Impresii din vacantele traite si povestite de ileanaxperta

Zakynthos – Vacanta in Tara lui Zante (2)

(continuare de aici

Asadar, sa va povestesc mai departe despre vacanta noastra in tara lui Zante. Pentru inceput vreau sa va scriu cate ceva despre plajele intalnite in excursiile noastre, in afara de cele mentionate in prima parte. Multe dintre ele le-am revazut in croaziera pe mare, pe care am facut-o la doua zile dupa turul insulei cu autocarul. Deci:

Argassi este un satuc pe care l-am vazut din mersul rotii, cand am venit si plecat de pe insula si mi-a lasat o impresie placuta. Am vazut ca are o plaja organizata cu sezlonguri si umbrelute, destul de lunga, tot cu nisip si cred ca apa marii este la fel de curata si limpede ca peste tot pe insula. Este indicata pentru familiile cu copii. Din autocar am vazut ca dispune de magazine, taverne si cafenele, studiouri, vile si hoteluri. Si destui turisti…Apoi am avut primul popas in capitala Zante. Am scris despre asta in prima parte. Dupa care au urmat:

Tsilivi este o plaja foarte frumoasa, cu nisip fin si o mare extrem de clara si curata. Datorita acestor calitati, plaja are Blue Flag. Am inteles ca este cautata mai mult de catre tineret, avand multe cluburi si discoteci si pentru ca aici se pot practica sporturile nautice.

Alykanas mi-a placut mai mult, din cat am reusit sa vad, fiind o plaja asezata in Golful Alykies, ascuns de munti, printre plantatiile de maslini. Plaja este cu nisip fin si apa foarte limpede si intrarea lina in mare, deci este un alt loc preferat pentru familiile cu copii.

Alykies este situata tot in Golful Alykies dar este o statiune mai mica decat precedenta. Aici se gasesc cariere de sare care aprovizioneaza intreaga insula. Am inteles ca statiunea este renumita pentru sporturile nautice iar plaja este la fel, cu nisip si marea curata dar ceva mai involburata.

Makris Gialos situata tot pe coasta estica, urca spre nord si am vazut-o bine de pe sosea. Este o plaja organizata cu sezlonguri si umbrelute si cu pietricele albe amestecate cu nisip. Zakynthos are o particularitate: chiar daca este o insula in toata regula, detine doi „pinteni” de pamant, de fapt doua peninsule: Keri, in partea de sud si Vassilikos in partea de sud-est.

Keri, situata pe limba de pamant ce avanseaza mai timid in mare are o plaja minunata, cu nisip fin, chiar daca este foarte ingusta. Aici, de-a lungul plajei, foarte aproape de mare, se gasesc multi arbori care fac o umbra excelenta. Turistii nu mai au nevoie de umbrele, se pot adaposti imediat sub umbrarele generoase ale vegetatiei crescute pana aproape de buza marii. Superb! Tot aici sunt multe taverne si cafenele direct pe plaja.

Vassilikos este limba de pamant care avanseaza cu mai mult tupeu in mare si este acoperita cu nisip fin, incercuita de paduri dese de pini, care ajung pana spre mare. Apa este curata si cristalina, intreaga zona fiind ideala pentru cei ce doresc si apreciaza linistea. De-a lungul peninsulei Vassilikos se intind mai multe plaje de o frumusete deja bine stiuta: Banana Beach, Gerakasm Agios Nikolaos, Dafni, Porto Zoro si Porto Kaminio.

Excursia pe insula a fost obositoare dar placuta. Am reusit sa prindem din roata masinii sau din locurile in care am poposit mai mult, esenta insulei: un pamant stravechi, cu radacini traditionaliste, arid in multe locuri, datorita caldurii varatice, improspatat de aerul verde al dealurilor line cu paduri de pini si maslini la discretie; sate razletite, uitate parca de cand lumea, cu oameni tihniti si pasnici, stand pe cate un scaun la o taverna cu peretii mai scorojiti sau varuiti proaspat, privind turistii care vin si le deranjeaza linistea si viata lor patriarhala. Am vazut plaje aurii si mai ales marea. Ah, acea mare dupa care suntem atat de indragostite, atat eu cat si fata mea.

