Impresii din vacantele traite si povestite de ileanaxperta

Casa Comana – O zi perfecta de week-end

Life is about moments; don’t wait for them, create and live them with all your heart!

Saptamana trecuta am petrecut la Casa Comana din judetul Giurgiu, o zi perfecta de week-end, in compania a doua bune prietene. Vremea de septembrie fiind inca atat de calda si frumoasa, am hotarat sa iesim din casa undeva in natura. Astfel, alegerea acestei destinatii s-a dovedit a fi de foarte bun augur, cu atat mai mult cu cat niciuna dintre noi nu mai fusese acolo. Dar sa vedem cum a fost ziua noastra.

Comuna Comana este situata la aprox. 40 km sud de Bucuresti, pe drumul national care duce spre Giurgiu. Dupa ce am trecut de localitatea 1 Decembrie, am trecut un pod si la un sens giratoriu, dupa cum arata si un indicator, se face un drum la stanga si de acolo mai sunt 12km pana la destinatie. Intrand in Comuna Comana, ne-a intampinat mai  intai Manastirea Comana, un obiectiv al comunei foarte important si vechi deopotriva, pe care am reusit sa il vizitam la ceas de inserare, la finalul vizitei noastre.

Atractia nr. 1 a zonei o constituie Parcul Natural Comana, situat intr-un cadru natural deosebit de pitoresc si cuprinde Resortul Turistic Casa Comana si o parte din Delta Neajlovului. Aici a fost destinatia noastra principala din acea zi minunata de septembrie.

