Impresii din vacantele traite si povestite de Ileana

Olympic Beach – A doua ieseala in Grecia

Iata-ne pentru a doua oara in Grecia, in statiunea Olympic Beach, tot undeva pe Olympus Riviera, la poalele Muntelui Olimp. Statiunea este la 2,5 km de binecunoscuta Paralia Katerini. Frumoasa zona! Dar ce? e doar aceasta? In anii care au urmat, am tot vazut si cunoscut zone de vis frumos elen iar Grecia s-a strecurat atat de repede in inima mea ca a devenit “must see”-ul din fiecare vara.  Si ieseala din acel an s-a dovedit a fi la fel de frumoasa si de relaxanta.

Am fost cazati la o vila de 3* in regim de self catering.  Vila a fost pozitionata excelent, pe strada principala, aproape de plaja si de mare. De pe balconul lung situat pe colt am vazut timp de 7 zile atat marea dar am ramas de-a dreptul uimiti si incantati vazand inzapezit piscul cel mai inalt al Muntelui Olimp. Deci, ce poate fi mai frumos decat sa vezi in mijlocul verii acest peisaj! Deja mi s-a facut un dor nebun atat de mare cat si de munte!…Iar Grecia le cam are pe amandoua…

Pentru noi regimul de self-catering s-a dovedit a fi cel mai util, pentru ca nu am mai fost legati in niciun fel de vreo ora de masa. Ca urmare, am ales toate iesirile noastre ulterioare in Grecia in acest mod. Astfel am avut mereu posibilitatea sa ne realizam programul zilei asa cum ne-am dorit. Am putut mereu sa alegem alte taverne si restaurante, atat cu bucataria traditionala atat de diversa cat si cu restaurante cu specific international. Si cel mai bun lucru a fost ca de fiecare data am reusit sa ne simtim foarte bine, multumiti si sa patrundem cat mai mult in adevaratul spirit grecesc, sa cunoastem ospitalitatea si amabilitatea poporului grec.

Si in Olympic Beach a fost o reala placere sa ne rasfatam seara de  seara la cate una din multele si frumoasele taverne de pe faleza frumos luminata si animata cu lume venita de peste tot. Am avut noroc numai de ospatari foarte amabili si primitori, care, practic ne imbiau de pe strada, invitandu-ne sa luam cina la restaurantul lor. Am intalnit destui care incercau sa inteleaga limba noastra, se chinuiau sa spuna un cuvant, doua pentru a fi mai bine intelesi. Iar multe taverne au si meniul scris in limba noastra materna. Deh, grecii erau deja familiarizati cu marele aflux de turisti romani si oamenii s-au aliniat in trend.

Imagine

De la fiecare taverna sau cafenea razbatea in surdina o muzica ambientala care te calma, te linistea, te relaxa, ca un “drog” sanatos. Ti-era mai mare dragul sa tooot stai acolo. Sa privesti lumea pestrita care “defila” prin fata ta, sa asculti usoara inganare a valurilor aproape inexistente, mai ales la caderea serii ce aducea cu ea o binemeritata racoare.

De-a lungul falezei se intindea un parc cu leagane pentru copii si cu banci unde te puteai relaxa respirand aerul marin puternic sarat. Parcul era decorat cu palmieri mai pitici sau mai “bine facuti” care erau infasurati in luminite, ce-ti dadea impresia ca se apropie sarbatorile de iarna in plina vara. Seara de seara am facut plimbari lungi, delectandu-ne pe la magazinele puternic luminate sau pe plaja, calcand usor pe nisipul racorit de venirea noptii.

In cateva seri am asistat si la cateva spectacole ale unor presupusi indieni, cu dansuri si muzica traditionale. Unii ziceau ca-s indieni autentici, altii ca nu. Ei stiau cel mai bine ce sunt. Pe noi ne-a interesat momentul artistic, ne-a placut show-ul lor, dansul si muzica aceea frumoasa.

