Impresii din vacantele traite si povestite de ileanaxperta

Parga – Plaje, imprejurimi si excursii optionale

(continuare de aici )

Asa cum v-am povestit in prima parte a impresiilor mele, Parga este locul in care curcubeul a coborat pe pamant. Stiti cum vine asta, nu? Parga este un evantai in mii de culori din care razbate puternicul parfum al Eladei. Daca Parga a fost surprinsa in vreo pictura, sunt convinsa ca acel tablou a facut senzatie. Pentru ca Parga este unicat in palmaresul locurilor de top din Grecia Continentala. Daca nu v-am convins inca, va invit sa ma insotiti mai departe, pentru a cunoaste plaje, imprejurimi si excursii optionale ce se pot realiza din Parga. Aveti doar marea problema: aceea de a alege ce va place si ce va bucura inima si doriti sa experimentati in vacantele voastre pe care le veti petrece aici.

Plajele din Parga sunt 3 la numar si se cuibaresc printre golfurile mai largi sau mai stramte ale statiunii, fiecare avand particularitatile si farmecul sau specific si atragator.

Kryoneri este destul de mica si se afla intr-un golf situat in stanga portului. Este socotita plaja principala si insoteste o portiune din zona de promenada. Din acest motiv nu are intimitatea dorita, poate, de unii turisti. Plaja este practic expusa la vederea tuturor si merge de-a lungul falezei unde circula autoturisme, dube pentru aprovizionat dar si scutere galagioase. Acest aspect l-as putea considera un minus, pentru ca in vacanta imi doresc si eu liniste si un loc unde sa ma relaxez in voie. In plus, cand am fost noi, spre sfarsitul lunii iunie, plaja nu era organizata; mi-a aparut ca un golf nisipos, amestecat cu ceva pietris, in care fiecare se aseaza, care cum apuca…fie mai spre mare sau spre interiorul orasului…la zid! Si noi care am crezut ca, deh, si aici vom gasi acelasi confort – sezlonguri si umbrelute – ca in atatea alte locuri din Grecia! Vai, ce dezamagire! Am inteles ca plaja se organizeaza mai tarziu, probabil la inceput de iulie. Deci, am venit noi prea devreme in Parga😉 …chiar daca soarele a fost nemilos si in acea perioada. N-am rezistat decat doua ore pe aceasta plaja (fara umbrela!) din care cred ca mai mult ne-am balacit in mare. A doua zi ne-am cumparat umbrela de soare, la pretul de…9 euro. Daca stiam, nu ne luam de-acasa? Ca aveam…doua! :) parga-kryoneriparga-kryoneri1Peisajul care iti apare in fata, cand privesti marea este unul deosebit, cu cateva stanci inalte care ies din apa si cu insulita Panagia, plina de verdeata, din care apare stralucitoare o bisericuta alba. Apa marii este curata si calda, in nuante turcoaz si albastru mai inchis iar intrarea se face lin la inceput ca mai apoi sa se adanceasca bine de tot. Concluzia: nu prea ne-a placut aceasta plaja. Poate alta data, in plin sezon, cand este organizata si mai curata, sa-mi schimbe parerea. Deocamdata…altele la rand!