Impresii din vacantele traite si povestite de Ileana

Londra – Plimbare prin oras si distractie la Winter Wonderland (1)

Iata-ma ajunsa si la Londra! Off, de cand imi dorisem! Poate ca aveam nevoie doar de un motiv in plus… Asa ca, intr-o duminica insorita de mijloc de noiembrie, impreuna cu fata mea am ales sa traim din plin bucuria de a calatori o zi la Londra, prin programul “One day trip by plane” al agentiei de turism Holiday Boutique cu care imi place mie cel mai mult sa calatoresc. Prietenii stiu de ce!…Si astfel ne-am ales cu o plimbare strasnica prin oras si la final, pe seara, cu o distractie de inceput de winter holiday, la renumitul si traditionalul targ de Craciun Winter Wonderland, care isi deschisese portile cu o zi inaintea venirii noastre la Londra. Acesta a fost, de fapt, motivul in plus! 😉

Asadar, la primele ore ale diminetii am aterizat pe aeroportul Stansted, plecate cu noaptea in cap din Bucuresti. De acolo ne-am imbarcat in autocar si la drum cu noi prin incantatoarea si faimoasa Londra. Ce pot sa scriu, asa, de inceput, despre cea mai faimoasa capitala europeana? Chiar si pentru o zi – ceea ce e enorm de putin pentru un oras de marimea si importanta Londrei – pot afirma din start ca m-a fascinat prin amploarea sa, prin eleganta si stralucirea sa, prin istoria sa veche si bogata, prin povestile sale cu regi si regine, care au marcat lumea, cu vasta sa cultura si cu traditiile sale indelungate. Mi-a placut Londra! Si i-a placut si fetei mele. ❤

Cum prea bine se stie, Londra este cea mai mare si importanta metropola si capitala Angliei si  a Regatului Unit al Marii Britanii. De asemenea, Londra reprezinta inima istorica a regatului, este unul dintre cele mai vechi orase ale lumii. Istoria sa bogata si extrem de involburata a inceput in urma cu peste 2000 de ani, cand Imperiul Roman a cucerit triburile celtice, punandu-si amprenta sa definitorie in intreaga zona. La scurt timp după invazia Britaniei de către împăratul Claudius în anul 43 d.Hr. romanii au fondat așezarea Londinium într-o locație strategică, de-a lungul Tamisei, unde râul putea fi traversat. Navele de pe continent au reușit să ajungă la așezare si astfel romanii au populat-o rapid. Dar dupa caderea imperiului orasul a fost abandonat. Si in Londra de astazi mai supravietuiesc strazi care urmeaza drumurile romane antice. Cea mai vizibila ramasita din fosta asezare Londinium o constituie zidul orasului care inca defineste granitele Londrei stravechi…La inceput de secol 10, vechea cetate romana a fost repopulata si astfel noul oras Londra a inceput sa se dezvolte, devenind cel mai mare din Anglia. Incepand cu secolul 12, orasul a devenit capitala Regatului iar in secolele care au urmat, Londra a continuat tot mai mult sa se dezvolte si sa infloreasca. Din nefericire, in anul 1666 a avut loc un mare incendiu si Londra a fost distrusa in mare parte. De asemenea, in urma bombardamentelor naziste din timpul celui de-al doilea razboi mondial, Londra a suferit mari pierderi de vieti omenesti si distrugerea foarte multor cladiri. Dar a reusit sa renasca iar Londra zilelor noastre este un oras  extrem de vibrant si sofisticat, rafinat si cosmopolit si este cel mai mare centru economic, politic, financiar, cultural si de transport al regatului. De asemenea, Londra este una dintre marile capitale ale modei din intreaga lume.