Casa Comana este un complex mare de 4 *, ridicat nu demult, pe locul unde odinioara se intindeau Codrii Vlasiei. Astazi mai dainuie doar o mica parte din padurea cea vestita, odata atat de mareata si bogata. Intreaga zona pulseaza de istoria Valahiei, cu ai sai domnitori care si-au pus aici amprenta lor definitorie in apararea si dezvoltarea zonei. Peisajul in care este cladit intregul complex este unul de vis, in mijlocul naturii, spre marginea padurii care este marginita de “starul” local Balta Comanei, formata pe raul Neajlov, astazi o parte din Delta Neajlovului. Cladirile principale care gazduiesc hotelul imbratiseaza o arhitectura specifica celor care se construiesc astazi pe la noi dar intr-o oarecare masura mi-a amintit si de stilul marilor conace de odinioara. Pe frontispiciul uneia sta scris cu litere mari VALAHIA iar pe cealalta CASA COMANA. Pe un perete lateral se gaseste o pictura care reda finalul triumfator al luptei lui Mihai Viteazul contra turcilor, din 1595 de la Calugareni, o comuna aflata in apropiere. Despre hotel nu va pot scrie nimic  pentru ca nu m-a interesat, nefiind destinatia noastra. Doritorii pot intra pe pagina oficiala  a locatiei si vor afla de acolo tot ce au nevoie…Noi ne-am dedicat intreaga zi recreerii in mijlocul naturii, la aer curat, bucurandu-ne de cat mai multe daruri pe care complexul Casa Comana ni le-a oferit cu multa generozitate.In incinta resortului ne-a intampinat un gazon taiat la mm…ceea ce mi-a dat de gandit ca acolo este ordine si se face treaba. Lume destul de multa, parinti cu copii de toate varstele se odihneau pe iarba sau se jucau de zor, bucurandu-se de razele calde, poate chiar prea calde ale unui mijloc de septembrie varatic. Altii isi beau cafeluta tihniti, undeva sub umbrarele copacilor.Casa Comana are un restaurant principal si o terasa mare, impartita in doua: la vizita noastra o parte a terasei avea mesele intinse pe iarba iar alta era cocotata pe un ponton. Acolo am avut si noi o rezervare pentru masa de pranz. Da, pentru ca la restaurantul Casa Comana trebuie sa faci rezervare in prealabil. Ajunse la fata locului, nu prea ne-a placut “look”-ul acelei terase. In schimb, ne-a tras ata in alta parte si astfel am decis sa ne mutam la…”vecinii” greci, care erau “la liber”. 🙂 Iata-ne asadar la Taverna Marelui Paharnic, o taverna in stil grecesc. Ne-am gandit, daca vara asta tot nu am ajuns in batrana Elada, de ce sa nu ne bucuram de atmosfera specifica si preparatele delicioase grecesti, aflate la doar cativa zeci de km de casa, intr-un peisaj de vis?!… Taverna se afla pe un ponton, dichisita in stil grecesc, langa apa Neajlovului. Am reusit sa ne asezam la o masa chiar langa mal, cu vedere spre Mama Natura. Absolut minunat! ❤ In aceeasi zona se afla si Pivnita Marelui Paharnic, unde au loc degustari de vinuri. 😉 Curioasa din fire, am aflat ca este vorba despre Marele Paharnic Constantin Cantacuzino, grec de origine, venit pe pamanturile romanesti undeva pe la inceputul sec. 17. Acesta se tragea din marea familie de nobili bizantini Cantacuzino, familie de origine greaca, din care s-au ridicat imparati ai Bizantului, principi in Peninsula Peloponez din Grecia si ulterior domnitori in Tara Romaneasca si Moldova. C-tin Cantacuzino s-a casatorit cu Domnita Elina, fiica domnitorului Radu Serban – mare paharnic in timpul domniei lui Mihai Viteazul si ctitor al Manastirii Comana – si a Elinei Margineanca – ultima descendenta a familiei de boieri Margineni. Ei au format ramura cantacuzinilor munteni si totodata au fost cea mai frumoasa si nobila familie a sec. 17.Bineinteles ca n-am rezistat tentatiei si prima mea comanda la Taverna Marelui Paharnic a fost, cum era si firesc 😉 …berea Mythos, urmata de traditionalele souvlaki de pui cu garnitura. Portiile au fost mari, proaspete si gustoase foc. La final, cum e si normal, am baut si un frappe grecesc…nu de alta dar sa nu-mi ies din obisnuinta. Din acest punct de vedere, chiar am simtit ca ma aflu in Grecia mea cea iubita. ❤Bucataria restaurantului, alte anexe dar si toaletele se desfasoara intr-un corp de cladiri ridicate cu arcade multe si ample si un turn cu o poarta boltita. De asemenea, mi-a atras atentia o cladire scunda, al carei zid era pictat minunat, cu peisaje si numele celor mai importante orase din Grecia, atat de dragi mie…pe care le-am vizitat si eu. Off…si ce nostalgii mi-au trezit, Doamneee!… ❤Ei, dar dupa o masa copioasa, merge bine o plimbarica. Si ce-am hotarat noi imediat? Sa purcedem la drum, pentru inceput urcandu-ne in trenuletul de agrement. Si iata cum am cunoscut cel mai bine intregul complex Casa Comana, dar nu inainte de a ne distra, facand cateva poze „la locul faptei”. Deci, poftiti in vagoaneeee! (sau in locomotiva) 🙂 Parcul de Aventura Comana este un punct mare de atractie, foarte bine organizat si cautat atat de copii cat si de adulti. Aici poti exersa catatari, traversari pe strapontine si, cel mai tare punct…dupa parerea mea, poti “zbura” pe tiroliana. Traseele, dintre care unul trece chiar pe deasupra apei, au diferite grade de dificultate iar cei care se incumeta, sunt bine supravegheati si instruiti de personal calificat. Super distractie, nu? Mai este si un loc unde poti practica tirul cu arcul.Trenuletul ne-a dus mai departe, pe alei inguste, trecand pe langa Pasarela Dorintelor un loc foarte cautat de turisti nu doar pentru a-si realiza niste poze frumoase in mijlocul florilor cu care podul este decorat din plin. Pasarela are si o poveste frumoasa: se zice ca daca iti pui acolo o dorinta, apoi agati de grilaj un lacat si arunci cheita in apa, ti se implineste dorinta. Cu adevarat podul era asediat de astfel de…talismane lasate de turisti…obicei pe care l-am mai vazut si in alte tari. Spre inserat, ne-am plimbat si noi pe pod, admirand intregul peisaj care din acel loc se deschide ca o carte de povesti colorate despre om si natura.Dupa ce am traversat Canalul Corint…din Comana! peste Podul Sarutului, trenuletul ne-a dus pe o alee stramta care insoteste malul deltei. Si ce frumos se vede intinderea de apa…Apoi am ocolit o parte din complex si am intalnit Gradina cu mirodenii, unde poti gasi diverse sortimente de plante aromate precum iasomia, busuiocul, cimbrul, dafinul, oregano, menta si altele. Sunt si panouri de unde te poti informa despre fiecare planta. La un moment dat, am iesit pe un drum lateral in Comuna Comana si am trecut pe langa manastire. Am mai mers ceva si iata-ne pe strada Gelu Naum – a carei casa memoriala se gaseste in comuna dar din spusele conducatorului de tren, aceasta nu se mai viziteaza. Am intrat astfel in complex pe poarta principala a Parcului Natural Comana. Apoi am revenit imediat in locul de unde plecasem in urma cu aprox. 25 de minute. Toata plimbarica cu trenuletul a costat 10 lei/persoana si ne-a bucurat tare mult.Din cele vazute pe parcurs, Parcul de Aventura mai cuprinde si terenuri de sport (tenis, baschet si fotbal); sunt mese pentru tenis de masa; exista un loc bine delimitat pentru echitatie dar la vizita noastra nu era functional; se pot inchiria barci cu vasle sau barci cu motor, biciclete, triciclete retro, caiace cu 1, 2 sau 3 locuri; se poate practica pescuitul numai in grupuri organizate si doar o anumita cantitate de peste.