😉parga-kryoneri2parga-kryoneri3Piso Kryoneri se gaseste in urmatorul golf, mai mic si mai stancos, situat in stanga plajei Kryoneri. Este mult mai mica, in forma triunghiulara si pentru a ajunge acolo a trebuit sa trecem prin curtea hotelului Achilleas. Golful este stramt, inconjurat indeaproape de stanci inalte, cu multa verdeata, care infrumuseteaza peisajul si mi-a dat senzatia unui loc plin de romantism, cu un puternic parfum exotic. Plaja este protejata de dealul Sf. Athanasios, nume luat dupa bisericuta ce este situata undeva mai sus, pe culmea dinspre oras. Chiar daca plaja este doar cu pietre, este organizata cu sezlonguri si umbrelute. Cred ca este o plaja mai exclusivista, mai mult pentru turistii din acel hotel sau cele invecinate. De aceea o consider o plaja intima.pisokrioneripisokrioneri1pisokrioneri-ileanapisokrioneri2 Noi am vizitat-o in a doua zi ploioasa, dupa-amiaza, intre reprizele de ploaie, cand am vrut neaparat sa o vedem si sa facem si o baie in mare. Pana sa inceapa iarasi ploaia, am reusit sa ne zbenguim putin…printre pietroaiele care se gasesc, bineinteles, si in apa marii. Apoi am urcat scarile spre Atrium bar situat sus, pe stanca din dreapta, pentru a ne bea ice-frappe-ul de la ora 5.😉 Ne-a placut tare mult intregul tablou natural ce se deschide atat de frumos de la inaltimea barului. Concluzie: ne-a placut plaja pentru exotismul sau. Are un farmec natural aparte.pisokrioneri3pisokrioneridesuspisokrioneri-frappePlaja Valtos este cea mai frumoasa si intinsa plaja din Parga, situata la vest fata de statiune. Se intinde la poalele dealului unde este cocotat Castelul Venetian, pe cealalta parte a sa. La Valtos se poate ajunge in mai multe feluri: a) din centrul orasului, de la bazar se urca la castel pe straduta ingusta, in trepte si cu multe magazine. Apoi se merge de-a lungul zidurilor castelului si iata plaja Valtos, in toata splendoarea sa. De acolo se coboara dealul si gata, ai pus piciorul pe plaja reprezentativa din Parga. b) cu masina, de pe soseaua principala spre localitatea Anthousa si imediat, dupa o curba se coboara putin, dupa care se merge pe jos pana la plaja. c) cu taxi-boat-ul luat din portul din Parga. Cand am fost noi, pretul era de 2 euro/sens si barcile circulau de dimineata, orele 10.00 pana la miezul noptii, din jumatate in jumatate de ora.parga-valtosparga-valtos1parga-valtos2Plaja Valtos este, intr-adevar, bijuteria Pargai, in forma unui amplu arc de cerc ce formeaza cel mai larg golf din Parga, strajuit de dealuri bogat impadurite. Plaja este lunga si destul de lata, cu nisip mai grunjos iar mersul pe un astfel de nisip face foarte bine la talpi. Asta doar in cazul in care iti permite temperatura ambianta, pentru ca inca de la orele 11 soarele ardea si de fiecare data cand am vrut sa facem baie in mare, am cam topait pe nisip sau ne-am luat slapii dupa noi pana la mal, unde i-am parasit pentru a ne racori in mareeeee!🙂