In vizita noastra prin marele oras nu pot spune ce m-a vrajit mai mult: pietele largi (squar-uri) si abundenta cladirilor impresionante, cu aluri super-elegante care se insira pe bulevardele aerisite, strabatute de autobuzele supra-etajate (“double decker”, cum le numesc englezii)  dar si zgarie-norii cu arhitecturi moderne, care gazduiesc sedii de birouri, in general al industriei financiare; reperele istorice pregnante, concretizate prin monumente grandioase, statui si palate regale; lacasuri sfinte intrupate in catedrale vechi, maiestoase, care adapostesc intre peretii lor pagini din istoria tarii; parcurile largi, curate, adevarate oaze verzi ce imprima o pata vie de culoare intr-un oras supra-aglomerat sau pleiada de teatre si muzee, adevarate izvoare de arta si cultura cu care doar un oras de anvergura Londrei se poate mandri. Fiecare in parte si toate la un loc fac din Londra de astazi una dintre cele mai cautate destinatii turistice in orice anotimp – chiar daca se stie ca la Londra mai mereu ploua! – si mereu in fruntea clasamentelor mondiale – chiar daca nu este deloc o capitala europeana ieftina. Ba dimpotriva! Oricum o fi, eu ma bucur enorm ca, pret chiar si de doar 10 ore m-am aflat cu fata mea pe strazile Londrei, care ne-a daruit o vreme calda, cu soare, excelenta pentru a cunoaste macar putin un oras plin de viata si culoare, un oras care ne-a cucerit de la prima intalnire. ❤Londra excede in atractii si obiective turistice care mai de care mai interesante si mai frumoase. Noi n-am reusit sa vedem decat o mica parte din ele. In turul clasic cu autocarul, dupa ce am trecut in revista un cartier cu cladiri inalte din sticla (probabil sedii de firme si birouri), de pe geam am reusit sa arunc o privire generala spre Tower of London, cel mai popular obiectiv turistic si istoric declarat de turisti. Turnul Londrei a fost cladit de William Cuceritorul si timp de o mie de ani in jurul si in interiorul zidurilor sale s-a tesut istoria Angliei. Aici a fost executata Ana Boleyne si alte doua regine iar Richard I si Elisabeth a-II-a au fost incarcerati. Cladit pe malul Tamisei, Tower of London vegheaza ca un bun paznic ce isi merita pe deplin statutul de atractie turistica deosebit de importanta. Langa Tower of London se gaseste Tower Bridge, pe care chinuit am reusit sa il trag intr-o poza…din mersul rotii. 😉  Tot din roata masinii am reusit sa arunc o privire pe geam spre St. Paul Cathedral (Catedrala Sf. Paul), cu marele sau Dom, care vegheaza din inaltimea cupolei sale. Mi-am dorit sa o vizitez pe indelete dar la aceasta vizita la Londra nu am reusit. Este un alt obiectiv turistic foarte important si deosebit de frumos si impunator. Adaposteste intr-unul dintre turnurile sale cel mai mare clopot din Anglia, numit “Big Paul”. Initial, prima biserica a fost ridicata pe ramasitele unui fost templu roman inchinat zeitei Diana. Catedrala Sf. Paul de astazi inlocuieste vechea catedrala care a fost mistuita de marele incendiu din 1666. In timpul raidurilor aeriene din timpul celui de-al doilea razboi mondial, Catedrala Sf. Paul a scapat neatinsa. De aceea, sfantul lacas a ramas in memoria poporului britanic ca o adevarata inspiratie, socotind tragicul eveniment drept un miracol ca aceasta biserica a supravietuit.Dupa ameteala cu autocarul printr-un oras extrem de aglomerat, primul popas perpedes l-am facut la Roata din Londra, cunoscuta mai mult sub denumirea de London Eye. I se mai spune si Millennium Wheel – Roata Mileniului, pentru ca a fost inaugurata in anul 2000, punctand celebrarea noului mileniu. London Eye este un reper si un obiectiv turistic de mare atractie, devenit un simbol al orasului, care, din punctul meu de vedere nu trebuie ratat. London Eye este o imensa roata ce se afla in Gradinile Jubilee de pe malul sudic al Tamisei si aproape de Westminster Bridge. Este cea mai inalta roata de observatie din Europa si, dupa unii, chiar din intreaga lume. Daca aveti mai mult timp la dispozitie si multa rabdare sa stati la coada uriasa sau v-ati facut rezervare prealabila, veti reusi sa va urcati in capsulele din sticla ale rotii care se invarte foarte incet, permitand urcarea cu usurinta a  turistilor. O rotatie completa dureaza aprox.30 minute, timp in care veti putea admira Londra de la inaltime. Wow! De acolo veti putea vedea multe obiective turistice din apropiere si chiar mai departe…depinde de vreme. Noi n-am avut timp si am ratat acest moment care, cu siguranta ar fi fost unul de exceptie. Dar ne-am bucurat de frumusetile Londrei de la baza rotii, din parc si de pe malul raului: o priveliste splendida, in care Tamisa isi despleteste pletele bogate peste poduri mai vechi sau mai noi, cu malurile sale largi, intestate de cladiri superbe si copaci seculari. De acolo se vad foarte bine Turnul Big Ben, Podul Westmister si cladirea parlamentului din Londra.De la London Eye, am ajuns la Big Ben  dupa ce am traversat cu autocarul Westminster Bridge, batranul pod vopsit in verde, care este atat pietonal cat si auto. Am revenit mai tarziu aici, in turul pietonal si am poposit mai mult timp, pentru plimbare perpedes pe pod si o sesiune super de fotografii. Turnul Big Ben este, poate, cea mai cunoscuta si vizibila atractie a orasului, un vechi si autentic simbol al Londrei, devenit in fapt  emblema Londrei. Il gasiti pe cartile postale, ca suveniruri diferite si in toate pliantele despre Londra. Deci Big Ben este un obiectiv turistic must see. Faimosul turn patratos este inzestrat cu un ceas imens pe toate fetele, care la orele inserarii isi aprinde beculetele si sclipeste feeric, fiind vazut aproape in toata Londra. Numele de Big Ben nu se refera la turnul ceasului ci la clopotul imens