Croaziera pe mare a debutat cu o alta zi fierbinte de iulie. Am plecat din Kalamaki de dimineata, cu autocarul care ne-a dus in portul din Zante, dupa care ne-am imbarcat pe un vaporas de croaziera. Ziua a fost superba si am navigat pe o mare linistita, care si-a tot schimbat vesmantul, de la un albastru indigo, pana la azuriul reintalnit pe plaja din Navagio. Daca marea ar fi fost agitata, vaporul n-ar mai fi putut acosta si am fi ratat oprirea pe cea mai faimoasa plaja din Zakynthos. Intre timp, am privit si fotografiat plajele pe care cu doua zile inainte le vazusem de pe uscat. Ajunsi pe coasta de nord, peisajul se schimba uimitor de repede; ne-au aparut in fata stancile inalte care ascund sau isi dezvelesc faimoasele Pesteri Albastre (Blue Cave), adevarate minuni ale naturii. Se gasesc in apropierea Capului Skinari, situat in nordul extrem al insulei. Cea mai mare pestera se numeste Kianoun. Multe dintre pesteri (sau grote, cum mai sunt denumite), au diferite forme, cu bolte inalte pe sub care pot trece diverse ambarcatiuni. Privindu-le mi-au amintit de Pesterile Albastre din croaziera pe care am facut-o din insula Corfu spre insulele Paxos si Antipaxos. Atunci am reusit sa intram in mai multe grote. A fost extraordinar…In croaziera pe apele Zakynthosului am privit pesterile de la oarece departare dar tot frumos a fost!zaky.Croazierazaky.croaziera1.0zaky.croaziera1zaky.croaziera2zaky.croaziera3zaky.croaziera4zaky.croaziera5zaky.croaziera7

Dupa un mare cot pe care il face tarmul foarte dantelat din aceasta parte de nord-vest a insulei, iata ca ne apar in fata imensele stanci albe, despartite de marea care-si schimba culoarea de la albastru pana la azuriu stralucitor si formeaza un golf adanc si foarte ingust. Iar in mijlocul acestor minuni naturale troneaza faimoasa plaja Navagio, cu epava ruginita, esuata demult pe nisipul fin. Aici am poposit pentru o balaceala in marea de azur. M-am simtit in Paradisul Azuriu al Zakynthosului. Si imediat mi-am amintit de clipele extraordinare pe care le-am trait in Paradisul Azuriu al Lefkadei…Si m-a cuprins un dor nebun…❤navagio.Anavagio.Bnavagio.DnavagioF

Am privit mai intai de pe mare si apoi direct de pe plaja, peretii uriasi de calcar, abia am reusit sa disting balconul unde fusesem cu doua zile in urma, am facut poze si ne-am bucurat de ora petrecuta acolo. Va spun sincer parerea mea: imaginea de sus, intreaga panorama de exceptie a plajei Navagio nu se compara cu cea vazuta de pe mare. De sus, de pe pamantul insulei, privelistea este absolut fabuloasa! Cuprinde intreaga zona, nu doar cele doua stanci, marea si plaja. Acest fapt ii confera, dupa parerea mea, spectaculozitatea si unicitatea. Aceasta este imaginea pe care o vedeti in toate ghidurile si pliantele de turism despre Zakynthos: panorama vazuta de sus, care pur si simplu te copleseste. Nu mai am cuvinte…Un dezavantaj al plajei Navagio este ca, dupa pranz, soarele trece dupa munte si plaja devine umbroasa. De aceea, cred eu, vapoarele de croaziera fac programul astfel incat turistii sa ajunga acolo pana in acel moment al zilei, pentru a mai apuca cateva raze de soare. Atentie! Marea este foarte adanca, aproape de mal! Normal, pentru a putea sa acosteze vaporasele de croaziera, nu?! La fel este si pe renumita plaja Porto Katsiki din Lefkada sau pe plaja din Lalaria din insula Skiathos, o alta minunatie unde se ajunge doar cu vaporul. Am scris impresii despre ambele locuri.navagioDnavagio.glorianavagio.Enavagio.Fnavagio.G

Lasand in urma grozava plaja Navagio, in drumul nostru pe mare ne-am bucurat de alte privelisti absolut incantatoare. Ce mi-a placut cel mai mult de pe toata insula a fost plimbarea de-a lungul coastei de nord si de vest.

Ajunsi la Keri, am trecut printre stancile Mikri Megali si Mikri Myzithra, care tasniesc din mare ca niste piramide. Vaporul a trecut atat de aproape de una dintre ele de am crezut ca ne vom ciocni. Dar, bineinteles a fost doar o manevra iscusita a capitanului de a mai condimenta putin croaziera cu emotii si momente inedite. O ultima oprire am avut-o la Vassilikos si mai aproape de alte stanci si pesteri mai mici, pentru o ultima repriza de inot.zaky.kerizaky.croaziera6zaky.croaziera8zaky.croaziera9zaky.croazieraA

Reintorsi in capitala, dupa o zi intreaga pe mare, o zi cu adevarat de exceptie, noi n-am mai luat autocarul care ne ducea in Kalamaki, ci am hotarat sa ramanem in Zante, pentru a ne plimba prin oras si apoi sa luam seara un taxi. Mai intai am luat un pranz extrem de intarziat, la o taverna de pe faleza, privind marea si portul. Apoi am luat-o la picior mai intai pe strada principala, paralela cu marea si apoi ne-am adancit pe cateva stradute.