Ei dar iata ca distractia noastra nu s-a oprit doar la o plimbare pe jos sau cu trenuletul. Precum stiti deja, dragii mei cititori-calatori care ma insotiti mai des in aventurile mele de calatorie, acolo unde e apa, hop si eu intr-o croaziera. 🙂 De la pontonul principal am luat o barca de agrement, care ne-a dus pana aproape de inima deltei.Delta Neajlovului sau Balta Comana cum mai este cunoscuta, se intinde pe o suprafata de aprox. 1100 ha de zona mlastinoasa, fiind, dupa parerea mea, locul ideal de a-ti petrece o zi in linistea naturii, departe de lumea dezlantuita a capitalei, intr-un climat curat, nepoluat, cu o infatisare splendida si primitoare. Delta este formata din apele impreunate ale raurilor Neajlov si Arges si face parte din Parcul Natural Comana. Este considerata cea mai mare zona umeda din partea de sud a Romaniei si ocupa locul doi in tara ca biodiversitate, dupa Rezervatia Biosferei Delta Dunarii. Delta Neajlovului adaposteste peste 140 de specii de pasari din care sunt protejate international  peste jumatate si 19 specii de pesti, doar aici aflandu-se pestii tiganus si cleanul de Comana. In Delta Neajlovului isi au habitatul si multe de specii de mamifere, acest loc atat de generos fiind nu doar casa atator vietuitoare dar si un mic paradis natural pentru frumusetea sa ancestrala.Mica noastra croaziera pe apele linistite si curate ale deltei a fost ciresica de pe tortul week-end-ului, incununarea cu succes a evadarii noastre din cotidian, care a transformat intreaga zi intr-o placere si relaxare maxime. In acele momente, chiar ne-am marturisit una alteia gandurile: “Avem o delta atat de frumoasa aproape de casele noastre si noi abia acum am descoperit-o!”…De data aceasta zicala: “Niciodata nu e prea tarziu!” s-a dovedit atat de adevarata! Vaporasul ne-a dus in larg dar si pe cateva canale mai inguste. In drum am intalnit mult stufaris, trestii, salcii iar doi nuferi albi inca infloriti isi tineau companie unul altuia prin maldarul de frunze si matasea broastei. Cateva rate ne-au salutat fie din zbor fie inotand sau jucandu-se pe apele line, deranjate usor doar de zbarnaitul surd al barcii noastre si de micile valuri rezultate prin trecea noastra pe acolo. Undeva, in departare am deslusit si o lebada neagra…Minunat!Pe luciul apei erau cativa turisti, care au ales sa inchirieze barci sau alte ambarcatiuni. Am facut multe, multe poze si nu am uitat sa ii multumesc Celui de Sus ca am reusit sa fiu si eu atunci, acolo cu prietenele mele si sa impartasim impreuna bucuria de a calatori intr-un loc idilic, atat de frumos si de romantic, un loc aproape de casele noastre, un alt loc daruit si binecuvantat de Dumnezeu ce apartine Romaniei mele turistice. Plimbarea pe apele line ale deltei de la Comana a fost o adevarata terapie pentru privire, suflet si gand. Plimbarea a costat 20 lei/persoana si a meritat pe deplin!Pe malul apei, pierduta intr-un timp nedefinit, intr-un spatiu magic, am ramas uimita, privind cum cerul se lasa pictat de ultimele zvacniri ale soarelui intr-un apus perfect, limpede si curat,  fara niciun stres, eliberat parca de toate poverile lumii, undeva la marginea infinitului…ceva de vis! Impreuna cu prietenele mele am fost martorele inca unui miracol al Naturii, o binecuvantare universala de care ne-am bucurat la maxim. Am reusit sa surprind acest miracol al inserarii in multe poze pe care pur si simplu le ador! ❤ Cateva le atasez aici.Programul de functionare a Resortului Casa Comana si Parc Aventura este;

