Impresii din vacantele traite si povestite de ileanaxperta

Montreux – Perla de pe Riviera Elvetiana

(CIRCUITUL  AUSTRIA – ELVETIA)

Montreux este un oras renumit pentru opulenta si eleganta sa, situat in sud-vestul Elvetiei, in cantonul de Vaud, mai precis in districtul Riviera Pays-d’Enhaut. Asezat pe malul de nord-est al Lacului Leman (Geneva), la poalele Alpilor, Montreux este socotita perla rivierei elvetiene. Se muleaza perfect de-a lungul curbei pe care o face aici lacul, dand localitatii aspectul de amfiteatru, unde statiunea se intinde ordonat si atat de firesc cu toate darurile sale.

Mi-a placut popasul scurt la castelul Chillon.  Cred ca peisajul fermecator merita tot efortul de a ajunge pana acolo si, bineinteles si o vizita la castel.  Ne-am imbarcat in autocar si dupa doar cateva minute am coborat in Montreux. Aici am stationat ceva mai mult si am avut prilejul dar si privilegiul de a simti pe deplin bucuria de a calatori in cel mai cunoscut loc de pe riviera elvetiana, sa gust din frumusetea si splendoarea celei mai fitoase si luxoase statiuni elvetiene de pe malul lacului Geneva.

Ei, ce sa scriu despre Montreux?! Zau de as fi crezut ca voi ajunge sa vad si Montreux si sa privesc pe fereastra, din mersul autocarului  incantatoarea riviera elvetiana. M-am plimbat odata pe riviera franceza si am fost extrem de incantata. Dar si aici pot spune ca este extraordinar. Este inca un loc din Elvetia care, chiar daca este enorm de scump, cum este cam peste tot in aceasta tara, asa, intr-un circuit pe fuga si tot renteaza sa ajungi acolo macar o data in viata. Nu stiu daca as avea vreodata atatia bani sa ma pot bucura de o vacanta mai lunga, macar de cateva zile  sa zic, undeva in Elvetia. Poate daca as castiga la loto sau mai nou, la bingo!🙂 Dar cum nu joc niciodata decat la ruleta muncii…asta e!montreux.hartaMontreux este considerata perla rivierei elvetiene. Nu e o statiune prea mare, se intinde atat de-a lungul malului lacului cat si mai sus, pe coasta. Se stie ca este orasul cel mai luxos dar si frumos de pe riviera. Pot scrie ca aici peisajul naturii lasa mult in urma riviera franceza; aici, muntii si lacul sunt atat de aproape si se ingemaneaza la superlativ cu toate statiunile, mai ales cu Montreux, incat ai certitudinea ca asa a fost aici dintotdeauna: numai frumusete, minunatie, splendoare la superlativ!

montreuxG

montrreuxBDupa un tur scurt cu autocarul, in Montreux ne-am rasfatat pe deplin cu o plimbare pe faleza, o adevarata relaxare si desfatare a tuturor simturilor. In fata ochilor mi s-au infatisat cladiri, unele adevarate palate, cu influente arhitecturale franceze cu deja binecunoscutul stil Belle Epoque. Nu am vazut decat hoteluri de 5*(or mai fi si altele cu mai putine!), unele adevarati mastodonti, cum este GrandHotel Suisse sau altele mai mititele dar tot elegante, cu arhitecturi  fine si rafinate. Am trecut pe langa cladirea Monique Touzeau  Arte de la Table si fugitiv am aruncat un ochi spre cazinou.montreuxPmontreuxCmontreuxJDar nu sunt doar cladirile pe care le-am vazut jos spre lac si in statiunea propriu-zisa. Orasul se intinde mult si pe coasta abrupta, sunt multe cladiri “alpiniste” construite sus pe stanca, unde se gasesc alte hoteluri si vile scumpe foc. Dar am vazut si case ale localnicilor; “sarmanii” de ei, pana unde trebuie sa urce. Dar ce sosele au, chiar si suspendate…Pe una am tras-o si in poza, uite-asa sa ma mandresc si eu cu ce au altii!!!

montreux.casepemuntemontreuxO

montreux.caseorasmontreux.soseasuspendataIn partea opusa venirii noastre, spre iesirea din Montreux spre Italia, este un hotel cu o arhitectura moderna, inalta, care vazut din locul unde eram noi, asa, in curba pe care o face malul lacului, arata ca o adevarata carte postala pe care ai dori sa o trimiti tuturor prietenilor! Superb!montreuxImontreuxAMontreux este un oras al contrastelor, unde lacul isi da dintotdeauna un cat mai placut si incantator “rendez-vous” cu muntele, iar vegetatia nu iese din acest tipar. Pe faleza lacului, m-am indragostit de o alee ce atinge perfectiunea pentru plimbare. Aici este adunata la superlativ flora mai multor continente si anotimpuri in acelasi timp. Am vazut acolo palmieri, trandafiri, narcise, arbori exotici, flori mici de munte sau copaci seculari cu bogatu-i rod verde, ce isi impart aceleasi spatii frumos amenajate si atat de bine delimitate si ingrijite. Montreux este inca un colt de paradis al Elvetiei. Inca nu stiam ca vom descoperi altele  si altele in drumul nostru spre Austria…

montreuxRmontreuxSmontreux.floriDe-a lungul lacului m-au incantat la maxim toate privelistile; din orice colt m-am uitat, am fost practic inconjurata numai de farmecul si culoarea locului. Lacul cu lantul muntos care-l imbratiseaza, apoi un parc imens, atat de bogat in vegetatie de tot felul, ansambluri de statui carora n-am stiut cum sa le fac poze mai repede. Daca esti un turist pasionat de frumos si inedit, nici nu se poate altfel. Va garantez!!!