Zante Town, capitala insulei Zakynthos este situata pe coasta de est, cuibarita intr-un golf destul de larg. Este cea mai mare localitate de pe insula si reprezinta centrul comercial cel mai dezvoltat si important al insulei, locul unde se gasesc concentrate mai multe obiective turistice. Dintr-o ocheada am privit strada principala, intesata de taverne si cafenele in inconfundabilul stil traditional grecesc, amestecat cu arome moderne, cu cofetarii si patiserii cu toate bunatatile lumii si deja mi-am zis: iata primele obiective pe care trebuie sa le trecem in revista.🙂 Dar mai inainte am facut o vizita la biserica Agios Dionysios, cu turnul sau inalt, pe care l-am vazut inca de la venirea pe insula. Apoi am luat orasul la pas. La acea ora, totusi era trecut de 6 dupa-amiaza, Zante era pustiu. Mi-am zis: grecii de aici dorm sambata pana seara tarziu sau cum le-o fi obiceiul?! Cativa oameni erau pe la restaurante si cafenele si in tot periplul nostru nu cred ca am vazut pe strazi mai mult de 10 oameni…Ne-am plimbat de nebune singure prin centrul comercial, unde toate, absolut toate magazinele erau inchise. Mi-au placut stradutele intortocheate, ce-si prezinta casele vechi cu gradini scaldate in culorile verii, cu flori si umbrare dese. Multe case au fost distruse in urma cutremurului din 1953, dar cele ramase in picioare isi poarta si astazi cu demnitate nationala amprenta traditionala nestirbita. Cladirile noi au preluat arhitectura specifica insulelor ionice. Tot acest amestec placut la vedere, mi-a indus sentimentul statorniciei, intr-o atmosfera pitoreasca placuta si fireasca.zaky.biserica1zaky.biserica2zaky.biserica3zaky.town

Alte atractii turistice in Zante ar mai fi cateva muzee, printre care Muzeul Bizantin. Apoi o promenada pe str. Alexandrou Roma, Piata Centrala Agios Markos, piata Rougos sau piata Dionysios Solomos, care pot constitui alte atractii ale orasului. Stradutele se ratacesc si apoi se regasesc in aceste piete, unde te intampina taverne si cafenele…cam goale la orele inserarii cand ne-au purtat pasii pe acolo. M-am intrebat: oare la ce ore isi incepe Zante activitatea nocturna? Dupa 12 noaptea?!🙂 Fiind capitala am crezut ca vom gasi efervescenta si zumzetul specific unui astfel de loc. Nu, aici Zante dormea bine mersi, chiar si sambata! Iar dupa 8 jumatate seara ne-am luat taplasita si am plecat spre Kalamaki.Tot mai bine era acolo la noi; distractie, cocktail servit la 12 noaptea, lume pe strazi, o atmosfera adevarata, specifica vacantei. Si n-am putut sa nu ma gandesc la frumusetea, stralucirea si vivacitatea capitalei Skiathos Town, cand in fiecare seara pana dupa miezul noptii ne-am rasfatat cu plimbari lungi prin orasul aflat pe o colina, cu ce peisaj incantator ne-am incheiat fiecare zi, privind de sus marea…. Ehei! Fusesem acolo numai cu o luna in urma si ce vacanta frumoasa am avut! Acolo as reveni…candva! Si nu doar acolo…. zaky.town2zaky.town1zaky.town3zaky.town5zaky.town6

In ultima seara am sarbatorit la o taverna sfarsitul vacantei noastre in tara lui Zante. Acolo ne-am bucurat atat de o mancare gustoasa, cu portii uriase dar ne-am si distrat privindu-i pe cativa ospatari dansand, bineinteles, pe muzica lor traditionala, intr-un scurt show ad-hoc. A fost excelent. Apoi ne-am facut plimbarea de seara si am petrecut ultima noapte la studioul Merlis, unde, bineinteles am avut cazarea timp de 7 nopti. In ziua urmatoare ne-am luat la revedere de la insula, ne-am imbarcat pe ferry care ne-a readus pe continent. Urcati in autocar am pornit in lungul drum spre casa…un drum lung, prea lung si chinuitor totusi, pentru ceea ce ne-a oferit insula in totalitate. Cred ca am ajuns in Bucuresti un fel de zombie…pentru ca eu nu pot sa dorm deloc in autocar. Si nici pe ferry…🙂taverna.zaki1

