Impresii din vacantele traite si povestite de Ileana

Calabria – Excursie la Palmi si Scilla

In scurta vacanta petrecuta pe pamantul insorit al Calabriei, mai exact, in unica si fermecatoarea Tropea, alaturi de o prietena am reusit sa ma bucur de peisaje de poveste, invaluite in mult soare si de o mare calda si primitoare, in culorile inconfundabile de albastru pana la turcoaz. De asemenea, am trait bucuria de a calatori in cateva locuri minunate: intr-o zi am fost intr-o excursie la Palmi si Scilla si in alta am beneficiat la maxim de aerul puternic marin, intr-o croaziera de vis pe apele involburate ale Marii Tireniene, vizitand Insulele Eoliene, aflate la mica distanta de Tropea.  Astfel am reusit sa imbin perfect relaxarea la plaja si bucuria balacelilor in mare, cu miscarea si cunoasterea, cea mai buna alternativa pentru reusita unei vacante perfecte, din punctul meu de vedere, bineinteles. 🙂 Astazi va voi povesti despre excursia de la Palmi si Scilla.

Cateva ore la Palmi

In prima zi plina petrecuta la Tropea, am hotarat sa plecam la PALMI, unde am poposit pentru o balaceala in mare si o scurta plimbare de-a lungul plajei. Mi-a placut Palmi inca de cand am zarit-o de sus, de undeva de pe sosea: o mica asezare aflata la poalele Muntelui Sant’Elia, inconjurata de marea cea albastra, cu puternice tente azurii si muntii verzi impaduriti, un tablou natural fermecator. De acolo se intinde o vasta panorama, de unde am distins in primul rand Golful Tonnara cu emblematica stanca a maslinului, unde ar fi crescut un maslin din piatra seaca. Ceva mai departe, in zare apar timide cateva umbre ale Coastei Violete (Costa Viola), care incepe din Palmi si se termina in Scilla. Se spune ca la apus, coasta se invaluie in culoarea violet, de unde si numele. Totodata de acolo se intrepatrunde cu orizontul si conturul usor schitat al Insulelor Eoliene si al Siciliei. Reciful natural imparte zona bogata caracterizata de dealurile terasate, numite “Giardini di pietra” ale padurilor seculare si dese de maslini. Culmile domoale ale muntelui, cu terasele si privelistile care se prelungesc parca la nesfarsit in apele limpezi ale Marii Tireniene, pierzandu-se undeva la orizont, creeaza unul dintre cele mai fascinante si speciale locuri din Calabria. Palmi isi are originile foarte vechi, inca din Grecia Antica. Numele orasului provine de la numerosii palmieri care, alaturi de maslinii multi-seculari au acaparat aceasta zona. In anul 1908 a avut loc un mare cutremur care a devastat orasul, lasand in urma multe victime. Din nefericire, atunci a fost distrusa frumoasa arhitectura a asezarii, cand, printre alte cladiri au cazut Domul si un teatru. Astazi, orasul este recladit iar importanta lui este in primul rand cea turistica datorita plajei largi, cu nisipul foarte fin si o mare calda, curata si inspumata, in care sa te tot balacesti. Asa am facut noi la Palmi, in acea minunata zi de iulie, ne-am bucurat de cateva momente de zbenguiala in mare si putina plaja, admirand de zor peisajul inconjurator. Si, bineinteles ca am facut si cateva poze pentru…remembering those moments in Palmi! 😉Ca in toate celelalte orasele-statiuni de pe coasta tireniana, Palmi este un orasel care traieste si din pescuit si are numeroase terase si restaurante bine “dotate”, cu o bucatarie adanc inradacinata in traditiile mediteraneene, amestecate cu aromele arabe si spaniole. Daca doriti sa mancati traditional in Palmi, va veti bucura de o gama foarte variata de preparate din peste, pregatite in diferite moduri iar ca desert va sfatuiesc sa incercati, printre alte delicii, gelato din trufe de ciocolata, un adevarat festin italiano vero. Am aflat ca in Palmi, la fiecare cinci ani, in ultima duminica din august are loc un festival dedicat Madonnei della Lettera, cand are loc o procesiune fascinanta.