Apa marii este de o claritate ireala iar culorile se schimba, de la turcoazul deschis pe care il gasesti la tarm pana la un albastru indigo spre larg. Intrarea in mare nu este chiar lina; doar o mica portiune, dupa care imediat se adanceste. Plaja Valtos este dotata cu sezlonguri si umbrelute contra/cost dar este spatiu suficient si pentru cei cu dotarile la purtator…asa cum am fost noi cu noua umbreluta cumparata din oras.parga-valtosdesusvaltosvazutdelatavernaparga-valtos-tavernaDe-a lungul plajei si chiar mai sus, pe deal, se intind hoteluri, vile si studiouri, baruri, cafenele si taverne pentru toate gusturile si buzunarele. Valtos isi rasfata turistii si cu frumoasa imagine asupra castelului venetian ca si cea a muntilor din spatele orasului. In Valtos se pot practica si diferite sporturi nautice si jocuri pe nisip. Concluzie: Valtos ne-a placut cel mai mult dintre cele trei plaje din Parga!

Plaja Lichnos (Lichnos beach) face parte din plajele situate in imprejurimile Pargai. Este situata la 4 km sud-est fata de Parga. Am fost tare curioase si am dorit sa o vedem. Astfel cu o zi inainte ne-am interesat in port, am luat programul si a doua zi la orele 10 fix am plecat cu taxi-boat-ul spre Lichnos beach. Programul vaporasului este cu plecari din Parga la fiecare jumatate de ora, incepand cu orele 10 dimineata iar intoarcerea din Lichnos Beach spre Parga se face din ora in ora, incepand cu orele 14, ultima barca fiind la orele 18. Asa a fost programul in perioada cand am fost noi. Ma gandesc ca s-ar putea schimba, poate usor, la fiecare sezon…nu stiu. Oricum, in port sunt agentiile locale care va dau toate indicatiile, inclusiv programul cu toate plecarile si sosirile spre/dinspre plajele din imprejurimi. Biletul dus-intors a costat 9 euro/pers. iar drumul pana la destinatia n-a durat mai mult de 20 de minute. Ah, ce bine e pe mareeeee, in barca, cu briza marii care te mangaie usor! Am avut parte de inca o zi cu soare si canicula in toata regula. De pe barcuta am admirat Parga…o adevarata perla multicolora ce se ridica din spuma marii si incearca sa cucereasca inaltimile impadurite ale muntilor ce o strajuiesc. Apoi tot de pe mare ne-am bucurat ochii privind plajele Kryoneri si Piso Kryoneri.pargadepemare2pargadepemarekrioneri pisokryoneri1Dupa un grup de cateva stanci, iata ca apare in zare si plaja Lichnos, situata intr-un golf maricel, inconjurat de munti impaduriti. Vazut de pe mare, peisajul natural este spectaculos, fiind una dintre plajele unde albastrul marii se imbina atat de armonios cu plaja aurie si verdele plantatiilor de maslini care se catara pe culmi. Statiunea urca usor pe dealuri, unde am zarit cateva cladiri…probabil hoteluri sau case ale localnicilor. Am pus piciorul pe plaja cu nisip si pietricele marunte si, bineinteles ca ne-am asezat in buza marii. Intrarea in apa este destul de abrupta…la doar 2-3 m fata de tarm, deci nu este indicata familiilor cu copii mici. Caldura mare, mon cher…prea mare pentru noi. Hop in apa, ca doar acolo am mai gasit scapare de arsita teribila pe care am prins-o in Parga. Chiar daca ne-a plouat 2 zile, am zis “Slava Domnului” ca a mai domolit atmosfera prea incinsa totusi pentru sfarsit de iunie. Fac o paranteza: daca as mai veni vreodata in Parga, din punctul meu de vedere, as alege un sejur dupa mijlocul lui septembrie…nicidecum vara! Luati-o ca pe o recomandare!parga-stancisprelichnosparga-lichnosbeachparga-lichnosbeach1parga-lichnosbeach-ileanaIn Lichnos Beach am reusit sa disting cateva hoteluri destul de dichisite, unul situat direct pe plaja (Lichnos Beach Hotel) si altele situate ceva mai sus, pe deal. Pe plaja lenevesc taverne, barulete si cafenele cu miros puternic de frappe si cafea greceasca. Plaja este organizata cu sezuri si umbrelute contra/cost dar te poti aseza si tu cu umbrela sau scaunelul din dotare. La Lichnos Beach se gaseste si un camping despre care am auzit numai de bine. Concluzie: Lichnos Beach ne-a placut foarte mult, pentru ca este o plaja izolata, linistita, curata, foarte bine intretinuta, unde chiar ne-am relaxat si odihnit. Si, mai mult decat orice, Lichnos Beach este asezata intr-un peisaj care te face sa visezi doar la mare, la soare, la plaja…deci la vacante minunate, colorate in albastru si verde…culorile Greciei! parga-lichnosbeach2parga-lichnosbeach4parga-lichnosbeach3Acestea au fost plajele pe care am reusit noi sa le cucerim. Sau mai degraba ne-au cucerit ele pe noi! Am dorit sa ajungem si pe alte plaje ceva mai indepartate dar odata a plouat toata ziulica si am stat mai mult la vatra, in camera, doar cu ceva plimbari prin oras mai mult spre seara. Iar urmatoarea zi a fost cam la fel…innorat si ploi scurte dar dese. Iar in ziua ce a urmat am ales o excursie la…munte.

