca!

bad.aussee5bad.aussee6

bad.aussee.orasul1bad.aussee.orasul3bad.aussee.orasulbad.aussee.orasul2bad.aussee9bad.aussee8

Bad Aussee se concentreaza astazi pe cultura si turism. Se poate lauda cu un interesant muzeu regional “Kammerhof Museum”, privind traditiile locale si costumele specifice zonei. Orasul are magazine frumoase si elegante, deh, tipic austriece, care in acele zile erau ornate de sarbatoare. Ca sa nu mai zic de curatenia desavarsita, dar acolo este ceva normal, nu?! De fapt, tot orasul era pregatit de sarbatoare, cu beculete si ornamente atat pe strazi, cat si in fiecare magazin, restaurant, cofetarie sau oricare alt loc unde am fost oaspeti. Am aflat ca Bad Aussee are si un centru Spa, situat in inima orasului, care ofera produse de calitate, facute numai din plante medicinale. Orasul se lauda cu strazi si cu case tipice zonei, fara ceva iesit din comun. Doar linistea si curatenia ce “vuiesc” la tot pasul.

Micuta Bad Aussee este o statiune traditionala, care din timpul monarhiei era apreciata ca fiind o statiune deosebita, unde se recrea nobilimea imperiului habsburgic. In timpul vizitei noastre acolo, am constatat ca si aici localnicii sunt niste oameni calmi, ce te intampina cu un suras plin de bunavointa. Noi ca turisti de cate ori am avut nevoie de vreo indrumare ceva, localnicii ne-au ajutat cu sfaturi utile si chiar multora dintre ei le-a placut sa stea la chat-uit cu noi, prin cafenele sau magazine. Stiam de la Viena si Salzburg de faptul ca austriecii sunt firi vesele si binevoitoare…Bine, bine, dar mai conteaza si atitudinea ta, ca turist.

Intr-o zi am facut o excursie la Loser, o statiune montana foarte aproape de oras si nu stiam ce si cum sa ajungem. Dar am fost repede indrumati de unde sa luam autobuzul si care este programul de functionare. Si astfel am asteptat in statie cand a venit „IRTA” lor, aceasta fiind de fapt un autocar mai frumos si bine ingrijit decat multe dintre ale noastre chiar si cele destinate pentru rutele lungi in afara. Soferul de unde am luat biletele ne-a intrebat de varstele copiilor si daca sunt la scoala si pentru ei am platit bilete cu pret redus. Cred ca la noi nu s-ar fi intamplat asta nici intr-un milion de ani. Am fost anuntati tot de catre sofer cand va veni in Loser ultima cursa pentru a ne reintoarce in Bad Aussee. Deci mai mult nu mai comentez…va las pe voi sa ganditi.

bad.aussee.peisaj2

bad.ausse.pensiune

bad.aussee.orasul5bad.aussee4bad.aussee.orasul4bad.aussee.orasul6bad.aussee.orasul7

Bad Aussee este renumita si pentru ofertele de petrecere a timpului liber in toate anotimpurile, cu multa relaxare, agrement, natura si ape termale. Iarna este o autentica statiune montana, unde se practica schi la greu. Partiile  din Loser se afla la 6 km departare, cele 12 partii sunt la altitudini 800-2000 m si sunt deservite de skilifturi moderne cu cate 4 locuri.
Din statiune se poate rezerva skipass care poate fi folosit la partiile Tauplitz, Bad Mitterndorf, Planneralm, Riesnerlam, ca si Loser, aceasta fiind cea mai apropiata de Bad Aussee.

Bad Aussee se mai poate lauda si cu cele 5 lacuri alpine facand parte din regiunea ce poarta denumirea mai larga de Salzkammergut. Datorita localizarii sale, Bad Aussee este un loc minunat, de o frumusete naturala nestirbita, cu peisaje incantatoare, cum nu mai sunt in alta parte in Austria. Aici relaxarea si bunadispozitia sunt la ele acasa. Lacurile impreuna cu muntii ce le inconjoara, au foarte multe de oferit turistilor in orice moment al anului. Mie mi-a placut foarte mult acest orasel montan austric. La Bad Ausse am trait bucuria de a calatori in timpul sarbatorilor de iarna intr-un peisaj hibernal de poveste…desi nu a nins decat spre sfarsitul sejurului nostru. Nu a fost niciun bai, pentru ca tabloul vazut in fiecare dimineata mi-a umplut inima de fericirea de a fi atunci, acolo, pierduta si parasita de nebunia vietii cotidiene. N-as mai fi plecat din acel loc cel putin macar pana la vara…Dar a venit o dimineata dintr-un nou an cand, dupa o alta noapte de ninsoare a trebuit sa ne desprindem din acest tablou montan hibernal si am luat autocarul, indreptandu-ne spre casa…

bad.aussee.pensiune2bad.aussee.dimineatabad.aussee.pensiune3

Sper ca impresiile mele sa va inspire si informatiile scrise  aici sa va fie utile in cazul in care, poate, vreodata, va veti hotara sa petreceti o vacanta in natura, in liniste si printre niste oameni deosebit de primitori. Asadar, va recomand cu caldura oraselul montan austriac Bad Aussee. Sunt convinsa ca va veti intoarce acasa incantati si cu amintiri frumoase dintr-o zona deosebita din incantatoarea Austria.

4 thoughts on “Bad Aussee – In mijlocul muntilor…

1. Multumesc de calatorie…super.

2. Am fost in multe locuri in Salzkammergut (despre unele am si scris), asa ca stiu cat e de frumos. Ma bucur ca ti-a placut si tie. Eu am fost vara dar are si iarna frumusetile ei, mai ales cand esti…mai tanar:)

• Cu ocazia acelei excursii la Bad Aussee am cunoscut si eu cateva locuri de vis din zona lacurilor alpine Salzkammergut. Ce-i drept fiind iarna este mai tern, mai gri dar frumusetea locurilor tot se vede. Voi scrie curand despre acele locuri minunate. Imi doresc nespus sa revad vara aceasta zona din Austria. Am vazut poze si este de-a dreptul fascinanta zona, cu lacurile alea limpezi si verdele muntilor care se reflecta in apa. Ca sa nu mai zic de linistea si curatenia proverbiale. Asa e, mai conteaza si varsta; Ei bine, pune-ma acum sa ma dau pe zapada pe turul pantalonilor, asa cum m-am dat la Loser! Si n-au trecut deloc multi ani de atunci…🙂