Impresii din vacantele traite si povestite de ileanaxperta

Creta – Vacanta noastra in ritm de „rapsody in blue and green”

(continuare de aici )

In prima parte v-am povestit rezumatul mini-circuitului Grecia cu sejurul de 5 zile in Creta. Astazi va invit, asa cum v-am promis, sa va scriu cate ceva despre locurile si obiectivele turistice vizitate de noi pe insula, unde vacanta noastra in ritm de „rapsody in blue and green” a imbracat culorile Cretei, asa cum le-am vazut eu: culoarea marii si a pamantului legendar al insulei. Chiar si acum cand scriu, pentru ca muza sa-mi cotrobaie cat mai bine prin sertarul amintirilor, am avut nevoie de marele Gershwin.🙂

LOCURILE  SI  OBIECTIVELE  TURISTICE  VIZITATE  DE  NOI  PE  INSULA

Knossos a fost prima excursie realizata pe pamantul cretan, ca bonus din partea agentiei. Ajunsi foarte de dimineata in Portul Heraklion dedicat ferry-boat-urilor, dupa o noapte petrecuta pe vapor, ne-am indreptat cu autocarul spre cel mai mare sit arheologic din Creta. Astfel am patruns foarte mult in filele istoriei, spre inceputurile civilizatiei, pana in epoca bronzului. Palatul Knossos, cunoscut in legende ca palatul regelui Minos, a fost centrul politic si religios al culturii minoice, leaganul civilizatie europene. Pamantul Cretei dezveleste multe legende faimoase, care, in decursul timpului s-au raspandit in intreaga lume. Una dintre ele povesteste despre aventurile regelui Minos si ale Minotaurului, animal mitologic inchis in labirintul in care se sacrificau victimele; sau despre zborul lui Daedalus si fiul sau Icar, care neascultand de sfatul tatalui sau si-a topit aripile zburand prea aproape de soare…knossos1knossos6knossos5Trecerea prin “labirintul” istoriei ne-a condus in timpuri stravechi, strabatand astazi ce a mai ramas din maretia palatului ce reprezinta impresionanta civilizatie minoica, cu puternicele sale influente spirituale ce au facut insula Creta faimoasa in intreaga lume. Cand am strabatut ruinele fostului palat – primul Palat al Europei- am simtit ca ma scufund tot mai mult in istoria atat de indepartata, privind coloane zvelte ce stau si astazi drepte si neclintite, sfidand timpul. Am trecut prin foste camere, astazi ruine: multe dintre ele si-au pastrat si astazi peretii pictati; am vazut baile si sala cu tronul regelui, am traversat coridoare inguste, labirintice, intalnind peste tot simbolurile progresului cultural al civilizatiei minoice. Mi-a placut tare mult Palatul Knossos si m-a impresionat poate mai mult decat o simpla vizita la un sit arheologic. Poate si pentru faptul ca am reusit si eu sa cunosc si sa pasesc prin locul unde s-a nascut si a inceput civilizatia europeana. Palatul Knossos se poate vizita zilnic intre orele 8.00-20.00 pe perioada verii iar din oct.-apr. intre 8.00-17.00. Pretul unui bilet este de 6 euro/adult si 3 euro/elevi si studenti.knossos3knossos4knossos.7Heraklion a fost al doilea obiectiv turistic vizitat in acea prima zi petrecuta in Creta. Heraklion este capitala insulei, fiind cel mai populat si important oras, centrul comercial, economic si cultural; este un oras stravechi, incarcat de multa istorie dar care merge pas la pas cu prezentul, un oras modern, plin de viata si culoare. Este cel mai mare oras din Creta si din cat am reusit sa-l cunoastem atat in prima zi, cat si in ultima, pot afirma ca Heraklionul de astazi poate fi socotit o adevarata metropola. Atat pe aeroportul sau modern Nikos Kazantzakis (cel mai important scriitor al Greciei, autorul cartii Zorba Grecul) cat si in port e un du-te-vino. Mereu vin si pleaca o multime de turisti din toata lumea, dornici sa cunoasca si sa descifreze tainele orasului si in special ale insulei. Noi am reusit sa facem un tur pietonal prin portul care este impartit in doua: o parte este dedicata vapoarelor si ferry-boat-urilor de mare capacitate pentru transportul de pasageri si de marfa si portul vechi venetian este dedicat celorlalte ambarcatiuni, fie yahturi, barci mai sofisticate sau barci de pescari ce se leagana cuminti la mal. Am ajuns pana la zidurile fostei cetati venetiene, situata in partea de vest a portului vechi, chiar pe malul marii. Fortareata este una dintre atractiile principale din