din interiorul turnului. Clopotul a fost botezat dupa numele primului om care a purces la constructia lui, Benjamin Hall si initial a apartinut vechiului palat Westminster. Prima transmisiune a BBC a fost deschisa de sunetul clopotului Big Ben, pe 31 decembrie 1923. Si astazi in turn mai exista un microfon conectat la sediul BBC.Westminster Palace (Palatul Parlamentului din Londra) se intinde de-a lungul malului Tamisei, in imediata apropiere a Turnului Big Ben si impreuna formeaza un tablou simbol al Londrei. Turnul Palatului Parlamentului numit Turnul Victoria are o venerabila varsta de 1000 de ani si include accesul in Camera Lorzilor si Camera Comunelor. Rand pe rand, regi si regine ai Marii Britanii, sefi ai guvernelor si personalitati distinse ale Bisericii Anglicane au strabatut de-a lungul vremii culoarele intunecate ale palatului, traindu-si destinele si faurind o istorie vie, care dainuie si astazi. Pe scurt, Westminster Palace reprezinta un alt obiectiv turistic important din Londra. Cladirea pe care o vedem astazi a fost ridicata dupa mijlocul sec. 19 si  a fost realizata in stil gotic renascentist, astfel incat sa se potriveasca perfect cu linia arhitecturala a Abatiei Westminster (Westminster Abbey) care se afla in imediata apropiere.Bineinteles ca am trecut cu privirea si minunata Westminster Abbey, cunoscuta si sub denumirea de St. Peter’s Church (Biserica Sf. Petru din Westminster). Este un lacas sfant de o importanta deosebita si ocupa un loc unic in istoria Marii Britanii. Aici au fost incoronati regii britanici, incepand cu William Cuceritorul. Tot la Westminster Abbey au fost inmormantati monarhii, incepand cu sec. 13 pana in sec. 18, si ulterior scriitori ca Dickens, Jane Austen si altii dar si mari oameni de stiinta precum Darwin, Newton si alte personalitati.Westminster Abbey este o cladire impresionanta care a fost ridicata in sec. 11 din porunca Regelui Edward Confesorul. Mai tarziu, Henry al-III-lea a reconstruit biserica in stil gotic francez. De-a lungul vremii, sfantul lacas a suferit multe modificari si restaurari. Turnurile de la fatada au fost adaugate in sec.18 si imbraca acelasi stil gotic impresionant. De cum am vazut fatada bisericii, probabil datorita celor doua turnuri de o parte si de cealalta a intrarii, mi-am amintit de Catedrala Notre Dame de Paris…Bineinteles fiecare este unica si ambele au in comun frumusetea si arta la superlativ. Din lipsa mare de timp, nu am reusit sa o vizitam si pe interior. Nu-i nimic, data viitoare sigur o voi face! Sper sa stau macar 4-5 zile la Londra, ca altfel, nu mai merita efortul…De la Westminster Abbey am luat-o frumusel pe strazi hai-hui, privind in stanga si in dreapta si fotografiind tot ce-mi iesea in cale. Si am ajuns la Buckingham Palace, pentru ca ghidusa noastra stia ca se apropie un moment festiv deosebit: well, aveam sa asistam la schimbarea garzii de la palat. 😉  Muicaa…ce de lume era acolo! Abia, abia am reusit sa ne strecuram si sa ne gasim un loc strategic, pentru a vedea cat mai bine evenimentul si pentru a-l surprinde in cateva poze. Buckingham Palace este resedinta oficiala a Casei Regale si a suveranului Marii Britanii si a Irlandei de Nord. De asemenea, este unul dintre cele mai importante obiective turistice din capitala Angliei. Palatul Buckingham si-a inceput istoria la inceputul secolului 18, cand Ducele de Buchingham a ordonat ridicarea lui pentru a avea o resedinta la Londra. Ulterior, palatul a trecut pe mana altor regi care au contribuit la imbunatarirea lui. Arhitectura palatului imbraca influente ale stilului neo-clasic francez. Regina Victoria a fost primul monarh care si-a stabilit resedinta regala la Palatul Buchingham, in sec. 19 si care a realizat cele mai consistente modificari ale palatului. Astazi, in fata palatului se ridica un monument grandios, de dimensiuni impresionante. Este vorba de Memorialul Reginei Victoria, monument inchinat acestei regine care a domnit peste Regatul Unit aproape 64 de ani. Sincer, m-a impresionat acest grup statuar. N-am asteptat mult si a inceput show-ul cu schimbarea garzii la Buckingham Palace. Mi-am amintit numaidecat de un eveniment similar pe care l-am trait tot alaturi de fata mea, la Palatul Regal de la Stockholm…Ei, ce amintiri frumoase. Parca acolo a fost mai bine organizat, a fost un adevarat spectacol de muzica de fanfara si schimbarea garzii a durat mult mai mult si a avut mai multa prestanta si eleganta decat aici, la Londra. In fine, e doar parerea mea! Palatul Buchingham se poate vizita si a fost deschis publicului larg pentru prima data in anul 1993. Am inteles ca sunt multe lucruri grozave de vazut in interior: colectii de tablouri de Rubens, Vermeer, Rembrandt, stranse in Galeria de Arta a palatului, care face parte din patrimoniul national al Marii Britanii; holuri cu decoratiuni de exceptie, sala de bal, dar si Camera Tronului sunt locuri care chiar merita vazute. Iarasi scriu: cu siguranta pentru data viitoare, vizita in interior la Palatul Buckingham este un must see!  Va trebui sa-mi fac si niste calcule financiare foarte riguroase…sa vad eu la cat m-ar duce aceasta “data viitoare”. Pentru ca mai toate intrarile la obiectivele turistice din Londra costa! Si nu putin! In fine…cand iti doresti ceva tare mult, mai au importanta sacrificiile pe care le faci pentru a-ti realiza dorinta?… 🙂 Deocamdata atat pentru astazi, dragii mei cititori-calatori. Mai am inca multe de povestit si nu vreau sa va obosesc/plictisesc prea mult. 😉 Daca doriti sa aflati cum a decurs mai departe vizita noastra la Londra si la ce distractie am participat, cat de curand, sper eu, va invit sa ne continuam calatoria. Va garantez ca merita pe deplin!