La Scilla, o adevarata perla a Calabriei

Partea a doua a zilei pana seara tarziu am petrecut-o in SCILLA, o alta comoara bine pastrata, o adevarata perla care straluceste la malul Marii Tireniene. Scilla (se pronunta Sheela) este un fost sat pescaresc incantator, aflat in regiunea Calabria, pe varful cizmei italiene, intre Reggio di Calabria si Costa degli Dei. Ei bine, dragii mei, aici ne-am bucurat pe deplin de niste momente minunate si inedite din scurta noastra vacanta. Bineinteles ca primul lucru a fost sa vedem marea si plaja care ne-au incantat la maxim. Plaja este adapostita intr-un golf generos, flancat pe o parte de culmile bine impadurite de maslini si pe cealalta parte de orasul care urca in trepte pe o culme stancoasa. Plaja este organizata cu sezlonguri si umbrelute contracost. Bineinteles ca sunt si locuri unde te poti aseza free cu prosopul si umbreluta de soare din propria-ti dotare. Nisipul plajei este amestecat cu pietricele care nu deranjeaza la talpi.  Iar marea…ce sa mai scriu despre mare? Se vede din poze, zau asa…sa te tot bucuri de zbenguieli prelungi, de inot, de peisaje, de soare, de bunadispozitie, de tot ce-ti doresti de la viata in acele clipe fericite din scurta ta vacanta de vara italieneasca. ❤ De pe varful stancos, priveste si astazi cetatea antica a lui Scylla, personaj mitic ce a pazit in Antichitate Stramtoarea ingusta a Messinei. La origini, Scilla a fost un sat de pescari iar astazi este un orasel foarte pitoresc, alcatuit din statiunea de pe plaja, Marina Grande; castelul si centrul administrativ al orasului, San Giorgio, situat in partea sa inalta; si cartierul pescarilor, Chianalea, care se intinde de-a lungul tarmului stancos. Pentru mine Chianalea reprezinta cea mai frumoasa si pitoreasca zona pe care am vizitat-o cu cea mai mare placere si incantare in vacanta mea din Calabria.Dupa plaja si racoreala in valurile ca si inexistente ale marii, dupa poze peste poze, am hotarat sa ne plimbam prin oras. Pe drum, imediat unde se termina plaja, am dat de Chiesa della Spirito Santo, de secol 18, dupa care am tot tinut calea ondulata, care merge odata cu soseaua principala din partea de jos a orasului. La un moment dat, undeva, mai in departare, cerul albastru de vara s-a acoperit de o patura de fum si imediat am aflat ca e vorba de un incendiu de vegetatie, izbucnit pe una dintre insulele din apropiere. Deh, de la atata caldura, ce sa mai zic…pacat! 😦Drumul ne-a dus in port iar de aici am patruns in Chianalea, cea mai frumoasa si speciala parte din Scilla, ramasa si astazi cu aspectul sau vechi, de satuc de pescari, parca uitat de lume…dar doar aparent pentru ca nu e deloc asa. Chianalea este un loc legendar, aflat la portile Calabriei, unde poate si astazi se mai aude ecoul monstrului mitic care a atacat vasul celebrului Ulysse, ajungand pe aceste taramuri. Legendele locului, impreuna cu splendidul labirint de stradute inguste, cu parfumul lor de altadata ce staruie si astazi, amestecat cu esenta tare, salina, aleile care cad practic in marea cea albastra, unde asteapta tacute cateva barcute mangaiate domol de valuri tacute, in interiorul carora stau aruncate cateva navoade vechi, stancile umezite de apa, soarele si infinitul albastru impreuna cu linistea absoluta care invaluie locul, fac din Chianalea unul dintre cele mai romantice si minunate paradisuri ascunse din Italia de sud…Mie mi-a placut enorm! ❤ Micuta asezare si-a castigat si titulatura de Venetia de Sud, pentru casele sale spectaculoase construite direct pe buza stancilor din imediata apropiere a marii, separate de aleile inguste, care te duc cu gandul la canalele stramte din laguna venetiana.Chianalea este o adevarata splendoare atarnata parca la granita dintre apa si pamant. Din loc in loc, marea atinge peretii caselor pescarilor. Ma intreb: cum s-o auzi vuietul vantului printre acele inguste alei…Si cand marea este involburata, oare cum o fi?!…Casele sunt vechi dar cu un aspect curat si imbunatatit, unde la parter poti intalni fie o terasa discreta, o cafenea chic sau un magazin cu suveniruri loco, multe handmade si tare frumoase si scumpe. Ineditul plimbarii noastre prin Chianalea l-a reprezentat si magia aromelor si a mirosurilor ametitoare venite din bucatariile restaurantelor pitoresti, majoritatea cu vedere speciala la mare. Dar nici localnicii nu se sinchisesc sa-si “marturiseasca” la vedere pacatele culinare. Iar noi, turistii nu avem altceva de facut decat sa adulmecam mirosurile de peste fript amestecat cu sutele de mirodenii si alte arome delicioase si sa ne alegem cel mai potrivit loc pentru a ne delecta nu doar simtul mirosului ci si papilele gustative, acolo, undeva, la acea margine colturoasa de mare albastra.Ziua petrecuta  pe intinsa plaja din Palmi ca si plimbarea pe cinste in Scilla si in special in zona sa cea mai frumoasa, Chianalea, a fost incununata de un mare succes turistico-totalo-relaxant. 🙂 Am cunoscut niste locuri de poveste din Calabria, aproape de Tropea, locul in care am fost cazate. Atat Palmi cat si Scilla sunt doua asezari care traiesc din turism si pescuit si sunt atractii de top pentru turistii care aleg sa-si petreaca o vacanta linistita in sudul Italiei, regiunea Calabria. Din Tropea sunt trenuri care deservesc aceste orasele iar pretul unui bilet nu e mai mare de aprox. 3-4 euro/pers. in functie de destinatie.

