Impresii din vacantele traite si povestite de ileanaxperta

Zell am See – La o margine de lac in mijlocul muntilor…

(CIRCUITUL  AUSTRIA – ELVETIA)

Sunt sigura ca multi dintre voi, dragii mei cititori-calatori ati auzit de Zell am See si, poate unii ati si fost acolo, sa va bucurati de frumusetea statiunii montane. Zell am See este un splendid orasel austriac din vestul tarii, situat in landul Salzburg, pe malul lacului Zeller, in imediata apropiere a Alpilor austrieci. Este socotita una dintre cele mai frumoase si cautate statiuni montane din Austria. De asemenea, Zell am See este si o statiune balneara, situata la altitudinea de 760 m si totodata centrul administrativ al districtului cu același nume din landul Salzburg.

Avantajul cel mai mare pe care il ai atunci cand alegi un circuit cu autocarul este acesta: pe traseu ai posibilitatea sa vezi atat de multe locuri intr-un timp relativ scurt. Este foarte obositor, dar merita fiecare efort si sacrificiu. Chiar daca unele locuri sau obiective turistice le vezi pe repede inainte, daca esti o persoana receptiva, atenta si mai esti si “studioasa” cu penelul in mana sa scrii cat mai multe din ce povesteste ghidul, daca mai esti si mare pasionat de fotografii si faci cu miile, atunci orice oprire, oricat de scurta ar fi ea, iti lasa amintiri minunate cu care te intorci acasa si le vei pastra acolo…in acel loc tainic rezervat doar calatoriilor extraordinare. Dupa parerea mea, nu conteaza intotdeauna durata unei vacante sau calatorii, ci cat poti cuprinde din ea, cat de mult poti simti bucuria de a calatori in fiece loc si satisfactia implinirii unui alt si alt vis turistic.

Asa mi se intampla mie de cate ori sunt plecata in vacante. Nu conteaza ca intotdeauna vacanta mi se pare atat de scurta si cand ajung acasa, franta, imi doresc a doua zi sa o iau de la capat. Pentru mine conteaza puterea cu care reusesc sa traiesc fiecare moment din viata mea, inclusiv cele din calatorii.

La fel am simtit si m-a bucurat, pret de numai o ora jumate, popasul facut de noi in Zell am See. Nu am reusit sa vedem tot, va dati seama, dar atata cat a fost, mie mi-a umplut inima de fericire. De ce? Pentru ca am avut ocazia de a vedea un alt loc in care natura s-a intrecut iarasi pe ea insasi.

zell am see.Azellamsee.ODatorita lacului glaciar cu apele sale limpezi si a muntilor care il inconjoara, Zell am See este o statiune de vis, locul ideal de petrecere a unei vacante perfecte. Statiunea este renumita pentru partiile de schi care, iarna fac din orasel paradisul schiorilor. Oare al catelea din Austria?… Zapada este din belsug si ideala pentru schiat, din decembrie pana la sfarsitul lui aprilie.

Ajunsi in mijlocul statiunii, am dat repede un tur ochiometric in jurul meu, privind spre muntii puternic inverziti. Deh, atunci era vara, era cald, lume putina…dar peisajul tot a reusit sa ma invaluie in farmecul sau neintrecut. Am constatat ca aici partiile de schi incep aproape de statiune, un avantaj mare, dupa parerea mea. Am vazut multe instalatii pe cablu, unele functionau. Ah! Ce mi-as fi dorit si eu sa fiu intr-una dintre ele, sa ajung undeva cat mai sus si sa raman acolo pret macar de vreo…hai sa zic, pana in primavara.🙂 Sa vad, sa simt si sa ma bucur la maxim de aglomeratia, de veselia si nebunia care cuprind partiile si statiunea pe timp de iarna. Dar m-am multumit sa fiu undeva jos si sa ma bucur de fiecare clipa a vizitei mele acolo, in acea zi splendida de vara.

zel am see.Bzellamsee.Czellamsee.DDin statiune, ghidul ne-a aratat Masivul Schmittenhohe, numit si “muntele local”, ce are o inaltime de 1967 m si este situat in partea de vest. Reprezinta principala atractie a impatimitilor sporturilor albe: schi sau snowboard. Aici exista multe partii de diferite grade de dificultate, de la incepatori si terminand cu asii. Totodata statiunea se bucura de 300 km de partie pentru schi fond si are cateva partii si pentru sanius.

