Impresii din vacantele traite si povestite de Ileana

Coasta de Azur – Intre Alpi si Mediterana (1)

In drumul spre Costa Brava am facut un popas pe Coasta de Azur. La ducere am poposit in Cannes, ca apoi la intoarcere sa vizitam pe inserat Nice, cu cazare la un hotel traditional frantuzesc, fara fite dar foarte curat, urmand ca dimineata sa vedem cel mai bogat si stilat taram al Coastei de Azur, Principatul Monaco, impreuna cu Monte-Carlo.

Mi-a placut Cote d’Azure. Dupa parerea mea este paradisul francez de la poalele Alpilor scaldati de apele albastre ale Mediteranei.

Coasta de Azur sau Riviera Franceza este situata intr-un cadru natural de o maiestrie spectaculoasa. Aici ai senzatia ca Alpii se prabusesc practic in mare, creand astfel, o multime de golfulete sau faleze de o frumusete aproape paradisiaca. Peisajele sunt absolut incantatoare si se intind cu mare generozitate de-a lungul coastei extrem de ondulate a Mediteranei. As putea asemui oarecum Riviera Franceza cu un mic Las Vegas european, in care abunda bogatia si opulenta la scara planetara. Ba indraznesc sa spun ca Riviera Franceza este poate chiar mai mult, daca tin cont si de prezenta unui nr. mare de muzee, castele si vestigii istorice, de stradute vechi si inghesuite, pastrand parfumul frantuzesc de odinioara, unde se afla case-monument, veritabile opere de arta ale secolelor trecute. Salba de hoteluri moderne, multe extrem de elegante si chic se intepatrund in tot acest tablou si impreuna se armonizeaza perfect cu iahturile ce mereu ancoreaza in porturi. Statiunile de pe Coasta de Azur sunt in marea lor majoritate porturi si puncte de oprire in itinerariile vaselor de croaziera. Printre acesti colosi plutitori vezi cum se strecoara barcutele de pescari care intregesc farmecul locului. Tarmul este acaparat de multe hoteluri, boutique-uri si terase luxoase, ca si resedinte de vara ale multor vedete. Peste toate acestea, cadrul natural absolut spectaculos, cu plajele largi si facilitatile turistice, fac din Coasta de Azur o regiune turistica istorica si moderna totodata, ce si-a atins gradul de perfectiune. Peisajele sale de vis, locurile prestigioase, de la palate si cazinouri pana la superbe vile, puse in evidenta de fermecatoarea lumina mediteraneana atrag an de an curiosi de pretutindeni, dar si o multime de vedete din toata lumea.

Cred ca Riviera Franceza este una dintre cele mai filmate regiuni din lume, alaturi de Paris, New York sau California. Asa am vazut eu Coasta de Azur in ansamblul sau.

Pentru ca aceste impresii sa nu fie prea lungi si poate obositoare, voi scrie aici cate ceva despre Cannes si voi atasa cateva poze, urmand apoi ca in partea a 2-a sa scriu doua vorbe si-un cuvant despre Nisa si Principatul Monaco, atasand si acolo multe poze.

Ajunsi la Cannes, autocarul ne-a lasat in parcarea de langa port. De aici ne-am inceput periplul nostru. Cum era si normal, ochii ne-au cazut imediat pe bijuteriile plutitoare, multe dintre acestea fiind adevarate case pe apa, ce stateau cuminti ancorate la mal. Am facut multe poze, admirand forfota frenetica din port, cu oamenii cei bogati si cu iahturile lor scumpe la vedere dar mai ales la buzunare. Ca si noi, erau multi turisti gura-casca ce probabil ca visau cu ochii deschisi o croaziera pe mare intr-o astfel de ambarcatiune de lux…

ImagineImagine

Apoi a urmat o promenada relaxanta si incantatoare pe cunoscutul bulevard La Croisette. Acest bulevard este unul dintre cele mai renumite locuri de promenada din lume. Se intinde pe vreo 3 Km, dintr-o parte in alta a statiunii, pe curba unui golf. De aici se pot vedea hoteluri renumite cu terasele si restaurantele ticsite de lume. Dar adevarata incantare a privirii se desavarseste vazand gradinile cu flori, peluzele plantate bogat cu palmieri inalti si stufosi si alte plante de origine mediteraneeana. Imaginea este splendida.