Alte plaje din imprejurimile Pargai mai sunt:

Plaja Sarakiniko, situata la aprox. 12 km de Parga, in apropierea satului Agia. Se poate ajunge cu taxi-boat-ul din portul din Parga sau cu masina. Am inteles ca este o plaja frumoasa si linistita, cu nisip si pietricele, gen Lichnos beach. Conform unei legende, plaja a capatat numele de la piratii Sarakini, care au naufragiat in golf in urma unei furtuni. Ne-am propus sa mergem si pe plaja aceasta dar in acea zi a plouat. Poate avem mai mult noroc la o data viitoare. Oricum, programul taxi-boat-ului mi s-a parut foarte restrictiv, dupa parerea mea, cu o singura plecare la orele 11, cand in Parga se instala deja canicula si o intoarcere la orele 17. Un bilet costa 11 euro/pers./dus/intors. Mi s-a parut cam mult…si ar fi trebuit sa induram acolo caldura infernala a amiezii.

– Plaja Agios Sostis, situata ceva mai departe de plaja Sarakiniko. Este o plaja mai izolata, cu pietricele. Aici se poate practica snorkeling. In rest, nu prea ai ce face acolo, in afara de plaja si baie, nefiind taverne sau alte locuri de petrecere a zilei.

Plaja Agios Ioannis este o plaja mica, inconjurata de munti stancosi ce o apara de vanturile puternice venite de pe mare. Plaja este formata din pietricele albe si din nisip grunjos. Este un loc foarte linistit, perfect pentru relaxare, tolaneala la soare si inot in marea albastra si limpede.

Excursii optionale din Parga

Din Parga se pot face multe excursii cu autocarul si croaziere in locuri foarte pitoresti. Cea mai extra excursie realizata de noi in vacanta din Parga a fost vizitarea regiunii Zagora, denumita “Tinutul din spatele muntilor”, care a culminat cu trecerea partiala prin Canionul Vikos, un loc din Grecia cu adevarat impresionant. Nu va divulg mai mult pentru ca vreau sa scriu impresii separate despre aceasta excursie care ne-a incantat tare mult. Tot cu autocarul se face excursii la Meteore.

In Parga exista un trenulet care realizeaza cateva excursii: turul orasului Parga, care incepe de pe faleza, urca pe soseaua principala si dureaza 30 de minute. Este destul de frumos, mai ales pentru ca la un moment dat de pe sosea se deschide o panorama splendida asupra intregului oras, asezat in golful principal, in forma de amfiteatru si cu marea la picioare. Din alt punct se vede plaja Valtos in toata splendoarea. Noi am fost in aceasta excursie la inceput de sejur, cand inca nu vizitasem plaja. Si, intr-adevar ulterior a meritat efortul de a ajunge acolo…Turul orasului Parga a costat 5 euro/pers.parga-trenuletparga-plajavaltosdesusparga-3O alta excursie cu trenuletul este turul la o veche moara transformata in muzeu folcloric si la o cascada, situata undeva spre munte. Se face un drum laturalnic din centrul satului Anthousa. Noi n-am fost in aceasta excursie. Am ales in schimb sa ajungem, tot cu trenuletul, pe acelasi traseu pana in Anthousa, satul cu un puternic parfum grecesc, situat la poalele muntelui. De acolo se face un drum ingust care urca la Castelul lui Ali Pasa. Deci am vizitat si al doilea castel care margineste PargaBiletul a costat 6 euro/pers. Excursia a fost foarte interesanta, am vizitat ruinele castelului, ce se prezinta ca o fortareata cu interioare bine consevate fata de vecinul sau, Castelul Venetian.castelulalipasacastelulalipasa-intrareacastelulalipasa1castelulalipasa2castelulalipasa3 La Castelul lui Ali Pasa am trecut prin subsoluri si galerii, incaperi deschise spre exterior sau  intunecate, tunuri ruginite asezate in pozitia de atac spre mare sau uscat. Pe aleile denivelate abunda buruienile arse de arsita verii. Am urcat pana in cel mai inalt punct al castelului si am fost recompensate cu una dintre cele mai cool panorame asupra intregii regiuni. Am vazut Parga in toata frumusetea ei, satucurile “aruncate” printre verdeata bogata a culmilor mai joase, muntii mai inalti care ne inconjurau, o parte din soseaua care brazdeaza culmile inverzite si jos de tot, marea infinita, cu al sau farmec irezistibil pe care il iubesc atat de mult. A meritat efortul de a infrunta un inceput de seara cam racoros, cu alti nori amenintatori de ploaie. Dar n-a mai plouat. Oh, ce bineee!!! castelulalipasa4castelulalipasa5castelulalipasa6castelulalipasa7castelulalipasa8castelulalipasaPortul din Parga este mereu intesat cu barci si vaporase de croaziere iar agentiile turistice locale pun la dispozitia turistilor croaziere spre insulele Lefkada, Paxos-Antipaxos si Pesterile Albastre, Corfu si pe coasta Albaniei, cu excursii la situl arheologic din Butrint si vizita in frumosul oras Saranda, doua atractii ale Albaniei. Deci in Parga sunt o sumedenie de oportunitati pentru a va petrece vacanta in orice mod doriti, la alegere. Cam greu sa le faci pe toate in doar 7 zile…cat a fost vacanta noastra din Parga. Oricum a fost minunata pentru ca orice vacanta in Grecia este asa!

