Impresii din vacantele traite si povestite de ileanaxperta

Interlaken – Aici am vazut prima oara crestele inzapezite ale Alpilor

(CIRCUITUL  AUSTRIA – ELVETIA)

Interlaken este un oras din inima Elvetiei, care si-a castigat si titulatura de statiune de munte, ce apartine cantonului Berna.  Asa cum ii zice si numele, Interlaken este “orasul dintre lacuri”, fiind situat intre lacurile Thun, in vest si Brienz in est, intr-o zona numita Bodeli.  Se afla la poalele varfurilor Eiger, Monch si cel mai zvelt dintre ei, Jungfrau (fecioara, in romana), cu inaltimea ametitoare de 4158 m, ce apartin Alpilor elvetieni. Interlaken urma sa ne incante toate simturile, fiind urmatoarea noastra destinatie turistica.

Ei bine, dar pana acolo am avut de admirat la greu Elvetia in toata plenitudinea si minunatiile sale. Stiam ca este o tara de exceptie, in care Natura  deosebit de generoasa…ca sa nu zic, chiar prea generoasa parca si-a desavarsit lucrarea. Dar pe parcurs ce am tot vazut-o cu proprii ochi, contactul acesta direct m-a dat gata. Ma intreb, oare pe cine n-ar da?!… Peisajele naturale absolut dumnezeiesti, cele cateva orase pe care le vizitasem deja, ca si viata buna ce am tot simtit-o ca ma incolteste din toate partile, vrajindu-ma, m-au facut sa ma indragostesc de aceasta micuta tara europeana. Da,  frumoasa Elvetia, incepeam sa te iubesc nespus. Si inca nu vazusem totul…

Drumul de la Berna spre urmatorul obiectiv turistic elvetian a fost surprinzator de frumos si de spectaculos. La un moment dat am parasit autostrada A8 si ne-am avantat pe un drum national de exceptie, insotindu-ne tablourile montane, in care maretia naturala este stapana absoluta.

interlaken.drumulinterlaken.laculinterlaken.lacul1

Lasasem oarecum in urma marea civilizatie urbana, sofisticata, cu intreaga salba de minunatii istorice ale Bernei si ne-am indreptat intr-un loc unde salasluieste Mama Natura in esenta pura…n-am gasit alta rima.🙂  Mai bine zis, am cunoscut prima statiune montana elvetiana – Interlaken.

Autocarul ne-a “parasit” intr-o parcare mare aflata langa o imensa pajiste colorata intr-un verde ireal de viu si stralucitor. Acesta este de fapt, parcul central al statiunii. Imediat in fata ochilor mi s-a deschis o panorama de vis, ceva ce m-a facut sa mi se ridice pielea pe maini de placere. Cand am privit drept in fata, m-a izbit ceva in departare: pe albastrul cerului, la orizont, printre cladirea unui mare si impunator hotel si ceva copaci vedeam pentru prima oara in acest circuit crestele inalte si maiestoase ale Alpilor. Aici m-am bucurat enorm privind cu nesat Varful Jungfrau, fiind cel mai inalt din lantul Alpilor Elvetieni. Un peisaj de-a dreptul magnific. Am ramas fara glas. Va dati seama?! Aici unde eram noi era atat de cald si bine, eu la maieu si fustita, floricele colorate pe campiile inverzite si undeva, nu prea departe, ne priveau semetii munti invesmantati de-a pururi in haina de gheata a zapezii. Pajistea intinsa mi-a dat senzatia ca ma aflu undeva, pe o campie…dar privind in jur eram cu siguranta la munte🙂

interlaken.munteleinterlaken.muntele1interlaken.noiDeodata, Interlaken si-a dezvelit unul dintre talente. Am asistat la un alt spectacol realizat de data aceasta de catre oameni; pe acea pajiste verde ne-am distrat privind cum aterizeaza din inaltul cerului, deltaplanistii curajosi ce se avantau sa zboare de pe culmile muntoase aflate in apropierea statiunii. Am asistat la un show excelent dar si destul de periculos, tinand cont ca nu tuturor le-a iesit perfect aterizarea…

interlaken.pajisteainterlaken.pajisteasportApoi am plecat la o plimbare strasnica prin statiune. Interlaken este una dintre cele mai vechi si populare statiuni montane din Elvetia, situata la o altitudine de 570 m fata de nivelul marii. Este practic inconjurata de munti, cei aflati in imediata apropiere care iti dau senzatia ca se prabusesc peste orasel dar si cei din departare. Oricum ar fi, frumosii Alpi verzi sau vesnici albi ocrotesc aceasta mica localitate. Raul Aare ne-a insotit si aici, serpuind alene prin oraselul montan, creionandu-si albia in aceasta vale.

interlaken.aareeAm luat-o pe bulevardul Hoheweg. De fapt, din ce-am constat eu, este singura artera principala, care strabate Interlaken de la est la vest. Aici statiunea isi poarta mandra povestile si frumusetile montane. De pe strada mare se fac multe alte stradute adiacente, care duc la diferite hoteluri, pensiuni si case de oaspeti. Unele dintre ele ajung pana la intrarea in padurile dese si umbroase ale muntilor. Excelent!

interlaken.hoteluriinterlaken.orasulinterlaken.hoteluri3Oriunde ai fi pe aceasta strada, simti cum te imbratiseaza primitor peisajul fermecator al Alpilor. In imediata apropiere se vad culmile mai inalte sau mai pitice, bogate in paduri cu specific alpin. Printre ele razbesc cateva stanci golase, ce dovedesc clar ca aici te afli in patria muntilor si ca Interlaken este doar o mica oaza de civilizatie asezata intr-o valcea naturala montana de o frumusete deosebita.