montreuxBmontreuxTmontreuxDPlimbandu-ma in Montreux, mi-am amintit de Monte Carlo, cu care chiar l-am comparat; si aici este un mare si impozant cazino, sunt o sumedenie de hoteluri cu restaurante si terase tare chic, moderne dar care isi pastreaza totusi acel aer rafinat si elegant duse pana la extrem, ca si tot felul de alte resedinte luxoase. Si Montreux, ca si Monaco-Monte Carlo este coplesit de gradini si parcuri. Chiar si sus, pe costisa, am vazut un hotel “ascuns” in abundenta de flori si vegetatie. Intreaga statiune este „asediata” de plante de toate felurile si ai senzatia placuta ca simti in nari acea binecuvantata mireasma a vantului cald mediteraneean ce vine dinspre Italia…Offf! Iar visez, Doamne!

montreuxEmontreuxNmontreux.lebedeTerasele si cafenelele asezate direct pe faleza, intr-un cadru natural de exceptie, printre palmieri si flori multicolore, dau un aer aparte locului, aratand ca si aici, ca de altfel, in toata aceasta tara de vis numita Elvetia, viata decurge intr-un ritm doar al ei, unic si inconfundabil, oamenii sunt relaxati, voiosi, foarte binevoitori si zambitori. Dar asta nu m-a mai mirat deloc, am inceput sa ma simt si eu „normala”,  sa intru in normalitatea locurilor pe care le vizitam. E un sentiment extraordinar pe care il simt de cate ori calatoresc in afara si imi doresc sa-l pastrez de cate ori ma intorc acasa. Vreau atat de  mult sa il simt si aici, in tara mea dar nu se poate…din pacate. Pentru ca aceasta lume a lor este atat de diferita de lumea mea in care traiesc an de an, de o viata, exceptie facand cele cateva  excapade de vacanta. Sincer, tanjesc in tara mea sa traiesc si sa ma simt ca in lumea lor. Va dau doar un banal exemplu de atitudine a oamenilor de acolo: am intrat la un centru de informare turistica si fetele de la tejghea n-au stiut cum sa ne dea mai repede tot felul de informatii si pliante, si in franceza si in engleza. Un astfel de comportament merita laudat, chiar daca acolo acesta este unul firesc, in viata lor de fiecare zi…Oare la noi cand va fi asa?!…

montreuxFmontreuxKmontreuxMPromenada noastra de-a lungul lacului ne-a dus pana la statuile catorva mostrii sacrii ai muzicii de jazz, care au sustinut aici concerte memorabile. Se stie ca Montreux este locul festivalurilor de muzica de tot felul. Noi ne-am oprit doar sa facem cateva poze la statuia celui ce a fost Freddie Mercury, solistul legendarei trupe Queen. Mi-a placut mult aceasta statuie, ce a fost realizata in 1996 de catre sculptorita ceha Irena Sedlecka. Il infatiseaza foarte bine pe Freddie Mercury, intr-o postura ce-l caracterizeaza , fiind surprins exact asa cum a fost el imbracat la deschiderea concertului de pe Wembley in anul 1986. In josul statuii este o placa aurie pe care scrie atat de frumos: “Lover of Life – Singer of Songs” . A trebuit sa stau la coada pentru a realiza o poza la picioarele marelui Freddie…🙂

montreuxHmontreuxfrediemercurieShow must go on! Asa si Montreux isi continua povestile lui extrem de vii, de interesante, de incitante, de colorate si de patrunzatoare la suflet dar si  “mistuitoare” la buzunare. Ma gandeam si atunci si nu pot sa nu ma gandesc si acum cand scriu, de cata opulenta, bogatie, eleganta si viata adevarata pot beneficia unii oameni!!!…Dar si merita acesti oameni asa viata, nu?!Iar eu m-am bucurat enorm pentru ca, in trecerea mea atat de scurta prin Montreux, am trait din plin acele momente minunate cu toata simtirea mea. E si asta ceva decat deloc, nu?!…

montreuxL

Recomand cu toata placerea o plimbare cel putin pe faleza din Montreux, dintr-o parte in cealalta. Veti avea ce admira, ce face, cu ce va bucura si umple sufletul de fericire si implinire.

Va multumesc pentru ca m-ati citit si sper ca impresiile mele sa va fie cat mai de folos.

4 thoughts on “Montreux – Perla de pe Riviera Elvetiana

1. O perlă minunată, care nu poate fi însușită de vreo persoană, ci se oferă tuturor celor care vor să o vadă îndeaproape!
    O săptămână înfloritoare îți doresc, Ileana!🙂

2. Imi plac mai ales parcurile si fotografiile cu flori:)