oras si din Creta. heraklion.portulheraklion3heraklion.gloriaAm lasat in urma portul cu marea cea albastra si ne-am cufundat usurel in miezul orasului dar nu inainte de a privi spre Muzeul de Arheologie, pe care am fi dorit sa-l vizitam dar nu ne-a permis timpul. Stiam ca acolo vom admira o mare parte dintre obiectele descoperite in Palatul Knossos si Phaistos (alt sit arheologic pe care l-am vizitat ulterior), precum Zeita Soarelui, Capetele de tauri din Knossos, Discul lui Phaistos si multe altele ce leaga miturile si legendele de stilul de viata minoic. Langa muzeu se gaseste un frumos parc si in apropiere se intind zidurile de aparare ale vechiului oras. Printre autobuze, masini si lume multa, de-a lungul zidurilor groase am descoperit Poarta Sf. Gheorghe. Am patruns prin ea si ne-am bucurat privirile admirand o ampla expozitie cu picturi, bijuterii si diverse obiecte hand-made foarte reusite si interesante.heraklion1heraklion.st.georgeheraklion.st.george1heraklion.st.george2Apoi ne-am continuat plimbarea prin centrul  vechi, un punct forte al orasului. Heraklion ne-a cucerit prin simplitate si prin atmosfera sa relaxata. Am strabatut strazi mai largi sau alei mai inguste, incarcate de traditie si istorie, peste care defileaza liber un prezent surazator care te insoteste peste tot prin oras. Centrul vechi din Heraklion este renumit pentru cele doua piete ale sale: Plateia Venizelou si Plateia Elephterias. Acestea sunt locurile de intalnire preferate de localnici si turisti deopotriva, decorate din plin cu tot felul de terase si cafenele, gelaterii, patiserii si chiar fast-food-uri care te imbie sa le treci pragul. Multe magazine cu de toate iti fac cu ochiul sa poposesti macar sa le privesti. heraklion4heraklionpiataheraklionpiata1Pe drum am intalnit primaria orasului, o cladire cu totul si cu totul deosebita, care mi-a placut foarte mult; dar si Biserica Sf. Titus, pe care am reusit sa o vizitam si pe interior. Am intalnit si Bazilica Sf. Marc, care gazduia in interior o expozitie de pictura. Si ne-a incantat fantana cu lei, care, din nefericire, nu am prins-o in exercitiul functiunii. Mult dupa pranz am parasit capitala Cretei si ne-am indreptat spre Hersonissos, locul unde am avut cazarea pentru 5 nopti, la hotelul Dimitrion 3*, care nu ne-a incantat mai deloc. Noroc cu frumusetile vazute pe insula, ca altfel, daca ramaneam toate zilele in Hersonissos am fi dat in damblaua de vacanta…🙂heraklion.primariaheraklion.primaria1heraklion.agiostitusheraklion.agiostitus1heraklion.st.marcheraklion.stmarc1heraklion.fantanaculei– Ierapetra a fost prima excursie optionala, care a costat 20 euro/pers. Situata la mai putin de 90 km fata de Heraklion, pe tarmul de sud-est al Cretei, udata de apele curate si limpezi ale Marii Libiei, Ierapetra este cel mai sudic oras din Europa. Ma bucur enorm ca am reusit sa ating acest punct de pe harta! Noi am poposit mai mult pe plaja cu nisip fin, unde, ocrotite de umbrela, am lenevit pe sezlonguri alternand cu balaceli in mare, dupa care am luat la picior toata faleza intinsa. Astfel am ajuns sa vizitam si fortareata venetiana Kales, un loc interesant si tocmai bun pentru o sesiune foto. De pe zidurile cetatii ne-am delectat cu o frumoasa panorama a intregului tarm arcuit care adaposteste plaja cu faleza, terasele si cafenelele cu parfum autentic cretan si cateva magazine cu suveniruri. Pe langa fortareata venetiana, Ierapetra detine si o moschee turceasca, ce reaminteste turistilor dar si localnicilor, de istoria variata si mereu schimbatoare a insulei. ierapetra1ierapetra2ierapetra3ierapetra4Dupa-amiaza ne-am desfatat cu un pranz cam intarziat, la o taverna situata in buza marii, in partea opusa a portului, unde sunt si multe magazine, care nu stiu cum se intampla dar mereu ne atrag precum un magnet.😉 Eu am luat niste costite de miel, un deliciu iar fiica mea nelipsitele souvlaki si un tzatziki, udate cu bere si limonada. Deh, fii-mea face pe „cumintenia pamantului” cand merge cu mine in vacante si se da doar pe sucuri, ice tea sau limonada. Berea se bea intre prieteni…zice ea!🙂 Chiar daca asta o fi lozinca ei oficiala, reusesc cu usurinta sa o corup sa-mi tina companie. In fond e doar o bere, nu?!🙂