Va multumesc pentru ca m-ati citit si sper ca impresiile mele sa va fie cat mai de folos cand veti hotari sa va urmati pasii intr-o excursie la Palmi si Scilla…in cazul in care nu ati fost…inca! Va recomand cu toata increderea si caldura sa le vizitati si chiar sa va bucurati de un concediu reusit la o margine de mare albastra si stralucitoare din Italia de sud. Este o regiune de vis! Va garantez! 🙂

5 gânduri despre „Calabria – Excursie la Palmi si Scilla

1. Călătoriile tale sunt ca niște povești de basm pentru mine, cu care mă delectez și din care cred că mă inspir în narațiunile mele fanteziste, poate fără să-mi dau seama. Spania e țara castelelor, iar eu am ajuns să introduc în nuvela mea recentă una dintre aceste atracții, e drept că-i fictivă, tocmai pentru că nu am văzut vreuna. Ca de obicei, fotografiile tale sunt impecabile și îmi completează perfect imaginea pe care o transmiți cu atâta patos. Mă mir cum reziști să umbli atât de mult, să faci atâtea poze și să relatezi atât de amplu despre istoria locurilor vizitate. Multă vigoare în continuare, dragă prietenă neobosită! 🙂

• Dragul meu prieten, iti multumesc tare mult pt. aprecierile tale si pt. ca povestile mele de calatorie iti sunt uneori atat de aproape…ca niste mici muze, pt. naratiunile tale fanteziste. Ca sa vezi cate lucruri minunate pot face trairile noastre reale sau imaginare, fac minuni, care ne bucura sufletul si ne dau imboldul de a merge mai departe pe drumurile noastre. 🙂
      Spania este o tara deosebita, cu multe castele, pe care inca nu le-am vizitat dar am in plan. 😉 Ei, as vrea eu sa am poze impecabile dar majoritatea sunt facute „pe picior”, cum se spune….adica in mare graba, neavand destul timp niciodata de bibilit un cadru mai acatarii. Dar, in fine, sunt asa cum sunt, amintiri surprinse ad-hoc si cred ca sunt mai valoroase asa, nu?
      Sa stii ca de multe ori ma intreb si cu cum rezist…iti fac o marturisire: din ce in ce mai greu…resimt tot mai mult obosea;a dar ii dau inainte, cat voi putea…pana la victoria finala!!! Multa vigoare sa am in continuare…ca am nevoie de cat mai multa, pe zi ce trece viata asta a mea.
      Numai bine si spor la scris, draga Petru!

Apreciat de 1 persoană

2. Cred că in anul care vine, voi pleca si eu în Sicilia,dacă intre timp, nu apare ceva mai ofertant. Am avut o tentativa in urmă cu câțiva ani. Mi-au plăcut imaginile postate de tine din Calabria. Madame merci! 😁

• Sa-ti ajute bunul Dumnezeu, draga ane, sa pleci nu doar in Sicilia, ci oriunde iti doresti tu! A calatori inseamna a cunoaste, a te implini dtpdv…parerea mea, bineinteles! 😉 Si mai am o vorba: A calatori inseamna a investi in tine, restul sunt doar…cheltuieli! 😉 🙂 Si iti multumesc mult pt. aprecieri. Cu drag! ❤

Apreciat de 1 persoană

3. Pingback: Calabria – Croaziera in Insulele Eoliene Vulcano, Lipari si Stromboli | Bucuria de a calatori