In plimbare, am constatat ca statiunea abunda in hoteluri si pensiuni moderne, cu diferite arhitecturi si stiluri, cu multe restaurante si terase viu colorate care cu toatele imbraca oraselul in veselie si bunastare elvetiana. De asemenea, sunt magazine cu suveniruri variate dar scumpe rau cat si buticuri cu ceasuri elvetiene, care pot ajunge sa concureze ca preturi cu o masina noua de la noi…Totusi ca sa am un suvenir din Interlaken, abia am apucat sa-mi cumpar un magnet, pe care am dat 12 franci elvetieni. Scump, tare scump…in Austria si oriunde, toate sunt mult mai ieftine!…

interlaken.orasul2

interlaken.hoteluri1interlaken.hoteluri2interlaken.orasul1In Interlaken sursa principala de venit o constituie turismul, chiar daca in trecut oraselul montan s-a dezvoltat pe baza industriei textile si industria confectionarii ceasurilor. Am observat ca statiunea are un supermarket, Migros, de unde ne-am aprovizionat si noi cu ceva dulciuri, in special ciocolate, la preturi ceva mai scazute decat in locurile pe care le vizitasem pana atunci, Zurich, respectiv Berna. Dar aici se gasesc de toate, atat produse alimentare cat si nealimentare: haine, incaltaminte pana la jucarii si reviste.

Pe bulevard, la parterul unui hotel am intalnit un centru de informare turistica deosebit de bine dotat, cu harti ale orasului, cu multe carti postale dar care mi s-au parut mult prea scumpe. Un obiectiv turistic mai important din Interlaken il reprezinta Muzeul de Turism. Este si normal, nu? daca statiunea traieste practic din turism si traieste excelent! In apropierea statiunii se gaseste si Parcul Jungfrau, fostul Mystery Park. Acesta a fost initial un parc tematic mai special, in care distractia era la nivel “paranormal”, unde oaspetii incercau sa dezlege prin jocuri multe dintre misterele lumii, in special, vizitele extraterestrilor pe Pamant.🙂

interlaken.orasul3interlaken.orasul4interlaken.ursulinterlaken.orasul5interlaken.pajisteacuhotelulsavoyInterlaken este o destinatie de vacanta pe tot parcursul anului. Iarna este una dintre statiunile de varf din Elvetia, datorita practicarii diferitelor sporturi de iarna. Iar vara se organizeaza diverse excursii montane, in care se pot vizita pesteri, lacuri subterane si cascade intr-un peisaj de vis. Lacurile ce strajuiesc statiunea pun la dispozitia turistilor vaporase de agrement pentru croaziere de neuitat pe luciul lor intins si atat de albastru. De asemenea, lacurile sunt folosite si pentru diferite servicii de transport cu barcile pe calea apelor.

Am vazut ca este si telecabina, care faciliteaza urcarea turistilor pe versantii muntilor. Pentru excursii montane exista si centre de inchiriat biciclete si localnicii folosesc acest mijloc de transport sanatos si total nepoluant intr-o zona curata, puternic ozonata. Deh, ei inteleg care este adevaratul scop al mersului pe bicicleta; sport si aer cat mai curat pentru o sanatate de invidiat.

Nicio alta statiune din minunata Elvetie nu ofera o gama mai diversa si uimitoare de activitati sportive extreme in special pentru aventurosi. Am aflat ca Interlaken a devenit un fel de “Mecca” pentru impatimitii zborului cu parapanta sau deltaplanul. Statiunea este un fel de loc de pelerinaj pentru cresterea la maxim a senzatiilor tari si in consecinta, a adrenalinei in stare pura. Atat la sosirea in oras cat si la plecare, ne-am delectat privind curajosii cum se aruncau cu deltaplanul de pe versantii muntosi, ca apoi sa aterizeze fie pe pajistea din parcul central, fie in apele celor doua lacuri, la alegere. Ei, am ratat aterizarea in apa a niciunui „adrenalist”.🙂 Ca mijloace de transport in comun in Interlaken am observat 2 linii de autobuze. Sunt si taxiuri, poate pentru cei cu dare mare de mana. Acestea fac curse regulate, atat prin statiune cat si spre orasele din apropiere, in special, spre Thun. Interlaken are si un aeroport, numit chiar asa, Interlaken Airport, care deserveste atat oraselul cat si mica localitate invecinata, Matten.