Va multumesc pentru ca m-ati citit si sper ca impresiile mele sa va fie cat mai de folos atunci cand va veti afla la Londra, pentru o plimbare excelenta in oras si distractie cat cuprinde,  poate chiar in perioada cand se organizeaza targul de Craciun Winter Wonderland.

5 gânduri despre „Londra – Plimbare prin oras si distractie la Winter Wonderland (1)

1. Îmi doresc din suflet sa ajung si eu la Londra. Ampla si frumoasa descriere. Mulțumim! O zi frumoasa!

2. Ce surpriză plăcută ne-ai făcut prin prezentarea de astăzi. Fiind vorba de Londra, orașul râvnit de milioane de turiști și alte milioane de europeni care și-ar dori să-și găsească un loc ce muncă în marea metropolă. Mă bucur că ai avut parte de o zi cu soare – o adevărată minune -, dar e păcat că timpul a fost atât de scurt pentru sumedenia de obiective ce meritau văzute pe îndelete. Îți doresc să ai parte, cât mai curând, de o vizită mai lungă și bucurii pe care să ni le împărtășești în mai multe postări! Un sfârșit de săptămână însorit, Ileana! 🙂

• Ma bucur tare mult ca articolul meu despre Londra a fost o surpriza…si din cate vad eu, chiar placuta! 😉 Multam frumos pt. apreciere si comment.
      Da, am avut o zi splendida de mijloc de noiembrie si chiar am plecat la drum cu gandul si dorinta sa avem o zi frumoasa. Ar fi fost si mare pacat sa nu fie asa, de bine ce am stat atat de putin; doar 10 ore. Culmea, ca a inceput sa ploua usor exact la orele 18 cand ne-am adunat la autocar sa parasim Londra, pt. a ne indrepta spre aeroport. Atunci chiar am zis ca Londra plange dupa noi…ar mai fi vrut sa stam in vizita la Ea. 🙂
      Doamneeee, sunt atatea de vazut la Londra! Cred ca nicio saptamana turistica nu ajunge pt. a te bucura pe deplin si pe indelete de toate minunatiile de acolo. Si trebuie sa fii si foarte bine dotat financiar pt. a rezista tuturor farmecelor sale. Cam greu…dar nu imposibil.
      O zi minunata, draga prietene si saptamana care vine sa iti fie precum apa de izvor: revigoranta, clara, lina si…senina! 🙂

Apreciat de 1 persoană

3. Pingback: Londra – Plimbare prin oras si distractie la Winter Wonderland (2) | Bucuria de a calatori