– luni-vineri: de la 9.00-17.00

– sambata si duminica: de la 9.00-19.00…dar noi am stat putin peste si nu ne-a dat nimeni afara! 🙂

Am parasit acest taram de poveste frumoasa romaneasca si ultima oprire am facut-o la manastire, pentru o vizita foarte scurta. Manastirea Comana a fost ridicata initial de domnitorul Vlad Tepes in anul 1461, ca o manastire-cetate. Dar ea s-a ruinat la sfarsitul sec.16. Un secol mai tarziu, boierul Radu Serban ridica o noua manastire pe ruinele celei vechi. Astazi, Manastirea Comana este un obiectiv turistic important, atragator si cautat din zona, care cuprinde Biserica “Sfantul Nicolae”, casa domneasca, chiliile calugarilor, turnul-clopotnita, mausoleul eroilor din primul razboi mondial si zidurile groase care o inconjoara. M-am bucurat ca, si la acea ora tarzie de seara, am reusit sa vizitam biserica si mausoleul, care, sincer, pe mine m-au impresionat tare mult…Ziua a trecut si odata cu ea am trait bucuria de a calatori intr-un loc de exceptie, aflat atat de aproape de capitala Romaniei. O zi oarecare de sambata, s-a transformat intr-o zi speciala, in  care am reusit sa ne cladim propriile momente speciale. Si iata cum usor, usor, aceste clipe au luat forma unor amintiri pe care nu le vom uita niciodata. In fond, daca vrem, viata noastra, a fiecaruia dintre noi, se cladeste zi de zi pe astfel de momente. Important este sa nu le asteptam sa vina de la sine, ci sa ni cream singuri si apoi sa le traim cu toata fiinta noastra. ❤

Va multumesc pentru ca m-ati citit si sper ca impresiile mele sa va fie cat mai de folos. Si recomand aceasta destinatie tuturor celor care vor sa se bucure de cateva ore in mijlocul naturii, intr-o oaza de verdeata si de liniste la Casa Comana, unde, ca si noi, puteti petrece o zi perfecta de week-end.

4 gânduri despre „Casa Comana – O zi perfecta de week-end

1. Uite cum se găsesc, sub nasul nostru, locuri atât de frumoase încât avem impresia că suntem întru-n colț de paradis! De data asta m-am gândit la o mică deltă, cu ape întinse și specii de păsări și pești la pe care credeam că numai la vărsarea Dunării le putem admira. Foarte plăcut weekendul petrecut într-o minunată zi de toamnă, cu un asfințit atât de romantic! Îți doresc ca vremea să-ți mai ofere astfel de ocazii în acest an, dragă prietenă! 🙂

Apreciat de 1 persoană

• Sunt multe astfel de locuri de vis aproape de noi…sau ceva mai departe. Trebuie doar sa le descoperim si sa ne bucuram de ele. Delta Neajlovului aflata la cativa zeci de km fata de casa este un taram de vis despre care doar auzisem si acum, dupa ce am vizitat Complexul Casa Comana, sunt fericita ca l-am cunoscut si ne-a facut ziua tare frumoasa. Sper sa revin acolo si cu alte ocazii pt. ca merita!
      Iti multumesc pt. ca mereu mi te alaturi in calatoriile mele, pt. comment si, ca intotdeauna iti doresc numai bine, prieten drag! 🙂

2. Va salut cu drag, nu am avut placerea de a ajunge la acest resort, inteleg din tot ce ati relatat dumneavoastra ca este o locatie in care atat cei tineri dar si familiile cu cei mici se pot bucura de aer liber si de toata organizarea. Sper sa reusesc sa ajung aici in aceasta toamna, toate cele bune!

• Casa Comana este o locatie pentru toata lumea, de la cei mici, la tineri, parinti si bunici. Este un loc de recreere in mijlocul naturii, care ofera oaspetilor sai multiple activitati in aer liber. In plus peisaje minunate ale Deltei Neajlovului. Va recomand locatia si va doresc sa petreceti acolo o zi cel putin la fel de reusita cum am petrecut-o eu impreuna cu prietenele mele. Numai bine si va mai astept in calatoriile mele povestite pe blog. Cu drag! 🙂