Imi inchei povestea despre Tara lui Zante cu o concluzie pur personala. Insula Zakynthos este frumoasa, merita vazuta, cunoscuta, deci v-o recomand cu placere. In opinia mea, are cateva locuri cu totul deosebite, in special plaja Navagio si Grotele Albastre, pe care, intr-adevar merita si trebuie sa le vedeti live si sa va bucurati de privelisti de vis. Navagio este cu adevarat o lucrare perfecta a Naturii. Ma bucur ca am ales sa petrec o vacanta in Zakynthos, din dorinta de a vedea si aceasta insula greceasca. Dar in rest, dupa umila mea parere este supraevaluata. Sa-mi fie iertata sinceritatea dar asta simt, asta scriu, nu pot fi ipocrita. Stiu ca foarte multi turisti care au vizitat insula Zakynthos au ramas vrajiti de farmecele sale si s-au intors acolo in alte vacante. Da, ii cred. Pentru ca si eu am trait aceleasi sentimente cand am petrecut o vacanta pe insula Lefkada, care m-a cucerit pentru totdeauna si pe care o consider cea mai complexa, exotica, salbatica si frumoasa insula greceasca vazuta de mine pana acum. N-as mai fi vrut sa plec de acolo… In ceea ce priveste insula Zakynthos, mie si fetei mele, in afara de Navagio si tarmul stancos de pe coasta de nord-vest nu prea ne-au mai impresionat alte locuri. Am plecat din Zakynthos cam dezamagita. Pesemne ca asteptarile mele au fost prea mari…Pe mine Zakynthos nu a reusit sa ma atinga atat de tare la coarda sensibila, asa cum au reusit toate celelalte insule grecesti pe care le-am vizitat. Fiecare mi-a daruit mult mai mult decat doar un loc mai spectaculos. Asta e! Nu-mi doresc sa revin in Zakynthos…din mai multe motive. Poate le-ati inteles printre randurile mele. In schimb, oricand as reveni cu toata inima in Lefkada. Sau in Corfu. Si, de ce nu? In Skiathos, in frumoasa Evia sau Thassos, care este o bijuterie de insula si cea mai apropiata de noi, ca distanta. Si ofera atatea locuri minunate…Nu stiu daca voi reveni curand pe vreuna dintre aceste insule atat de dragi mie. Eu sunt pentru a vedea si cunoaste mereu locuri noi. Viata este prea scurta pentru a reveni de doua ori in acelasi loc iar buzunarul meu financiar nu este deloc adanc pentru a-mi permite acest lux. Lumea e atat de mare si de frumoasa si eu zic ca merita cat mai mult cunoscuta, nu credeti?! Eeeiii! Cu toate acestea, visez si imi doresc nespus sa revin in multe orase si locuri de care chiar m-am indragostit…si as face orice efort pentru a ajunge acolo inca o data!🙂 In fond, cine stie ce ne mai rezerva si viata asta, nu-i asa?!…

Va multumesc pentru ca m-ati citit si sper ca impresiile mele sa va fie cat mai de folos.

4 thoughts on “Zakynthos – Vacanta in Tara lui Zante (2)

1. Pentru mine ar fi un sentiment aparte să vizitez insule atât de impresionante, cum ai reușit să o faci tu. Mai ales cele grecești, de unde povestești atât de realist de parcă le-ai vizitat ieri. Felicitări și mulțumiri pentru frumoasele croaziere!🙂

• Si pentru mine orice insula noua vizitata imi trezeste cele mai puternice sentimente: la inceput e febra curiozitatii: cum o fi acolo. Apoi, odata luata hotararea de plecare, cand ajung pe insula ma simt cu totul alt om. Iar cand incep sa misun pe insula, de colo, colo….Eheeeei, atunci sa vezi stari sufletesti, ca ma ia amocul si mi se face deja un dor nebun de a ma intoarce acolo….chiar daca inca nu am plecat. Intelegi? o insula greceasca e in stare sa-ti ia…mintile inimii🙂 si nu ti le mai da inapoi niciodata. De-aia eu tot haladuiesc in alte locuri din Grecia…cautandu-mi de zor uzul ratiunii sufletesti!!! :))) Ai inteles ceva? ca eu nu…daca ma gandesc ACOLO…LA INSULE!!! ……..🙂
      Multam frumos pt. aprecieri si o seara cat mai linistita iti doresc!

2. La mulți ani ! Și la mai multe articole la fel frumoase, ce descriu călătoriile făcute, pe care să le împărtășești cu noi. O zi minunată !