Imagine

Ne-a placut Olympic Beach. Este un loc modern, placut, cu hoteluri, vile si case de vacanta in stilul caracteristic grecesc, studiouri le zice mai simplu. Dar atunci am vazut si hoteluri mai elegante, cladite in acelasi stil elen.

Olympic Beach este o statiune tinereasca, interesanta, in continua dezvoltare. Cat ne-am petrecut noi acolo vacanta am observat cu usurinta ca se  tot construiau  de zor diferite cladiri. Si, lucru ciudat pentru greci: chiar pe soarele acela arzator “made in Greece” de la orele amiezii, am vazut intr-o zi cum muncitorii aceia au lucrat de dimineata pana seara. In restul zilelor si-au facut siesta lor obisnuita de dupa-amiaza dar s-au intors pe seara sa-si continue treaba pana tarziu in noapte. Am avut chiar in fata balconului nostru, peste drum, un asemenea exemplu de cum se munceste in Grecia pe santierul de constructii.

Plaja din Olympic Beach este excelenta, lunga de aprox. 3 km. Se intinde pana spre nord in Paralia Katerini; este larga, aerisita, cu nisip fin, cu sezlonguri si umbrelute. Si noi  am profitat zilnic de acestea,  contra cost; dadeam aprox. 5 euro pt. 2 sez-uri si o umbrela, dar in pret intrau si 2 bauturi, fie cafea, ceai sau ceva sucuri. Foarte convenabil. Sper sa mai fie si acum asa…

Imagine

Apa Egee-oaicei mele (din acea vacanta in Grecia asa am denumit eu Marea Egee!) era curata, limpede, de culoare verde-albastra, sarata rau si piscatoare la ochi, cu intrarea lina si cu nisip. La acea vreme, plaja din Olympic Beach a fost premiata cu Blue Flag si pe buna dreptate. Sper ca si in prezent sa fie asa. In Olympic Beach am gasit  multa liniste atat pe plaja, cat si in oras; nu tu muzica tare, nu tu galagie, tipete sau alte inconveniente.

In plimbarile noastre de seara am ajuns de doua ori pana in Paralia Katerini, care este la vreo 2,5 km de Olympic Beach. Este un drum excelent, care se intinde de-a lungul soselei si a marii, o binecuvantata plimbare nocturna inainte de a ne pune cornu-n perna si a doua zi de-a o lua “d’a capo al fine”…Peisajul este unul incantator: dintr-o parte esti imbratisat de marea linistita si din cealalta de piscurile inalte ale Muntelui Olimp…

La intrarea in Paralia era si un parc de distractii si pe atunci exista posibilitatea de a calari pe ponei pt. cei mai mici si un calut alb dragutel pentru cei mai mari. Am pus-o si pe fii-mea calare pe murg (sau o fi fost vreo “murga”?!) sa-i fac copchilului o dambla. Doar e fata lu’ mamita, nu?! Ne-am plimbat prin Paralia, luminata de ziceai ca-i miezul zilei, dar de fapt mai era putin si se facea miezul noptii. Si lume puhoi, galagie, multe, foarte multe magazine cu de toate pentru toti. Doamne, acolo este Paradisul shopping-ului elen de la poalele Olimpului…asa cred eu…Bani cu nemiluita sa ai si tot nu ti-ar ajunge. Ai ce sa cumperi; de la lucruri mai ieftine si mai putin calitative pana la obiecte din aur adevarat, blanuri si piele din cele mai bune…si multe, multe alte obiecte si suveniruri.

Imagine

In ultima zi, am plecat de dimineata din Olympic Beach, pentru ca plecarea spre tara se facea din Paralia de-abia seara. Deci o zi am atarnat in acest vacarm, ce-i drept, foarte iubit de multi turisti. Si am facut si plaja acolo. Atunci nu ne-a placut nimic: plaja ingusta, murdara, cea din centru, caci am aflat ulterior ca la marginile statiunii plaja se lateste, e mai putina lume, deci mai multa liniste si mai putina agitatie dar noi n-am avut placerea de a o cunoaste atunci…Lume buluc, atat pe plaja cat si in oras; zgomot si o agitatie infernala. Noi veniti din acea liniste din Olympic Beach, cu oameni calmi zic eu, aici totul mi s-a parut  oribil…

Ulterior, dupa cativa ani, datorita castigarii unui premiu, viata ne-a readus in Paralia Katerini unde am petrecut o vacanta frumoasa. Atunci am reusit sa vedem si partile bune ale celei mai populare statiuni de pe Riviera Olimpului.