Dragii mei cititori-calatori, pentru mine Parga ramane un taram de poveste, o poveste cu o magie speciala, doar a ei, ce se deapana de secole la margine de mare…o mare ce te face sa o iubesti tot mai tare, de fiecare data cand o revezi, o mare cu sclipiri de albastru si turcoaz, o mare senina si limpede, o mare de care eu sunt indragostita forever. Parga este o alta poveste elena straveche, ce strabate timpul pana astazi si ma bucur enorm ca am reusit si eu sa traiesc in timpul meu in aceasta poveste si sa ma las purtata chiar si pret de doar o saptamana, in mrejele acestui loc special de pe pamant!

Va multumesc pentru ca m-ati citit si sper ca impresiile mele sa va fie cat mai de folos.

3 thoughts on “Parga – Plaje, imprejurimi si excursii optionale

1. Mă uit, oftez și-mi astâmpăr dorul prin rândurile ce însoțesc minunatele locuri expuse prin fotografii. Tocmai am terminat de scris un articol pentru SuperBlog, având ca subiect mai multe sejururi în Europa. A trebuit să-mi imaginez și să preiau niște poze de pe google, dar dacă îl scriai tu, precis ar fi primit punctaj maxim.🙂
    Zile minunate și pline de satisfacții îți doresc, dragă prietenă!

Apreciat de 1 persoană

• Offf! Cat mi-as dori ca fiecare om sa poate vedea cu proprii ochi ceea ce vad eu de cate ori plec in vacante! Si apoi sa stam de vorba, sa ne impartasim pareri, sa invatam unii de la altii, sa toot vorbim, sa uitam de timp!🙂 Stiu ca nu se poate asta. De aceea prin ceea ce scriu aici pe blog incerc sa aduc cat mai aproape de cititor locurile prin care calatoresc. Sper sa reusesc sa fie pe placul cat mai multor cititori, potentiali turisti.
      Draga Petru, ti-am citit periplul tau turistic si ti-am si scris un comentariu. Imaginatia ta este atat de bogata, ca m-a facut si pe mine sa calatoresc odata cu tine. Asta inseamna sa fii un scriitor adevarat!
      Iti multumesc mult pt. aprecieri si mesaj si, ca intotdeauna iti doresc numai bine si mult succes in toate!
      Cu prietenie!🙂

Apreciat de 1 persoană

2. Pingback: Zagoria – „Tinutul din spatele muntilor” si Canionul Vikos | Bucuria de a calatori