Poti alege modul in care doresti sa ajungi sus pe munte, pe jos sau pe cablu, cu telecabina sau telescaunul. Oricum ar fi, efortul iti este rasplatit cu varf si indesat de peisajul pe care ti-l ofera Alpii Kitzbuhel si lantul glaciar Grossglockner. Am inteles ca in varf se afla o terasa cu o panorama de exceptie asupra intregului lant muntos. Mi-as dori sa ajung odata acolo…De la Schmittenhohe se poate lua telecabina catre Sonnalm (1385 m) si apoi telescaunul pentru a ajunge la Sonnkogel (1836 m). Din partea estica a lacului se poate ajunge la Ronachkopf (1428 m). De asemenea, din statiune se poate lua funicularul pentru a ajunge in statiunea vecina, Kaprun.

zellamseeEzellamsee.Fzellamsee.GDeci, Zell am See se bucura de toate “bunatatile” de sezon in toate directiile, pentru realizarea unei vacante de iarna petrecuta cat mai activ si cu cat mai multa distractie si voie buna. Sunt si turisti care nu practica schiatul si acestia se pot bucura de aerul curat si de peisajul mirific. Sunt turisti care vin aici vara, asa cum am fost si noi, care doresc doar sa se relaxeze in mijlocul naturii si sa simta linistea locului, sa se bucure de privelistea lacului de un albastru patrunzator si sa ia statiunea la picior….asa cum am facut si noi!

zellamsee.Hzellamsee.ileanazellamsee.IIn scurta plimbarica am reusit sa vedem ce comori mai ascunde Zell am See. Am intalnit Pfarrkirche, biserica parohiala construita in sec 11, in stil Romanesque. In centru, cladirea primariei zici ca este un castel in miniatura cu turnulete patrate si rotunde in colturi, vopsita toata in alb. In sec. 16, aici a existat Castelul Rosenberg, fosta resedinta a statului liber Salzburg si a fost cladita in stilul bavarez. In incinta primariei de astazi se gaseste si o galerie de arta.

zellamsee.Jzellamsee.Kzellamsee.LCea mai veche constructie a statiunii este Kastnerturm, un turn din piatra, ce dateaza din sec. 12. De asemenea, in turnul vechi Vogtturm functioneaza Muzeul de folclor, ce reprezinta o alta atractie din Zell am See ce nu trebuie ratata. Se gaseste in imediata apropiere a pietei orasului.zellamsee.turnulIn Zell am See se simte clar si se vede pregnant parfumul tare al zonei Tirol prin arhitectura mai tuturor cladirilor, fie ele hoteluri de 4-5 stele sau pensiuni – Gasthof – foarte primitoare. Majoritatea sunt faurite din piatra si cu balcoanele din lemn sculptat, de unde rasar vesele la ferestre florile viu colorate, asezate frumos in jardiniere lungi. Intregul orasel montan abunda in vegetatie cu copaci seculari, pasuni cu iarba de adevarat verde de Austria, cum imi place mie sa zic si flori, multe multe flori care fac din toate oraselele de munte austrice (dar si elvetiene) mici paradisuri la mare inaltime.

zellamsee.Mzellamsee.N.zellamseeGTotul mi-a placut in Zell am See. Ba nu, mi-a parut rau ca am plecat prea repede si asta chiar nu m-a incantat deloc. Deh, trebuia sa am si eu macar o mica nemultumire, nu?