ierapetra6ierapetra7ierapetra5Malia este o statiune turistica pitoreasca fiind foarte cunoscuta si atragatoare. Inconjurata de gradini bogate de maslini, udata de apele limpezi ale Marii Mediterane si ocrotita de colinele Muntilor Selena, Malia este considerata una dintre cele mai vechi asezari de pe insula si chiar din Grecia. Chiar daca este faimoasa pentru distractiile nocturne si si-a castigat titlul de “party town” al insulei, Malia este o locatie foarte placuta si cautata deopotriva pentru turistii dornici de multa distractie cat si pentru familiile cu copii dar si cei in cautarea linistii. Aflasem si eu ca plaja din Malia este grozava si in ziua in care am renuntat la excursia optionala la Rethymno si Chania – din considerentul ca sunt distante destul de mari de parcurs si n-am mai fi avut timp prea mult de vizitare – in acea zi am hotarat sa vedem Malia live. Din Hersonissos am luat autobuzul local si platind un bilet de 1,60 euro/pers./sens, am ajuns foarte repede. Malia se afla la doar 6 km de statiunea Hersonissos. Plaja din Malia este o plaja intinsa pe 2 km de coasta, cu un nisip foarte fin, cu intrarea lina in mare. Fasia de nisip este impartita in mai multe plaje mai mici. Plaja principala se afla la circa 1 km fata de centrul statiunii. Spre est se intalneste plaja Sun Beach si Tropical Beach, urmata imediat de un golfulet. Pe noi autocarul ne-a lasat la Plaja Potamos, organizata cu sezlonguri si umbrelute. Aici ne-am bucurat de mai multa liniste si mai ales de un punct de belvedere asupra intregii statiuni, cuprinsa intr-un peisaj natural de poveste frumoasa de la malul Marii Mediterane. Toata ziua am petrecut-o la Malia si a fost excelent.malia1malia2malia3Phaistos este un alt obiectiv turistic important din Creta. Excursia a costat 25 euro/pers. si a cuprins si o strasnica relaxare pe plaja din Matala. Dar pana acolo am vizitat ruinele palatului minoic de la Phaistos, situat in partea de sud a insulei, din apropierea Matalei. Palatul din Phaistos este unul dintre cele mai importante situri arheologice din Creta, vizitat anual de mii de turisti din intreaga lume. Istoria Palatului minoic din Phaistos este una tumultoasa. Primul palat a fost ridicat in jurul anului 1900 I.Hr. iar fondatorul mitic a fost Minos. Al doilea palat minoic a fost ridicat prin anii 1600 I.Hr. Cateva catastrofe naturale au doborat palatul dar el mereu a fost refacut. Chiar daca in timp si-a pierdut titlul de centru administrativ al zonei, Phaistos a continuat sa fie centrul religios si de cult din sudul Cretei. Astazi se pot vizita doar ruinele celui de-al doilea palat. Tot aici a fost descoperit faimosul Disc al lui Phaistos. Situl se intinde pe o suprafata nu prea mare dar este destul de dificil de vizitat, fiind ridicat in trepte; deci se cam urca si coboara. Astazi din maretia de odinioara a palatului se mai disting teatrul, curtea dinspre nord-vest, baile, curtea centrala si aleea principala. Peste tot sunt panouri cu ceea ce reprezinta fiecare loc in parte. Pentru marii pasionati de arheologie si istorie