Ambele statiuni, atat Paralia cat si Olympic Beach sunt considerate statiuni low-cost, accesibile pentru buzunarele tuturor turistilor si ofera o vacanta placuta. Acest lucru nu le stirbeste cu nimic statutul, zic eu, de cele mai cautate locuri din partea de nord-est a litoralului Greciei.

Spre sud se insira si alte perle ale Rivierei Olimpus: Nei Pori, Lithohoro, Leptocaria, Platamonas. De aici, marele si falosul munte Olimp le saluta si le imbratiseaza pe toate cu aceeasi placere, interes si frumusete.

Din aceasta zona se pot face multe excursii, sunt convinsa ca deja stiti asta:  se poate vizita orasul Katerini, aflat la vreo 7-8 km de Paralia, cu un autobuz local luat din centrul statiunii, din fata bisericii; excursie la unicele Meteore. Poti de aici sa ajungi si la Atena, drum lung, plecarea este de cu noaptea. Noi am facut pas la aceasta excursie, pentru ca am considerat ca Atena este orasul in care trebuie sa ai timp de vizitat, nu gluma…nu doar cateva ore. Din Paralia si Olympic Beach se mai fac excursii pe insula Skiatos, drumetii pe muntele Olimp, in Platamonas pentru vizitarea Cetatii Platamon, in Lithohoro si multe altele…

Pentru cine n-a vizitat inca aceasta parte de nord-est a Greciei, ii sfatuiesc sa o faca. Preturile la cazari si masa sunt mici spre foarte mici, sunt multe posibilitati de petrecere a timpului liber. Un avantaj mare il constituie si distanta relativ mica fata de tara noastra: la doar 10-12 ore de mers cu masina sau in doar cateva ore cu avionul pana la Salonic si apoi cu autobuze speciale.

Ce ne ramane intotdeauna dintr-o vacanta in Grecia? marea satisfactie, placerea si amintirea unei vacante frumoase si reusite la malul marii, privind crestele muntilor de pe o plaja cu nisipul fin si arzator… Deci, nu-mi ramane decat sa va doresc intotdeauna numai

4 gânduri despre „Olympic Beach – A doua ieseala in Grecia

1. Treaba cu self-catering este o inventie grozava , mai ales pe timp de criza:)

• Da, asa e, grecii sunt tare inventivi. Dar nici noi, romanii nu ne lasam mai prejos si criza sau nu, venim anual la ei, sa le „papam” self-cateringul!!! Avantaj noi: ne putem rasfata din plin la tavernele lor…Abia astept sa vina vara…cu alaiul ei de…Grecia!!! :))

2. Când spui Grecia, spui în primul rând vacanţă. Dar, din câte cunosc eu, înseamnă şi o gastronomie cu feluri de bucate delicioase, oameni primitori, fete incitante şi, nu în ultimul rând, o civilizaţie veche, ce a influenţat întreaga lume. Când te văd la restaurantul acela, cu fiica ta, nu pot să nu simt ceva invidie!

• N-am putut sa nu zambesc larg la faza cu invidia. Nu ai de ce: acolo mancam doar o pizza delicioasa si un giros…:) Ulterior, in fiece vara am „cotropit” si m-a cucerit cate-un pic din Grecia mea si nu cred ca ma voi satura vreodata!!! Pe langa toate „bunatatile” insirate de tine mai sus despre ceea ce ofera Elada mea de suflet turistic, mentionez si muzica si dansurile traditionale de care sunt indragostita forever! :))

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.