Bucuria de a calatori

Impresii din vacantele traite si povestite de ileanaxperta

Primorsko- O destinatie ce merita luata in seama

Lasă un comentariu


Primorsko este un orasel bulgaresc, situat in partea de sud a tarmului Marii Negre, aproape de Burgas. S-a dezvoltat foarte mult in ultimele decenii, luand titulatura si de statiune. Pozitia geografica foarte avantajoasa, pe o peninsula ce iese mult in mare, ca si Muntele Strandja situat in imediata sa apropiere, tarmurile generoase, cu nisip foarte fin si curat, ca si marea limpede si albastra, au facut din Primorsko unul dintre locurile ravnite de tot mai multi turistii dornici de a-si petrece o vacanta reusita la marea de la bulgari…cum se zice!

Fiind cazati 7 zile la superbul hotel Les Magnolias, despre care am scris aici, bineinteles ca nu s-a putut sa nu “cotropim” si orasul in plimbarile noastre seara de seara. De la hotel este o distanta de aprox. 1 km, poate ceva mai mult, pana la intrarea in statiune si ca timp noua ne-a luat in jur de 20-25 minute, mers lejer, privind hai-hui in stanga si-n dreapta.

Drumul se face pe soseaua principala, care leaga orasul de partea de sud a litoralului bulgaresc. La un moment dat, foarte aproape de intrarea in oras, ne-am intalnit cu raul Ropotamo, care aici face un spectacol de zile mari, in special pe inserat, cand soarele in drumul sau spre cealalta parte a lumii, isi coboara cercul sau de foc printre crestele verzi ale padurii. Aici isi oglindeste atat de multicolor si de fascinant ultimele zvacniri ale razelor sale in apele mai mult statatoare ale raului. De fiecare data am ramas incantata, surprinzand poze cu miracolul fiecarei inserari.

primorskoPprimorskoK

Raul Ropotamo serpuieste prin padure, dar spre varsarea in mare el formeaza o mica delta, trecand pe sub podul principal de pe sosea, merge putin paralel cu marea si in final se varsa undeva in Negruta mea bulgareasca. Se mai trec si alte poduri, situate in oras, in drumul spre plaja. Partea inferioara a raului este rezervatie naturala si este zona protejata, ce adaposteste multe specii de plante si animale pe cale de disparitie.

Pe malul raului am vazut insirate mai multe barcute, un peisaj interesant mai ales la lasarea intunericului, cand cerul, copacii si hotelurile din apropiere, se oglindesc atat de perfect in chipul nemiscat si atat de clar al apei

Raul Ropotamo este cel mai popular loc din apropierea statiunii. Este faimos pentru padurea sa deasa, tipica pentru clima tropicala, ce-l inconjoara cu blandete de o parte si de alta a albiei sale. In cadrul rezervatiei naturale mai intra si terenul mlastinos Arkutino. Printre formatiunile stancoase extrem de interesante isi face loc cu darnicie si frumusete si una dintre cele mai mari rezervatii naturale de nuferi situata pe malul drept al raului.

Spre oras, pe dreapta, era o taverna traditionala, care ne-a atras privirile prin constructia sa mai deosebita. Acolo, seara de seara un barbat a tot cantat dintr-un cimpoi probabil ca sa ademeneasca musterii. Si erau mereu cativa…

primorskoAprimorskoL

Oraselul-statiune Primorsko este situat la 52 km de orasul Burgas. Acest lucru ii da un avantaj, zic eu, destul de mare; aici se poate ajunge atat cu masina dar mult mai rapid pe calea aerului. Burgas are un aeroport international modern, care pune la dispozitie zboruri regulate. Iar de aici am inteles ca sunt curse regulate de autobuze spre statiunile la sud de Burgas, deci si Primorsko.

Vazandu-l din poze, la prima vedere am asemuit acest oras cu Nessebar, fiind ca o imensa limba de pamant care se avanta curajoasa in valurile inspumante ale Marii Negre. Este o peninsula mult mai mare ca suprafata decat Nessebar (sau cel putin asa mi s-a parut mie). In timp ce Nessebarul l-am putut ocoli intr-un timp relativ scurt, Primorsko este mult mai intins si mult mai adancit in mare.

Seara de seara, dupa incununarea unei zile pline de tot felul de activitati de la hotel, am luat drumul la picior si ne-am plimbat telelei prin oras. Astfel ne-am pierdut printre stradutele inghesuite, pulsand de viata si pline de lume, cu multe magazine, restaurante cochete, cafenele trendy, pizzerii, patiserii, fast-food-uri, discoteci, atat in oras cat si pe malul marii, terase moderne, ca si destule hoteluri cu arhitecturi contemporane, placute la vedere. Pentru doritorii de spectacole pentru adulti, sunt cateva locuri si pentru acestia. Orasul are ca zestre mostenita din timpurile apuse si blocuri si case, unele mai modeste dar si altele adevarate vile, pentru locuitorii sai permanenti.

primorskoFprimorskoHprimorskoEprimorskoO

La intrarea in oras dinspre sud te intampina un mare parc de distractie, Aqualand, dotat cu tot “calabalacul” necesar pentru o astfel de aventura. In centru este si o primarie, un oficiu postal, un teatru de vara si parcuri bogate in flori cu multa verdeata, cu locuri de joaca amenajate pentru copii. Mi-a placut foarte mult abundenta de palmieri si tot felul de alte plante, care dau orasului un aer mereu proaspat, curat si revigorat, in pofida a catorva locuri unde se executau atunci niste lucrari de constructie.

primorskoGprimorskoDprimorskoJprimorsko.bar

Primorsko este un oras relativ mic, cu o populatie de aprox. 2500 de locuitori, situat pe acea peninsula, intre Golful Stampolo la nord si Golful Dracului la sud, strajuit cu o frumusete exotica de padurile dese de stejar ale Muntilor Strandja. Vegetatia extrem de bogata face ca aerul sa fie racoros seara, o binecuvantata placere, dupa o zi insorita si foarte calduroasa de vara.