antica, vizita la Phaistos cred ca este o mare incantare si o trecere printr-o lume apusa demult, a carei dezvoltare si-a pus amprenta pentru totodeauna asupra acestor locuri stravechi.phaistos1phaistos2phaistos3phaistos4phaistos5Matala este locul din Creta care ne-a incantat cel mai mult. Plaja de nisip situata intr-un golf pitoresc ce respira un aer exotic autentic dar si orasul in sine au facut ca vacanta noastra pe insula Creta sa fie de neuitat. Plaja are locuri amenajate cu sezlonguri si umbrelute si este adapostita in partea dreapta de o stanca uriasa de calcar care ascunde grote din recife de gresie, foste morminte, unde in trecut s-au refugiat crestinii. Astazi se pot vizita platind un bilet de intrare de doar 2 euro. O mare bucurie si desfatare a fost pentru noi acea dupa-amiaza torida cand ne-am tot balacit in apa calda si curata a Marii Libiei.matala1matala3matala2matala4 matala5matala6Dupa pranzul luat la o taverna de unde am privit intreaga zona – cool! – am hotarat sa luam la picior toata faleza si sa intram putin pe stradutele din oras pana in celalalt capat al golfului. Matala este un orasel foarte pitoresc, ce si-a castigat renumele de cel mai nonconformist si vesel oras de pe intreaga insula. Aici odinioara a fost refugiul curentului “Hippies”, fiind si astazi locul preferat de nostalgici dar si de turisti tineri, dornici de a cunoaste acel stil de viata libertin. Bob Dylan a fost unul dintre principalele personalitati care au vizitat Matala. Si astazi mica asezare mai poarta amprente “hipiote”, cu tot felul de desene si mesaje scrise fie pe peretii cladirilor vechi, fie desenate direct pe strada, art street care coloreaza locul si ii da o nota aparte. Am savurat pe deplin plimbarea noastra pe strazi si de-a lungul tarmului unde se tolanesc in buza marii taverne ce imprastie puternice arome traditionale, cafenele viu colorate si cateva baruri cu iz contemporan. Ne-a placut mult Matala, care, impreuna cu cele cateva hoteluri aciuite de-a lungul plajei te introduc intr-o lume diferita, de esenta nonconformista, o lume in care te simti liber si neconstrans de nimeni si de nimic…matala7matala.1.3matala8matala.barurimatala1.1matala1.2Agios Nikolaos este un orasel splendid, situat la 65 km de Heraklion, in Golful Mirabello. Statiunea s-a dezvoltat in jurul lacului Agios Nikolaos situat undeva in oras, aproape de mare si reprezinta, dupa parerea mea, atractia turistica de top a orasului. Pana sa ajungem si noi la lac, de la autogara unde ne-a lasat autobuzul, am luat-o pe cateva stradute in jos, admirand frumusetea cladirilor cu balcoane venetiene, altele cu arhitecturi in trend, dar cu specific cretan, invadate la parter de magazine, taverne si cafenele decorate cu multe floricele de toate felurile si culorile. Apoi deodata, undeva mai jos am zarit frumosul lac, care, desi nu este prea mare, am aflat ca este foarte adanc, fiind cunoscut si sub denumirea de „lacul fara fund”. Din acel punct ceva mai inalt, ni s-a deschis o panorama de exceptie: lacul strajuit pe o parte de o stanca