ImagineImagineImagineImagineImagineImagineImagineImagine

Dupa promenada am ajuns in fata celui mai fierbinte si rosu punct al orasului; Palatul Festivalurilor si al Congreselor din Cannes ne astepta cu covorul rosu intins la picioarele noastre. Aici are loc anual decernarea premiilor pentru cele mai bune filme, cand se aduna toata spuma cea vestita a intregii lumi artistice a celei de-a 7-a arta, filmul. Stand cocotata pe trepte, si calcand pe covorul rosu asteptand sa facem si noi o poza, ma gandeam cum trebuie sa arate Cannes cand are loc acest important eveniment. Acolo este un loc “cool” de pelerinaj pentru orice turist ce viziteaza Cannes, crezandu-se pentru cateva clipe vedeta. Si noi am visat ceva asemanator, distrandu-ne de minune cand ne-am tras in poze cu cativa artisti ce chiar isi asteptau acolo turistii. Nu, nu va inchipuiti ca am fost chiar atat de norocosi! Am facut poze doar cu acele personaje “cartonate” in care turistii isi introduc capetele, pentru a avea acele minunate souvenir-uri de neuitat. “Souriez, vous etes a Cannes!” 🙂

ImagineImagineImagine

In Cannes am reusit sa facem si o mica baie, un fel de botez in Mediterana, inainte de a ajunge la destinatia principala de vacanta.

ImagineImagine

Cannes este in primul rand o statiune de lux, cu bulevarde largi unde se insira hoteluri si restaurante luxoase si o faleza impresionanta. Plaja este cu nisip fin si cu intrarea lina in mare dar din cat am reusit noi sa vedem, este ingusta. Plaja era intesata de umbrelute de soare si de sezlonguri, de beach-baruri dichisite, in care oamenii misunau precum un furnicar…

Totodata Cannes are avantajul de a avea si o paleta larga de hoteluri mai accesibile la preturi, cu tot necesarul pentru o vacanta petrecuta la soare, la mare, pe o perioada mai lunga din an si cu distractie diversa dar si cu cardurile groase…fiecare cat il tin puterile financiare. Oricum, dintre perlele de pe Coasta de Azur a Mediteranei vazute de noi in acea vacanta, Cannes mi s-a parut a fi statiunea cea mai potrivita si accesibila pentru un concediu foarte reusit la malul marii. Am observat ca este si cea mai aglomerata, cu turisti veniti din toate colturile lumii. Cannes este o destinatie turistica foarte populara care si-a castigat cu usurinta un binemeritat renume atat in Europa cat si in intreaga lume.

ImagineImagineImagineImagineImagine

In Cannes se pot vizita Muzeul Marii, Muzeul de Arta Contemporana si alte obiective turistice deosebite. Vechiul port si centrul vechi al orasului raman locuri turistice foarte vizitate de turisti, prin coloristica si specificul lor. Vizita noastra la Cannes a fost pe cat de condensata, pe atat de extrem de placuta si de interesanta.

Cat de curand voi scrie si continuarea…Dar pana atunci, va doresc numai

4 gânduri despre „Coasta de Azur – Intre Alpi si Mediterana (1)

1. Vizavi de Cannes sunt insulele Lerins, Marguerite si Saint Honorat. Merita si ele, cu prisosinta vizitate. Eu am fost pe ultima si nu am regretat.

2. Sunt de acord cu tine, Coasta de Azur este fabuloasa.
    Nu este degeaba atat de laudata. Este clar cea mai frumoasa zona din Franta, cu tot cu Provence si Alpi, dupa parerea mea.

• Ma bucur ca suntem de acord! 🙂 Coasta de Azur este cred eu, si cea mai stilata zona din Europa. Chiar imi doresc o noua vacanta acolo…de mai multe zile…o saptamana ar fi ok pt mine, sunt modesta!!! 🙂

3. Pingback: Coasta de Azur – Intre Alpi si Mediterana (2) | Bucuria de a calatori

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.