Oraselul micut cum este, cu o populatie de aprox  6000 de locuitori, beneficiaza de 2 statii de cale ferata: una este in est (Interlaken Ost) si cealalta este in vest (Interlaken West), zona in care ne-am plimbat noi mai mult. De aici se poate lua trenul pentru a ajunge pe Jungfraujoch dar si dintr-o parte in alta a statiunii si chiar mai departe, fiind un nod feroviar ce leaga statiunea de multe orase elvetiene, printre care Thun, Spiez si Berna.interlaken.garadeest

interlaken.garainterlaken.gara1interlaken.garacuhotel

Cele mai strasnice si incantatoare “puneri” in scena de catre Alpii elvetieni sunt concentrate in regiunea centrala numita Bernes Oberland. O calatorie cu trenul din Interlaken spre Jungfraujoch constituie apogeul tuturor excursiilor la mare inaltime. Ce mi-as fi dorit sa iau trenul cu cremaliera si sa ajung la impresionanta altitudine de 3475 m, unde terminalul Jungfraujoch reprezinta statia de tren la cea mai mare inaltime din lume! De pe acele culmi ametitoare se pot vizita Palatul de Gheata si Terasa Sfinxului, cu o priveliste absolut “mortal” de frumoasa spre varfurile Monch si Jungfrau. M-am multumit de data aceasta sa le vad doar din poze si pliante. Imi doresc sa revin in zona pentru a incerca sa ating cerul cu mana, de pe culmea cea mai inalta a muntelui din aceasta zona. Ei, dar am reusit sa fiu undeva sus, si mai sus…in alta parte. Stati aproape daca doriti sa aflati.

In apropiere de Interlaken se gaseste un alt obiectiv turistic deosebit: Jungfrau-Aletsch-Bietschhorn, ce reprezinta un sit glaciar aflat din 2001 in Patrimoniul Mondial UNESCO. Este situat ceva mai sus de orasul propriu-zis, in Alpii Bernezi si este un alt taram de poveste montana elvetiana. Cate si mai cate alte locuri superbe o mai ascunde acest orasel?! Timp, dorinta si tascalaul plin de gologani sa ai ca locuri de vis gasesti in toata Elvetia.

Chiar daca era vara si o vreme superba, statiunea nu mi s-a parut deloc aglomerata. Oamenii sunt pasnici, linistiti, foarte relaxati, poate prea relaxati. Soferii au stilul lor de a conduce mult diferit fata de soferii nostri. Doamne! ca de la cer la pamant. Acestia sunt foarte calmi si indulgenti cu pietonii. Noi, de exemplu, fiind in “turma” destul de numeroasa si haotica, mai mereu i-am facut pe soferi sa ne astepte sa traversam pana la ultimul si chiar am fost lasati cu multa intelegere si bunavointa. Acestea reprezinta culmea bunului simt elvetian, fara nicio exagerare. Mai, sa fie! Aproape sa mor de ciuda ca noi nu suntem deloc asa…🙂

interlaken.pajistea2interlaken.lacul3interlaken.lacul4

Lasand in urma statiunea “dintre lacuri”, am trait din nou bucuria de a calatori intr-un alt colt de paradis terestru, ce s-a dovedit din plin a fi o locatie perfecta de petrecere a vacantei. Am plecat mai departe sa cucerim alte si alte locuri si orase elvetiene. Mai aveam inca destule de vazut…Daca v-a placut excursia in Interlaken, va astept si data viitoare sa cunoastem impreuna destinatia urmatoare.🙂

Va multumesc pentru ca m-ati citit si sper ca impresiile mele sa va fie cat mai de folos.

4 thoughts on “Interlaken – Aici am vazut prima oara crestele inzapezite ale Alpilor

1. Impresionant! Eu am vazut Alpii Austrieci dar Elvetia este de vis. Big like!

• Multumesc lui Dumnezeu ca am vazut ceva din Alpii Elvetieni, ceva din cei austrieci si..Big Mama…o parte din cei francezi, cu Mont Blanc. A fost cea mai extraordinara excursie din viata mea. Multam pt. apreciere, copila draga.🙂

2. Din lecturi, nu-mi imaginam Interlaken atat de mare. Un orasel dragut si vesel, cum ii sade bine unei baze de plecare pe munte.
    Ai dreptate, excursia asta e foarte complexa si iti arata cate putin din mai multe locuri.

• Interlaken poate fi strabatut si la picior, daca ai timp la dispozitie. Poti lua trenul de la est la vestsau sa mergi in orasele invecinate, la fel, daca ai timp. Poti face excursii pe munte. Cred ca e de vis un concediu acolo. Dar la modul cum mergem noi, cu turma si prg. strict, este mai greu…
      Asa este, excursia este foarte complexa, acesta este si este motivul pt. care aleg astfel de circuite, care, pe bani destul de putini, imi dau posibilitatea de a vedea multe locuri…chiar si pe fuga. Asta e! Altfel sigur nu as reusi sa le vad.