imensa, era inconjurat de barcute care se leganau alene pe suprafata aproape incremenita a apei. Am coborat treptele ca sa ne plimbam direct pe marginea lacului si am vazut cateva terase si  hoteluri care-l inconjoara. Am trecut pe langa o bisericuta alba sapata in stanca, am zarit podul care leaga o parte a zonei de promenada de alta si marea undeva in fundal, la tarmul careia se afla portul. Peisajul idilic m-a indemnat sa visez cu ochii deschisi si in acelasi timp sa fac poze la foc automat.ag. nicolaos.laculag. nicolaos.lacul.3JPGag. nicolaos.lacul.4JPGag. nicolaos.lacul.5JPG.ag. nicolaos.lacul.6 Cu greu ne-am desprins din aceasta frumoasa poveste plina de romantism, care a incununat vacanta noastra din Creta cu niste amintiri ce ma fac si acum sa-mi doresc sa revin pe insula…Agios Nikolaos se lauda cu cateva plaje cu nisip foarte fin si intrarea lina in mare, dintre care Plaja Ammos din apropierea Marinei este desemnata cu Blue Flag. Acolo am ramas sa ne petrecem restul zilei, pana seara, dupa ce ne-am plimbat de-a lungul portului si am trecut in revista si celelalte plaje. Ne-a placut foarte mult Agios Nikolaos. Imi doresc si visez sa petrec acolo o alta vacanta. Bine, bine, eu visez sa vad si alte locuri de exceptie din Creta. Poate odata visul va deveni realitate.😉ag.nicolaos.plajeag.nicolaos.plaje1ag.nicolaos.plaje2blueflagag.nicolaos.plaje.gloriaag.nicolaos.ileana.floriHersonissos este statiunea unde am poposit in cele 5 nopti petrecute pe insula. Se afla la 26 km de capitala Heraklion si, din ce-am auzit, ar fi cea mai cautata destinatie de vacanta din Creta pentru distractie, mai degraba. Caci in rest…Din punctul nostru de vedere dar si al altor turisti, n-am fost deloc atat de incantate, incat sa ne dea pe spate ceva deosebit in Hersonissos. Ba dimpotriva! In ultima seara petrecuta acolo, am vrut sa vedem si noi cum arata plaja din statiune. Si cand am ajuns…mare deceptie. O plaja plina de pietroaie, care se vedeau si in apa marii, foarte ingusta, pur si simplu sufocata de sezlongurile care stateau inghesuite pe acea fasie de asa-zisa plaja. Chiar daca peste tot sunt baruri si cafenele care mai coloreaza acel peisaj dezolant, noua nu ne-a placut. Va scriu ce-am simtit noi, poate altora sa le placa. In acel moment am simtit o mare multumire si satisfactie ca in toate cele 5 zile petrecute pe insula, am fost in excursii. Daca am fi stat doar in Hersonissos, pe acea plaja, cred ca am fi regretat decizia de a veni pana in Creta. Ce ne-a placut in statiune cat de cat au fost plimbarile din fiecare seara pe strada principala intesata de tot felul de magazine puternic luminate, cu imbracaminte, incaltaminte, bijuterii, condimente si produse cosmetice de toate neamurile si suveniruri felurite. Pentru distractia copiilor si nu numai, Hersonissos pune la bataie si doua parcuri acvatice. Sunt multe centre de inchiriat masini, ATV-uri si chiar biciclete. Nu prea ai pe unde circula cu bicla, pe strada fiind mereu un trafic nebun. Si nici pietonii nu prea au pe unde circula pentru ca trotuarele sunt foarte