Ajunsi la marginea lacului, ca un fel de “Ramai cu bine”, am privit cateva momente imensitatea albastra a apei, apoi stanca gri ce se ridica brusc din lac spre intinderea cerului si se intrupeaza in muntii cei falnici. Peisajul m-a absorbit si m-a facut sa inteleg cat de speciala a fost vizita noastra chiar si scurta in alt colt de vis austriac. M-am simtit norocoasa ca, impreuna cu fiica mea am fost atunci acolo si traisem impreuna bucuria de a calatori si la Zell am See. Am mai „capturat” cateva poze in timp ce ne-am distrat copios privind si pozand o pereche de capre atat de fotogenice. Parca au stiu ca sunt fotografiate si mi-au dat satisfactia de a le imortaliza intr-o amintire ce mie mi-a ramas atat de draga.  :)  Ne-am urcat apoi in autocar si am plecat mai departe…Se insera rapid si aveam de strabatut un drum lung printre vaile  muntilor, unde ne astepta urmatoarea cazare.

zellamsee.noisilaculzellamsee.caprezellamsee.ileana1Alte informatii utile:

– exista trenuri care pleaca aproape la fiecare ora din Salzburg si ajung in Zell am See, calatoria dureaza in jur de 90 minute.

– de la Innsbruck sunt, de asemenea trenuri la fiecare ora.

– in Zell am See se intersecteaza cateva rute de autobuze care au trasee spre muntii din jur.

– trenul este cel mai folosit mijloc de transport pentru majoritatea turistilor, care se pot deplasa repede in orice statiune din zona Tirol.zellamsee.muntiiIn concluzie, in Zell am See gasim iarna zapada din belsug si partii perfecte pentru schi, distractie si zbenguiala la greu. Iar vara descoperim peisajul de poveste, la o margine de lac in mijlocul muntilor…Lacul stralucitor, de un albastru patrunzator este unul dintre cele mai curate din Europa, unde vom putea alege croaziere sau alte sporturi nautice. Sus, pe inaltimile muntilor vom sta fata in fata cu ghetarii albi ca zapada si jos vom fi intampinati de pajistile verzi, cu vegetatie luxurianta. Pitoreasca culme Schmittenhohe, promenada romantica de pe malul lacului Zell si singurul ghetar din zona Salzburg, tot acest buchet natural incantator reprezinta ingredientele perfecte pentru o vacanta de neuitat. Fara doar si poate, in Zell am See vom fi vrajiti de comorile naturale ale Austriei din cea mai frumoasa perspectiva a ei, indiferent de anotimpul cand alegem sa fim acolo.

Va multumesc pentru ca m-ati citit si sper ca impresiile mele sa va fie cat mai de folos.

4 thoughts on “Zell am See – La o margine de lac in mijlocul muntilor…

1. Te-ai obișnuit cu călătoriile și de aceea te refaci repede. Mie mi-ar trebui câteva zile să-mi revin, oricât de îmbietoare ar fi noile destinații.
    În altă ordine de idei și ținând cont de faptul că ești o europeană cu state vechi de călătorie, mă gândesc că nu vei rata votul de azi, pentru alegerea europarlamentarilor noștri.🙂

• Nu e vorba de obisnuinta, pt. ca in medie hoinaresc doar o data/ de doua ori pe an.🙂 Putin fata de multi alti calatori, putin fata de cat mi-ar placea. E vorba de faptul ca, de fiecare data cand ajung acasa, franta de oboseala, dupa o zi/doua de treburi la domiciliu, as lua-o din nou la picior, pt ca-mi place enorm de mult sa calatoresc. Refacerea reala dupa o vacanta dureaza si la mine…Doar dorul de calatorit nu se „vindeca” niciodata!🙂
      Da, normal ca voi merge la vot, chiar acum, dupa ce am fost la cumparaturi, voi pleca sa-mi exercit dreptul. Caci stangul?! il las in seama celor ce vor fi alesi! :))
      O duminica reusita si fericita iti doresc, Petru!

2. Imi doresc si eu sa ajung pe aici!