Zona are un potential natural foarte ridicat. Este nepoluata, foarte curata, cu conditii climatice foarte propice influentate de temperaturile mediteraneene. Sezonul turistic se deschide in mai si dureaza pana in octombrie.

Peisajul sudic, asa salbatic cum l-a descris fiica mea si daca ma gandesc mai bine, avea dreptate, este deosebit, variat si pitoresc, unic in combinatia sa de paduri dese de coasta, alternand cu plajele largi de nisip fin auriu si de natura exotica si terminand cu albastrul inspumat si galagios al marii.

Dupa parerea mea si cred ca nu gresesc, orasul-statiune Primorsko este binecuvantat de un tarm foarte generos. Orasul este, de fapt, cunoscut pentru plaja sa care se arcuieste intr-o armonie perfecta cu tarmul marii intre cele doua golfuri largi. Plaja se intinde pe o lungime de vreo 10 km, fiind cea mai lunga si cea mai frumoasa de pe coasta litoralului bulgaresc. Exista doua plaje: una situata in nord, care este mult mai larga si mai deschisa, oferind o mare agitata, cu valuri perfecte pentru iubitorii de surf; si plaja din sud, mai mica si mai linistita, fiind preferata de familiile cu copii, dar este si cea mai aglomerata in sezon. Plaja este acoperita cu nisip moale, foarte fin si auriu si din ce am vazut noi, surprinzator de curata. Am aflat ca jumatate dintre plajele orasului sunt considerate dune protejate. Probabil ca atat autoritatile cat si turistii, ma gandesc eu, atat straini dar cu precadere bulgari, au un spirit civic mult mai dezvoltat si respecta cu strasnicie bogatiile daruite cu marinimie de Mama Natura. Oare noi cum mai stam cu spiritul civic si cu protejarea mediului in care traim?!…

primorskoIprimorskoNprimorsko.marea1

Am vazut cam peste tot si la distante relativ reduse, ca plaja este supravegheata permanent de salvamari profesionisti. Intrarea in mare, unde am facut noi baie, atat in dreptul hotelului nostru cat si pe plaja sudica din oras, este cu intrare lina si cu nisip fin, ideala pentru toata lumea, de la mic la mare. Plaja este intesata de sezlonguri si umbrelute, contra-cost dar sunt si zone de plaja libera. Orasul are si un port, de unde se pot inchiria diverse ambarcatiuni sau se fac plimbari pe mare cu vaporase. Am inteles ca sunt si curse pe mare spre Burgas si inapoi.

Tot intreband eu mare curioasa din fire, am aflat ca hotelul Les Magnolias unde am petrecut de minune, face parte, pe langa Clubul Look Voyage din Franta, si dintr-un Centru International de Tineret. Acesta reprezinta un adevarat orasel tipic de vacanta pentru tineri, oarecum asa cum era odinioara Costinestiul nostru dar mult mai dezvoltat si intr-un cadru natural deosebit.

primorsko.plaja1primorsko.barca

In apropierea hotelului nostru si chiar ceva mai departe, ascunse parca de tumultul lumii, printre ramurile bogate in verdele copacilor tacuti, in racoarea padurii seculare, printre dunele aurii marginite de o mare curata si linistita, am reusit sa vedem mai multe hoteluri, baruri, discoteci si tot felul de terenuri de sport, chiar si un camping, care fac parte din acest centru de tineret, numit mai generic Clubul de Vacanta Primorsko. Acest club este membru al Organizatiei Europene a Ecologiei si detine distinctia “Blue Flag” sau Steagul Albastru”, datorita puritatii aerului, a claritatii apei si a nisipului fin din statiune.

Pierdut parca de lume, la aprox. 1-2 km sud de tumultul orasului Primorsko, aici totul este intr-o perfecta “simbioza” a Naturii salbatice dar atat de “intriganta” si de frumoasa, cu realizarile omului, in crearea unui spatiu cat mai reusit pentru o vacanta cat mai reusita, fie activa, distractiva, relaxanta sau romantica. Nu degeaba am scris la primul meu review ca am petrecut 7 zile de vis intrun colt de paradis. Aici, apropierea de natura, in toata splendoarea ei “naturala”, ne-a lasat, cred eu, pentru mult timp, o amintire fabuloasa despre cea mai reusita vacanta de vara petrecuta la Marea Neagra din sudul litoralului bulgaresc!

primorskoRprimorskoS

Va recomand cu toata increderea o vacanta la Primorsko. Veti gasi aici ingredientele necesare pentru distractie si miscare, soare si mare, liniste si relaxare in aer curat. 

Va multumesc pentru ca m-ati citit si sper ca impresiile mele sa va fie de folos.

Vacante de vis oriunde si oricand!

Articol scris de Ileana

Autor: ileanaxperta

I am a cheerful and optimistic person. I love music and dance, I like to write a lot but the most of all I adore traveling and run away in my holidays! :)

Lasă un răspuns