inguste pentru a acoperi fluxul mare de turisti care ies la plimbare mai ales la lasarea serii. De multe ori am luat-o direct pe strada, incercand sa ne pastram calmul prin vacarmul masinilor si autocarelor care practic sufoca singura artera ce traverseaza statiunea.hersonissos4hersonissos1hersonissos2hersonissos3hersonissos5Cele mai frumoase si relaxante momente petrecute de noi in Hersonissos au fost cele din seara de dinaintea plecarii, cand am luat la pas toata faleza. Sub imperiul inserarii, cand tavernele si barurile si-au aprins beculetele multicolore, am ajuns in port, pana la zidurile vechii cetati, privind la ambarcatiunile atat de variate, unele de-a dreptul elegante, ce atarnau la mal. Si iata cum am descoperit pe malul apei, yahtul fetei mele, botezat sugestiv „Gloria”. Deci pe-aici isi ascunde fata mea avutia.😉 Cam departe de casa dar e bine si asa!🙂 O imagine expresiva, incarcata de spiritualitate, mi-a ramas in amintire prin alura bisericutei Sf. Paraskevi, cladita in stanca si cocotata deasupra portului, alba si stralucitoare la lumina noptii. Cu toata aglomeratia de seara si cu faptul ca in rest statiunea ne dezamagise, acea plimbare ne-a facut sa ne relaxam si totodata sa traim sentimentul parerii de rau ca a doua zi paraseam insula…hersonissos.vecheafortareatahersonissos6hersonissos.barcagloriahersonissos.bisericahersonissos.biserica1hersonissos.gloriaPlatoul Lassithi, cu vizitarea Manastirii Kera si a Pesterii lui Zeus, a fost ultima noastra excursie realizata in Creta, alt bonus din partea agentiei de turism. Platoul Lassithi se intinde curajos si extrem de pitoresc in inima Muntilor Dikti din nord-estul Cretei.  Peisajul este de-a dreptul fascinant, contrastand puternic cu stancile si vegetatia uscata din timpul verii toride care se gasesc in alte locuri de pe insula. Aici, in Lassithi sunt zone fertile, datorita aluviunilor aduse din munti, unde cretanii isi cultiva linistiti culturi de cereale si gradini bogate de pomi fructiferi, ajutati de un sistem ingenios de canale de irigatii. Din loc in loc apar stinghere cateva sate, parca pierdute undeva in eternitate. Platoul este strabatut de sosele perfecte, in serpentine spectaculoase, pustii de cele mai multe ori, care fac deliciul soferilor pasionati de manevratul “covrigului”. Totodata nicaieri n-am vazut atat de multe mori de vant ca pe Platoul Lassithi, o incantare sa le privesti. Multe sunt parasite dar am vazut cateva care functionau de zor in bataia vanturilor destul de aspre care mangaie acest teritoriu parca rupt de realitate. Trecerea prin Platoul Lassithi, cu pauzele la vizitarea manastirii si a pesterii, m-a facut sa indragesc Creta nespus de mult, pentru ca un drum prin munti cu popasuri pe platoul Lassithi mi-a imbogatit mult sufletul si mintea, cunoscand lucruri noi despre Creta. Lassithi pare o zona rupta de restul lumii, ramasa salbatica si inedita, intr-o atmosfera inedita, cu un puternic si autentic parfum traditional cretan. Acolo m-am simtit pierduta undeva intre cer, mare si pamant…intre lumea mea cea zgomotoasa si nebuna si lumea Cretei, o lume pasnica si calma, de unde razbat acordurile unei adevarate rapsodii in verde si albastru.lassithi2lassithi1lassithi3Manastirea Kera sau Panagia Kera Kardiotissa – tradus liber, a Fecioarei Maria care-l tine in dreptul inimii pe Iisus – se afla pe Platoul Lassithi, intr-un decor peisagistic remarcabil ai Muntilor Dikti. Cuprinde o veche biserica bizantina din Panagia Kera, dedicata Fecioarei Maria, fiind si una dintre cele mai importante biserici din Creta.  Am avut norocul sa vizitam manastirea exact pe 8 septembrie, data la care se sarbatoreste Nasterea Maicii Domnului. Astfel, la intrare am fost intampinati cu cozonac traditional cretan si limonada buna si rece foc. Minunat! Chiar ne era oarece foame si de sete ce sa mai zic!🙂 Biserica a fost ridicata intre sec. 13-14 si este cel mai important edificiu religios din epoca bizantina. In interiorul bisericii se gaseste o icoana facatoare de minuni iar in timpul ocupatiei otomane, revolutionarii cretani si-au gasit refugiul intre zidurile groase de piatra ale manastirii. Un corp al manastirii gazduieste o expozitie cu diferite obiecte religioase si icoane foarte vechi.kera1kera4kera5kera.icoanekera3kera6Pestera Diktaion Antron (unii o numesc Dikti Andron) este locul in care, conform legendelor, Rhea, fugind de sotul sau Chronos, s-a refugiat in Creta si l-a nascut aici pe Zeus. De aceea mai este cunoscuta si sub denumirea de Pestera lui Zeus. Pentru a ajunge acolo, de la o fabrica de ceramica, situata undeva la sosea, unde am facut popasul, se face un drum care urca prin padure un deal destul de abrupt, pe o carare pietruita si denivelata, in serpentine. Drumul nu este prea usor, mai ales cand te grabesti…asa cum eram noi, doar pe fuga. Mai gafaind, mai boscorodind, facand si cateva pauze scurte, am reusit. Efortul ne-a fost recompesat pe deplin cand am ajuns in dreptul pesterii si mai intai am privit in vale: Wow! De acolo am vazut locul de unde plecasem si mai ales panorama de exceptie a Platoului Lassithi.pesteraluizeus1pesteraluizeus2cretaplatoullasithi pesteraluizeus.panouPentru intrarea in pestera am platit biletul de 3 euro si iata-ne in imparatia lui Zeus, coborand treptele pana in strafundul pamantului. Pestera este destul de adanca, bineinteles cu stalactite si stalagminte in diferite forme ciudate, ca in orice pestera. Ce o deosebeste de toate celelalte este frumusetea legendei care atrage dupa sine turistii curiosi cat si drumetia pana acolo si peisajul montan. Nu pot scrie ca m-a dat musai pe spate dar ce-am vazut mi-a placut. Pestera lui Zeus este un obiectiv turistic de referinta din Creta, care merita vizitat.pesteraluizeus3pesteraluizeus4pesteraluizeus5pesteraluizeus7pesteraluizeus8Acestea au fost locurile vizitate de noi in scurta noastra vacanta petrecuta pe insula Creta. Am reusit sa vedem doar o mica parte din comorile ce pot fi descoperite aici. Imi doresc nespus si voi incerca sa revin in Creta, pentru ca sunt atatea alte locuri minunate care merita vizitate. De exemplu, vreau nespus sa vad:

Chania, despre care am citit ca este cea mai pitoreasca statiune de pe insula, inconjurata de Muntii Madares si udata de ape cristaline. In centrul sau vechi voi putea admira Portul Venetian, cu vechiul far si Fortareata Firka si Muzeul Naval.

Rethymno, unde ma va incanta un oras ce combina intr-un mod unic elementele traditionale, aristocratice si moderne. Visez sa ma plimb in orasul vechi, deosebit de pitoresc, ce ma va intampina cu un port venetian foarte frumos, castele si strazi inguste, pavate cu pietre.

Defileul Samaria, este unul dintre Parcurile Nationale ale Greciei si reprezinta o atractie de top de pe insula. O excursie de-a lungul cheilor inguste va fi o adevarata provocare si aventura montana foarte obositoare, stiu, dar sunt convinsa ca va merita orice efort. Chiar imi doresc enorm sa cuceresc Samaria!

statiunea Elounda, cea mai scumpa de pe insula, fost sat de pescari, astazi este resedinta celor mai luxoase vile si hoteluri din Creta;

– Plajele: Elafonissi, cu un peisaj rupt de real, exotic si romantic, cu un nisip de culoare roz, negru sau alb cu pietricele; Vai, unde se gaseste singura padure de palmieri din Europa, cu mii de exemplare, palmieri ce dau locului un aspect tropical, ce atrage ca un magnet mii de turisti; Falasarna, una dintre cele mai frumoase plaje din Creta, cu apa marii de un turcoaz incredibil, fiind declarata plaja cu cea mai curata apa din Grecia. Si multe, multe alte plaje minunate, stiind ca insula Creta este renumita pentru plajele sale atat de frumoase si exotice.

Insula Spinalonga, pe care visez sa o cuceresc intr-o excursie, luand un vaporas de agrement din portul statiunii Agios Nikolaos. Spinalonga a fost insula unde au fost alungati leprosii, care si-au petrecut acolo ultimii ani de viata. De atunci insula a capatat si denumirea de “Insula leprosilor”. Astazi Spinalonga este un obiectiv turistic important si o destinatie populara pentru turistii care doresc sa faca o excursie in istorie, vizitand fortificatiile originale care si astazi stau marturie vremurilor trecute.

Insula Creta este un izvor nesecat de locuri si atractii turistice care merita vazute. Poate doar sa-ti faci acolo “cartierul general” pentru o vara intreaga, ca sa poti descoperi toate comorile insulei. Eu ii multumesc bunului Dumnezeu ca in cele cateva zile de sedere am reusit sa cunosc macar o mica parte din ele. Si, cine stie? Poate ca vreodata, candva, drumurile mele ma vor readuce pe pamantul cretan pentru a trai din nou bucuria de a calatori intr-o alta vacanta in ritm de „rapsody in blue and green”.

Va multumesc pentru ca m-ati citit si sper ca impresiile mele sa va fie de folos.

2 thoughts on “Creta – Vacanta noastra in ritm de „rapsody in blue and green”

1. Ce multe locuri minunate se găsesc pe această insulă, de zici că-i o țară întinsă și generos înzestrată! Sunt unele obiective despre care am auzit acum pentru prima data, iar altele ale căror imagini le admir tot în premieră. De asemenea, marea și verdeața au un farmec edenic. Săru-mâna pentru amplul material și recunoștință pentru profesionalismul pe care l-ai dovedit încă o dată!

• Asa cum am scris si spre finalul articolului meu, Creta este un izvor nesecat de locuri spendide si interesante, fie ca sunt istorice sau statiuni moderne ce se intind pe coasta Mediteranei si a Marii Libiei. Relieful muntos care alterneaza cu plajele in majoritate cu nisip fin, fac din insula Creta poate cea mai buna combinatie pentru a-ti realiza o vacanta de vis. Eu n-am reusit sa vad decat o foarte mica parte din aceste locuri de exceptie. Si eu am auzit abia acolo de unele dintre locuri si obiective si mai mare a fost placerea de a le descoperi „pe viu”.
      Iti multumesc frumos pt. vizita si comment, pt. aprecierile tale darnice de fiecare data si-ti urez ca-ntotdeauna numai zile bune sa ti se adune.🙂